Czy dieta może być przyczyną depresji?

Jaki wpływ na depresję ma dieta?

Niektóre wstępne badania sugerują, że uboga dieta może sprawić, że będziesz bardziej podatny na depresję.

Badacze angielscy obserwowali depresję i dietę ponad 3 tysięcy urzędników biurowych w średnim wieku w ciągu pięciu lat. Odkryli, że ci z nich, którzy jedli dużo bezwartościowego jedzenia (bogatego w przetworzone mięso, czekoladę, słodkie desery, potrawy smażone, rafinowane zboża i wysokotłuszczowe nabiałowe produkty) częściej mieli objawy depresji.

Dobrą wiadomością jest to, że ludzie, którzy mają dietę bogatą w owoce, warzywa i ryby rzadziej chorują na depresję. Te wyniki są zgodne z innymi badaniami wskazującymi na to, że zdrowa dieta pomaga nas chronić przed różnymi chorobami. Na przykład sugerują one, że ludzie, którzy są na diecie śródziemnomorskiej (która jest bogata w owoce, warzywa i ryby oraz ogranicza mięso i produkty mleczne) rzadziej zapadają na chorobę Parkinsona lub Alzheimera. Mimo to wciąż trzeba nam większej ilości badań, by wykryć związek między dietą i depresją. W międzyczasie jednak i tak zalecam, by "śmieciowe" jedzenie zamienić na zieleninę.



Back to Top ↑