Czy bieg interwałowy pomaga schudnąć?

Dodaj do ulubionych

Czy bieg uprawiany w interwałach może nam pomóc skutecznie pozbyć się nadmiaru kilogramów?

Regularna przebieżka powolnym tempem stanowi doskonały treningiem kardio, na który pozwolić sobie może niemalże każdy i każda z nas. Możemy jednakże nieco podnieść swojemu organizmowi poprzeczkę, co z kolei pozwoli osiągnąć nam jeszcze lepsze rezultaty treningowe. Zastąpmy długi, nużący bieg seriami krótkiego, intensywnego sprintu. Z całą pewnością pozwoli nam to się szybciej zredukować nadmiar wagi.  

Podstawowe założenia treningu interwałowego

Ćwiczenia uprawiane w modelu interwałowym polegają na naprzemiennym wykonywaniu intensywnych ćwiczeń przez krótki okres czasu oraz odpoczynku podczas którego tętno wraca do poziomu optymalnego. Pamiętajmy, że im bardziej wyczerpująca jest sesja treningowa, tym powinna być krótsza. Każdy z interwałów trwać powinien od 30 sekund do trzech minut.  

Wpływ ćwiczeń na redukcję tkanki tłuszczowej

Trening interwałowy to jeden z najskuteczniejszych sposobów na redukcję wagi, jako że zwiększa on wydolność układu sercowo-naczyniowego, jak również poprawia naszą wytrzymałość oraz kondycję ogólną. Co więcej, trening interwałowy o wysokiej intensywności sprawia, że ciało potrzebuje większej ilości tlenu, co z kolei prowadzi do potreningowego długu tlenowego. Może on utrzymywać się od półtorej do nawet 24 godzin po treningu. Dług ten sprawia, że nasz metabolizm pracuje na przyspieszonych obrotach.  

 

Przykład skutecznego treningu interwałowego  

Rozpocznijmy ćwiczenia od pięciominutowej rozgrzewki, biegnąc komfortowym dla nas tempem by przyspieszyć tętno oraz przygotować mięśnie do zwiększonego wysiłku. Kolejnym etapem treningu jest bieg przez krótki okres czasu z maksymalną prędkością, a następnie - regeneracja. Powtórzmy każdy z interwałów trzy do czterech razy. Po każdym minutowym sprincie nastąpić powinien powolny trucht lub szybki marsz przez około dwie minuty. Cały trening trwać powinien około dwudziestu minut.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑