Dla czego Pilates Core według metody BBPilates school jest tak skuteczny?

Dodaj do ulubionych

Trening Pilates Core MT - Kiedy wszystko inne zwodzi...

Witam Państwa Serdecznie

Nazywam się Anna Ścisłowska jestem dyrektorem i założycielem BBPilates school twórcą twórcą metody Pilates Core MT. W ciągu 11 lat pracy szkołę ukończyło ponad 1500 osób. Metoda Pilates Core MT jest skierowana do 70% społeczeństwa.

Dziś większość moich studentów ma coraz większe problemy związane z aparatu ruchu. Jedną z głównych przyczyn jest bardzo niski wyjściowy poziom aktywności w ciągu dnia (nie liczmy ekstremalnych treningów na zajęciach fitness) lub treningów z którymi niewydolny układ mięśniowy po prostu sobie nie radzi. Dodatkowe czynniki to stres, który jest jedną z głównych przyczyn problemów kręgosłupa, tego mamy teraz niestety w nadmiarze. Metoda Core MT pozwala stopniowo przywrócić prawidłowe wzorce na poziomie całego ciała. W znacznym stopniu redukuje również poziom stresu. Trening jest skierowany do wszystkich osób które mają mniejsze i większe dysfunkcje. Pełna integracja treningu oparta na badaniach z przestrzeni 20 lat usuwa przyczynę  problemu. 

Skupiając się na pojedynczym mięśniu nie ma szans na wzmocnienie stabilności. Wykształca się za to wzorzec, przez który mięśnie generalnie stają się słabsze, co skutkuje słabszym balansem otwierając drogę do dysfunkcji w tym dużych problemów kręgosłupa.

Poniżej umiesciłam jedną z ostatnich opinii absolwenta mojej szkoły P. Elżbiety Zarembskiej,  za co chcę bardzo z całego serca podziękować.

Pani Elżbieta jako fizjoterapeuta opisuje swoją historię pracy z metodą Pilates Core MT

Trening Pilates Core MT - Kiedy wszystko inne zwodzi...

Jestem fizjoterapeutą, mamą i przede wszystkim kobietą. Urodziłam dwóch cudownych chłopaków- dwa razy przez cesarskie cięcie. Po 8 miesiącach od drugiego porodu zaliczyłam także laparoskopowe usunięcie wyrostka robaczkowego.

Wszystkie te ciekawe operacje wpłynęły na moje ciało. Wszystkie były w obrębie brzucha, więc wydawać by się mogło, że moje przypadłości będą dotyczyć tylko jego. Nic bardziej mylnego. Po drugim porodzie ból kręgosłupa lędźwiowego uniemożliwił mi spanie w najlepszej dla mnie pozycji- na brzuchu. Ból i uczucie zesztywnienia skutecznie mnie wybudzały.

W drugiej ciąży, zdecydowanie bardziej niż w pierwszej przybrałam na wadze, poza tym nie chodziłam na ćwiczenia tak jak w pierwszej i wszystko to razem spowodowało rozstęp mięśnia prostego brzucha, który niestety nie zszedł się po czasie. Na to wszystko zaczęło odzywać się moje dno miednicy- mój pęcherz zaczął zachowywać się nieco dziwnie, wołał częściej i nawet wtedy, gdy nie było do końca takiej potrzeby. Niestety trochę to trwało nim dzieci podrosły (6 lat) i dało mi to czas, żeby się wsłuchać w siebie. Odezwał się we mnie fizjoterapeuta, który stwierdził, że coś jest nie tak i trzeba szukać rozwiązań.

.........Zaczęło się od szkolenia z rozstępu mięśnia prostego brzucha, ale szkolenie jakby oderwane od całości pozostawiło niedosyt. Szukałam dalej i znalazłam solidną wiedzę i podstawę do pracy, na szkoleniu z dna miednicy mgr Izy Żak. To właśnie ona doradziła mi, żeby poszerzyć swoją wiedzę i spróbować z Pilates Core MT metody autoryzowanej w  Body Balanced Pilates school. I tak trafiłam do szkoły pani Ani Ścisłowskiej BB Pilates School.

 

Intensywny 6-dniowy kurs, który otworzył mi oczy na ciało jako całość. Ćwiczenia u Pani Ani nie były wyczynowe, nie powodowały wypocenia i zmęczenia takiego jak po zajęciach fitness. Ruch wykonywany w niewielkim zakresie, w odpowiedniej pozycji wyjściowej daje świetne rezultaty nie tylko treningowe, ale także lecznicze. Jako fizjoterapeuta zdawałam sobie z tego sprawę, ale tu dostałam gotową encyklopedię jak prowadzić trening, jak go rozwijać i jak dawkować stopień trudności.

Szkolenie odbyłam w lutym, a w marcu zamknięto nas w domach i to był dla mnie bodziec- miałam czas, żeby poświęcić dla siebie godzinę co drugi dzień. Po 6 tygodniach pracy zaczęły pojawiać się pierwsze efekty, mięśnie zaczęły pracować, zaczęły chcieć. Jakie są moje efekty, odczuwalne dla mnie w codzienności? :)

 - Rozstęp brzucha zmniejszył się z 3 palców, do jednego i został praktycznie tylko nad pępkiem. Cały czas pracuje nad nim, ale to co było, a jest, to niebo a ziemia. Oczywiście sam brzuch wygląda też dużo lepiej, jestem w stanie lepiej go kontrolować;

  • mogę spać na brzuchu i to jest dla mnie ogromna radość. Ból mnie nie wybudza, w zasadzie zniknął całkowicie;

  • mój pęcherz się uspokoił, nie woła pod byle pretekstem, jest w stanie dużo więcej wytrzymać, a także zmniejszyła się częstotliwość zapaleń pęcherza;

  • mam znacznie silniejsze ręce, co przekłada się na to iż po ciężkiej pracy w ogrodzie nie mam uczucia, że mi odpadną;

  • mam większą świadomość swojej postawy, umiem się lepiej skorygować, a całe moje ciało nabrało pewnej jędrności, która pomału zaczęła być w odwrocie.

Lubię mówić o efektach swojej pracy nad sobą, bo nie jestem instruktorem fitness, moja aktywność fizyczna nie było wysoka, a mój organizm nie jest już najmłodszy i nie posiada tak łatwej regeneracji jak organizm powiedzmy 20-letni. Jednak systematyczność i odpowiednie ćwiczenia sprawiają, że czuję się lepiej sama ze sobą.

Pilates Core dał mi siłę i chęć do działania, a efekty pojawiają się naprawdę szybko.

Dziękuję Pani Aniu za wskazanie drogi.........

Więcej naszym kursie

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑