Ćwiczenia aerobowe. Wszystko co musisz wiedzieć.

Dodaj do ulubionych

Aerobowy dosłownie znaczy "z tlenem". Ćwiczenie aerobowe to każde ćwiczenie fizyczne pobudzające aktywność serca i płuc przez czas wystarczający do wywołania korzystnych zmian w ciele. Ćwiczenia takie polegają na uruchamianiu dużych mięśni ciała przez wykonywanie rytmicznych lub dynamicznych ruchów. Typowe ćwiczenia to szybkie chodzenie, bieganie, jazda na rowerze, pływanie i niektóre aktywne dyscypliny sportowe. Golf i gra w kręgle nie należą do tej grupy, ponieważ aktywność fizyczna bywa tam często przerywana.

Częstość, czas trwania i intensywność to 3 elementy ćwiczeń. Częstotliwość oznacza liczbę sesji w ciągu tygodnia. Intensywność mierzy się procentowym wykorzystaniem maksymalnych możliwości człowieka, na przykład maksymalnej częstości akcji serca. W tym sensie bieganie jest ćwiczeniem intensywniejszym niż chodzenie. Czas trwania to czas wykonywania ćwiczeń i zależy on od ich intensywności. Ćwiczenia niej intensywne powinny być wykonywane dłużej.

American College of Sports Medicine (1978) zaleca zdrowym osobom dorosłym wykonywanie ćwiczeń aerobowych 3 do 5 razy w tygodniu, przez 15 do 60 minut, przy wykorzystaniu 60-90% maksymalnej częstości akcji serca. Długość trwania sesji zależy od intensywności ćwiczeń. Maksymalna częstość akcji serca równa jest różnicy liczb 220 i lat (wieku) danej osoby. Programy mniej intensywne i dłuższe oraz programy intensywniejsze i krótsze równie skutecznie pomagają utrzymać sprawność układu krwionośnego i ogólną sprawność ciała.

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑