Fitness - Jakie programy fitness były popularne w 2014 roku?

Dodaj do ulubionych

Rynek fitness jak co roku proponuje niezliczone formy zajęć fitness. Ale tylko niektóre propozycje będą stale aktualne. "Producenci sprzętu sportowego i fitness promują nowe maszyny i gadżety które ludzie kupią w przełożeniu na miliony dolarów", powiedział Walter Thompson  główny autor badań w College of Sports Medicine które pozwalają przewidzieć Trendy Fitness każdego roku.

Corocznie ACMS przeprowadza ankiety u ponad 3800 specjalistów fitness z Azji, Europy, Australii, Afryki i Ameryki Północnej oraz Południowej, których celem jest identyfikacja trendów branży fitness. Zobacz co znalazło się na szczycie rankingu fitness w tym roku?

TRENDY FITNESS

1. CroosFit i Trening interwałowy

Programy ćwiczeń charakterystyczne dla treningu interwałowego to zmienna intensywnośc ćwiczeń. Interwał -  okres czasu, w którym ćwiczenie wykonywane jest najpierw z wysoką, a następnie średnią intensywnością. Jako HIT tego roku 2014 uznaje się zajęcia CrossFit. Nie jest to bezpieczna forma treningu, wielu ekspertów ostrzega że niesie za sobą wysokie ryzyko przeciążeń, takich jak uszkodzenia w obrębie układu mięśniowo-szkieletowego oraz ryzyko zdarzeń sercowych. CrossFit to zajęcia nie dla amatorów a niestety w Polsce cieszą się dużą popularnością. "Mam głęboką nadzieję że trening CrossFit nie zatrzyma się długo na tej liście" Powiedział Thompson, który jest profesorem kinezjologii na Uniwersytecie Georgi State" Nie przeprowadzono żadnego badania na temat tej formy ćwiczeń, należy być jednak bardzo ostrożnym". Profesor odradza tą formę treningu nawet osobom które mają zadowalającą sprawność fizyczną.

 

 2. Treningi z obciążeniem własnego ciała

To bardzo dobra koncepcja i nie wymaga dodatkowego sprzętu. jest to tani skuteczny sposob ćwiczeń. " To poniekąd powrót do koncepcji ćwiczeń, który zaczął się pojawiać jako trend w 2008 roku w odpowiedzi na kryzys gospodarczy, wtedy darmowe treningi stały się bardziej atrakcyjne" Dzięki takim treningom możesz odbudować siłę mięśniową, pozbyć się tkanki tłuszczowej i zadbać o serce. Ta forma ćwiczeń jest dobra dla osób, które pozostają w ciągu dnia na średnim i wysokim poziomie aktywności fizycznej. Trening z pełnym obciążeniem ciężarem ciała nie będzie dobry dla osób które prowadzą siedzący tryb życia, dlatego powinien rozpocząć się od pozycji niskich bez obciążenia  i z częściowym obciążeniem ciężarem ciała.

 

3. Podnoszenie kwalifikacji trenerów fitness kształcenie specjalistów

"Branża trenerów fitness ma wzrosnąć o 24 procent do 2020 roku" powiedział Thompson. Sprawą priorytetową dla oceny trenerów fitness powinny być  szkolenia uzupełniające, które pozwalają podnosić kwalifikacje. "Niestety ma dostatecznych regulacji przemysłu fitness" Do najbardziej pożądanych szkoleń w 1014 roku należały szkolenia  "Core", szkolenia do pracy z osobami starszymi oraz szkolenia pozwalające na pracę w małych kilku osobowych grupach.

 

  4. Specjalistyczne Programy fitness dla osób starszych

Pokolenie wyżu demograficznego starzeje się, a wielu z tych ludzi ma więcej pieniędzy niż ich młodsze pokolenie. Dlatego niektóre kluby tworzą w swojej ofercie odpowiednie do wieku programy fitness. 

 

5.Treningi osobiste w małych grupach

"W czasie recesji wielu trenerów osobistych zaczęło oferować zajęcia w małych 2-3 osobowych grupach. To bardzo atrakcyjna strategia, która ma sens. "Klient otrzymuje znaczne rabaty, a trener w tym samym czasie pracuje z dwoma lub trzema osobami." Jeśli nawet uwzględnimy zniżkę, to i tak  dla trenerów z punktu finansowego stawka jest dwukrotnie wyższa  (w przeliczeniu na 1 h)" powidział Thompson.

 

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑