Mięśnie głębokie - Mięśnie głębokie brzucha obalmy mity!

Dodaj do ulubionych

Mięśnie głębokie i ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha  -  Ćwiczenia centrum inaczej ćwiczenia na mięśnie głębokie są bardzo często błędnie interpretowane. Niestety sama technika wykonania ćwiczeń na mięśnie głębokie brzucha, to kolejne niedomówienie. I tak na przykład możemy przeczytać:

- "Trening core, czyli ćwiczenia mięśni głębokich, to 4 rodzaje deski (plank). Działanie tych ćwiczeń polega głównie na walczeniu o utrzymanie równowagi. Podczas tego napinamy i wzmacniamy mięśnie głębokie."

- - Co wspólnego na poziomie wyjściowym ma deska z głębokim gorsetem mięśniowym? Oczywiście we wszystkich ćwiczeniach gdzie kręgosłup i miednica zachowują położenie neutralne włącza się zadaniowo głęboki gorset mięśniowy, do tego zadania zostały stworzone te mięśnie (funkcja toniczna). Problem polega na tym że w podstawie mylimy pojęcia "STABILIZACJA" i "GŁĘBOKA STABILIZACJA". We wszystkich ćwiczeniach odtwarzających prawidłowe działanie głębokiego gorsetu mięśniowego, mięśnie głębokie (mówimy tu o mięśniu poprzecznym brzucha) nie mogą być aktywowane powyżej 30% pełnej mobilizacji oraz powyżej 30% pełnej mobilizacji mięśnia prostego brzucha. Wykonaj deskę i zastanów się ile siły w obrębie mięśni tułowia używasz aby móc utrzymać idealnie wyprostowany tułów???? Trening Core to trening odtwarzający stabilizację na poziome lokalnym i globalnym! Deska to nie ćwiczenie na mięśnie głębokie to jedno z najlepszych ćwiczeń wpływających na stabilizację, ale musimy wiedzieć kiedy możemy i po co ją robimy. I tu trzeba podkreślić że to nie jest łatwe ćwiczenie, jak niektórzy zapewniają, wykonane bez przygotowanych mięśni brzucha (globalnych) bardzo mocno obciąża kręgosłup lędźwiowy. Kolejnym błędem jest wytrzymywanie pozycji w napięciu izometrycznym powyżej 10 sekund, każda praca w napięciu izometrycznym powinna odbywać się w granicach 7-10 sekund, w przeciwnym razie przeciążamy mięśnie i zaburzamy ich funkcjonalność.

- "Mięśnie głębokie pomogą spełnić twoje marzenia o płaskim brzuchu i widocznym każdym mięśniu. To fundament, który gwarantuje nie tylko płaski brzuch, ale także prostą postawę i mniej kontuzji."

- - No i kolejne ciekawostki. Ćwicz męśnie głębokie a będziesz miał płaski brzuch. Mięsień poprzeczny owija się w okół talii i odpowiada za prawidłowe utrzymanie narządów jamy brzusznej. Jeśli mamy słabe mięśnie głębokie to rzeczywiście tkanki sprawiają wrażenie "sflaczałych" na pewnym etapie poprawia się wygląd brzucha, ale jeśli mamy na brzuchu tkankę tłuszczową to, jak na boga mam po tych ćwiczeniach mieć płaski brzuch? Z szacunku do klientów nie opowiadajmy im takich historii.

Kolejny wątek to  - Ćwicz mięśnie głębokie a spełnisz marzenia o widocznym każdym mięśniu. To może wróćmy do szkoły? Jak możemy podpisywać się pod takimi informacjami będąc TRENER PERSONALNYM?? Za wygląd naszego brzucha odpowiadają mięśnie globalne a nie głębokie i tu mamy kolejny warunek JEŚLI ZNAMY PRAWIDŁOWĄ TECHNIKĘ WYKONANIA "WZORCOWEGO BRZUSZKA". Jeśli nie to mocno obciążamy kręgosłup i musimy o wiele ciężej pracować, aby mięśnie brzucha ładnie się wyrzeźbiły.

autor mgr Anna Ścisłowska, dyrektor BBPILATESSCHOOL.PL

 

BEZPŁATNY DOSTĘP DO PROGRAMÓW ĆWICZEŃ W DOMU!!!

Już dziś profesjonalne programy ćwiczeń przeznaczone do profesjonalnego treningu w domu PILATES CORE PRO dzięki naszym sponsorom dostępne są w naszym serwisie BEZPŁATNIE! Wystarczy że zarejestrujesz się na naszej stronie! - Przejdź do programów

ŻYCZYMY UDANYCH TRENINGÓW 

stylnazdrowie.pl

ZAPRASZAMY NA NASZE SZKOLENIE- KURS INSTRUKTORA PILATES I II STOPIEŃ - SPECJALIZACJA "CORE" (Praca w grupach zwiekszonego ryzyka)

- Trening po porodzie

- Trening dla seniorów

- Zdrowy kręgosłup

Najbliższe szkolenie objete jest dofinansowaniem - Cena stała 450zł - Cena po dofinansowaniu 1190zł

REZERWACJA MIEJSC: pon-pt 9-17 tel 796-207-748

BBPILATESSCHOOL

 

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑