Po treningu jemy więcej - Ćwiczenia i trening powodują przyrost wagi?

Dodaj do ulubionych

Po treningu jemy więcej?! Dlaczego ćwiczenia powodują przyrost wagi? Pomyśl o kolejnym treningu jako "przebieżce" lub jako zasłużonej przerwie, a zjesz po nim mniej. Pomyśl, że to ćwiczenie lub trening a zjesz potem więcej deseru lub przekąsek w ramach nagrody.

Ćwiczenia i trening powodują przyrost wagi?

Te nowe odkrycia Food and Brand Lab przy Uniwersytecie Cornella są wynikiem dwóch badań, w których osoby dorosłe zabrano na dwukilometrowy spacer wokół niewielkiego jeziora, oznajmiwszy im, że to będzie spacer treningowy albo spacer w celu podziwiania widoków. W pierwszym badaniu 56 dorosłych ukończyło spacer, po czym został im podany obiad. Ci, którzy byli przekonani, że wrócili ze spaceru treningowego nakładali sobie i jedli 35% więcej budyniu czekoladowego na deser niż ci, którzy sądzili, że spacerowali w celu podziwiania przyrody. W drugim badaniu 46 dorosłym podano popołudniowe przekąski po spacerze. Osoby które uważały, że odbyły spacer treningowy spożyły 206 więcej kalorii M&Ms, ponad dwa razy (124%) więcej niż osoby, którym powiedziano, że była to przechadzka na łonie natury. "Postrzeganie przechadzki jako ćwiczenia sprawiło, że czuli się mniej szczęśliwi i bardziej zmęczeni" - mówi główny autor, Carolina Werle, profesor Grenoble Ecole de Management we Francji.

Osoby zaangażowane w program ćwiczeń często przybierają na wadze.

Oba badania przedstawiają jeden powód, dlaczego osoby zaangażowane w program ćwiczeń często przybierają na wadze. Według Werle "niektórzy ćwiczący mają skłonność do nagradzania siebie samych poprzez objadanie się po treningu." Zarówno dla początkujących jak i wprawnych ćwiczących wniosek jest następujący: "Rób wszystko, aby twój trening był przyjemny. Puść muzykę, obejrzyj film, lub po prostu ciesz się, że ćwiczysz zamiast pracować w biurze" - mówi Brian Wansink, autor i dyrektor Food and Brand Lab przy Uniwersytecie Cornella. "Wszystko co wywołuje uśmiech, może sprawić, że będziesz jeść mniej" - dodaje. Współautorami artykułu opublikowanego tego miesiąca w piśmie "Marketing Letters" są dr Brian Wansink z Uniwersytetu Cornella oraz dr Collin Payne z New Mexico State University.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑