Poznaj ćwiczenia, które pozwolą Ci spalać dodatkowe kalorie przez 14 godzin po treningu !

Dodaj do ulubionych

 Jeśli jesteś energiczny, dostaniesz premię za swoją ciężką pracę. Twój organizm spala dodatkowe kalorie jeszcze przez 14 godzin Naukowcy odkryli, że mężczyźni, którzy jechali na rowerze stacjonarnym przez 45 min, spalili dodatkowe 190 kalorii w ciągu 14 godzin od zakończenia treningu.

"Mamy najlepszy dowód na to, że dużo więcej kalorii spala się po intensywnym wysiłku"

"Mamy najlepszy dowód na to, że dużo więcej kalorii spala się po intensywnym wysiłku" - mówi David Nieman - główny autor badań nad wpływem ćwiczeń z Appalachian State University w Kannapolis, NC. "Wnioski te przekładają się również na inne treningi o wysokiej intensywności, takich jak bieganie czy intensywna gra w koszykówkę oraz piłka nożna" Aby uzyskać korzyści w postaci nadwyżki spalonych kalorii, twój trening musi być na tyle intensywny, że temperatura ciała wzrośnie, zaczniesz się pocić, a twoje serce będzie bić szybko (jeśli byś przerwał trening, pomimo odczuwalnego zmęczeniamógłbyś rozmawiać nie łapiąc co chwilę powietrza) Wyniki badań potwierdzają, że trening o umiarkowanej intensywności (np. chodzenie), nie znalazłyby potwierdzenia dodatkowego wpływu na spalane kalorie. Możesz włączyć chodzenie do intensywnego treningu, ale będzie to wędrówka z plecakiem pod górę, wchodzenie po schodach lub działał w wyścigu.  

Badacze z Appalachian State oraz University of North Carolina Chapel Hill badali wydatek kaloryczny 1O mężczyzn, w wieku od 22 do 33 lat. Do badania wykorzystano urządzenie o nazwie metaboliczna komora. Pomieszczenie to uszczelnione silikonem, które wyglądało jak mały pokój hotelowy z łóżkiem, sofą, laptopem, toaletą i umywalką. Żywność do pokoju przekazywana była specjalnym wejściem - mówi David Nieman Naukowcy byli w stanie zmierzyć u każdego uczestnika zużycie tlenu i produkcję dwutlenku węgla wydychanego w pokoju, określając w ten sposób wydatek energetyczny badanej osoby. Badanie polegała na tym że, każdy z uczestników spędzi jeden dzień na odpoczynku w eksperymentalnym pokoju. Uczestnicy wykonywali podstawowe czynności, takie jak mycie rąk, jedzenie, mycie zębów i sen. Wyjątek stanowiła grupa kontrolna, która o godz. 11 przed wejściem do pokoju trenowała na rowerze przez 45 min. Wyniki zostały opublikowane w magazynie American College of Sports Medicine. * Mężczyźni spalili średnio o 190 kalorii więcej w ciągu 14,2 godziny po treningu. Pomiary były przeprowadzane podczas odpoczynku w metabolicznej komorze * Spalili średnio po 519 kalorii podczas jazdy na rowerze. Dlatego zużyli o 709 kalorii więcej w porównaniu do dni bez treningu i odpoczynku w samej komorze.

TWOJE KORZYŚCI TO UTRATA 0.5 kg JUŻ PO 5 SESJACH TRENINGOWYCH

"Oznacza to, że już po 5 intensywnych sesjach treningowych stracisz 0,5 kg, oczywiście jeśli oprzesz się pokusie zjedzenia czegoś więcej" - mówi Nejman. "Badanie pokazuje, że intensywne ćwiczenia mają znaczący wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej w organizmie". Oczywiście jeśli nie zakończą się zjedzeniem dodatkowego kawałka ciasta. Mamy nadzieję, że wyniki badania będą motywacją dla wszystkich ludzi rozpoczynających walkę z nadwagą. Pamiętajmy, że każdy dzień treningu zaprocentuje zdrową utratą wagi. Chociaż w badaniu brali udział mężczyźni, istnieją wszelkie podstawy aby sądzić że ustalone wyniki dotyczą również kobiet.

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑