Uwaga ! Ćwiczenia mogą zmniejszyć apetyt !

Dodaj do ulubionych

 Badania BYU kwestionuje założenie, że ćwiczenie „zaostrzają apetyt”, co jest bardzo powszechnym poglądem. Okazuje się jednak, że ta teoria nie jest do końca prawdziwa. Nowe badania z BYU pokazują, że 45 minut umiarkowanego do intensywnego ćwiczenia rano zmniejsza ochotę na jedzenie.

 Profesorowie James LeCheminant i Michael Larson badali aktywność nerwową 35 kobiet podczas oglądania zdjęć żywności. Część z nich była po ćwiczeniach porannych, część nie podejmowała tego wysiłku. Wyniki były zaskakujące – okazało się, że mniejszą ochotę na jedzenie miały osoby po treningu. Nowe badania z BYU pokazują, że 45 minut umiarkowanego do intensywnego ćwiczenia rano zmniejsza ochotę na jedzenie. To badanie dostarcza dowodów, że ćwiczenia nie tylko wpływają na ilość energii, ale także na nasz apetyt", powiedział LeCheminant. Inne badanie zostało opublikowane online przed wydrukiem w październikowym wydaniu Medicine&Science in Sports&Excercise. Mierzono tam ochotę na jedzenie u 18 kobiet z prawidłową masą ciała i 17 kobiet otyłych przez dwa dni. Pierwszego dnia każda kobieta energicznie chodziła na bieżni przez 45 minut, a następnie przez godzinę miała robione pomiary aktywności mózgu. Elektrody zostały przyczepione do głowy każdej uczestniczki i do maszyny EEG. Następnie mierzono aktywność nerwową podczas oglądania 240 zdjęć – 120 różnych pokarmów i 120 kwiatów. To samo doświadczenie przeprowadzono tydzień później tego samego dnia tygodnia o tej samej porze. Badani jednak nie musieli przed pomiarami ćwiczyć. Wszystkie osoby były także zobowiązane do spisywania swoich posiłków oraz aktywności fizycznej w ciągu tygodnia między oboma badaniami. Wyniki były podobne, jak w pierwszym badaniu – okazało się, że 45 ćwiczeń zredukowało intensywne reakcje mózgu na zdjęcia żywności a także spowodowało ogólny wzrost aktywności fizycznej bez względu na masę ciała.

Chcieliśmy sprawdzić, czy otyłość wpływa na chęć na jedzenie – okazało się, że nie”, powiedział LeCheminant. 

Jednakże było jasne, że ćwiczenia odgrywają dużą rolę w odpowiedziach nerwowych na pokazywane jedzenie. Co ciekawe, kobiety w eksperymencie nie jadły więcej pierwszego dnia badania. Nie robiły zapasu kalorii, który można spalić podczas tych 45 minut ćwiczeń. Jadły taką samą ilość pokarmu, jak każdego innego dnia. Larson powiedział, że jest to jedno z pierwszych badań, które sprawdzają związek między apetytem na jedzenie a wysiłkiem fizycznym. Naukowcy muszą jeszcze ustalić, jak długo zmniejszona ochota na jedzenie utrzymuje się po treningu i jak działa na apetyt stała aktywność fizyczna. „Sprawa apetytu i utraty masy ciała jest skomplikowana, gdyż wiele rzeczy na nie wpływa. Ćwiczenia to tylko jeden z dziesiątek elementów”, powiedział Larson. Bliss Hanlon, były student BYU jest głównym autorem badania, a współautorem  profesor Bruce Bailey.

Autor: Sanjay Bockman

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑