Kurs Instruktor Pilates - Core MT BB Pilates school

Dodaj do ulubionych

Kurs Instruktor Pilates Core MT BBPilates school Historia powstania metody Core - Trening Medyczny - Odpowiada twórca Anna Ścisłowska 

Kiedy 9 lat temu pisałam artykuł "Pilates i Pilates Core co łączy a co dzieli?" klasyczna metoda Pilates rozwijała się dopiero w Polsce.......
Pracując już na długo wcześniej metodą klasyczną dostrzegłam wiele niejasności.Wieloletnia praktyka pozwoliła mi na postawienie sobie pytań na które w tamtym czasie odpowiedzieć nie potrafił mi nikt, tak rozpoczęła się moja droga w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: Czym jest Core?
Moje pierwsze publikacje alarmujące o przeciążeniach kręgosłupa jak np. artykuł"Setka Pilates jest szkodliwa dla kręgosłupa" spotkał się z bardzo dużym zaciekawieniem moich czytelników, jednocześnie natrafiłam na wielki opór i agresję skierowaną ze strony zwolenników klasycznej metody Pilates.To mnie nie powstrzymało a wręcz bardzo zmotywowało do większej pracy.Jednym z wielu autorów badań do których dotarłam w tamtym czasie był doktor Stuart McGill. To czego dowiedziałam się z jego wieloletnich badań nad kręgosłupem utwierdziło mnie w przekonaniu iż podążam we właściwym kierunku.
Przez ostatnie kilka lat ciężko pracowałam nad zamknięciem Metody Pilates Core tworzącej spójną niepodważalną koncepcję. Dziś mogę powiedzieć że wiem czego i dla czego uczę. Piszę ten artykuł ponieważ zwróciłam uwagę iż wielu z absolwentów BBPilates school prowadzi obecnie swoje szkolenia pisząc że doszli do tych wniosków sami.... no cóż dzisiejsze czasy polegają na kopiowaniu pracy do której Ci najbardziej wytrwali dochodzą kilkadziesiąt lat wystarczy zmienić kilka drobnych rzeczy i możemy powiedzieć że "To Moje"Ostatnio natrafiłam na informację że to Stuart M. McGill stworzył Pilates Core. Muszę szczerze przyznać że pomysł na marketing z pominięciem mojej osoby jest bardzo chwytliwy:) Fakt jest taki iż doktor Stuart McGill współpracuje od pewnego czasu ze mną jednak metody nie stworzył stworzyłam ją sama. Oczywiście jego prace naukowe pozwoliły mi usystematyzować moją wiedzę i zrozumieć jakie czynniki wpływają na przeciążenia kręgosłupa. Zrozumiałam czym jest głęboki gorset mięśniowy i w jakiej przestrzeni się poruszać aby nie zaburzyć prawidłowych wzorców Cała koncepcja metody stworzona została jednak przeze mnie. Od 9 lat dziele się tą wiedzą pisząc wiele artykułów a sprawny wymagający czytelnik może z łatwością ocenić kiedy i co kto stworzył poszukując szkolenia Pilates Core.
Poniżej znajdą Państwo link do jednego z moich pierwszych artykułów ukazujący różnicę między klasycznym Pilatesem a moją metodą
http://bbpilatesschool.pl/pilates_i_pilates_core_co_laczy_a…

W podsumowaniu bardzo cieszę że" Kurs Pilates Core" to fraza często wyszukiwana w internecie co pokazuje, że zainteresowanie moim szkoleniem jest bardzo duże

Czym jest Trening Medyczny

Kursy i szkolenia z treningu medycznego cieszą się w ostatnim czasie dużym zainteresowaniem. Trening medyczny to coraz bardziej pożądana metoda treningowa skupiająca się na aspekcie prozdrowotnym. 

Założenia Treningu Medycznego

Medyczne aspekty treningu będą się różnić od charakteru problemu dysfunkcji z jaką mamy do czynienia. Tak naprawdę treningiem medycznym możemy nazwać wiele programów szkoleniowych pozostaje zatem pytanie dla kogo i kiedy?

8 lat temu pojawiły się na rynku fitness szkolenia z zakresu treningu funkcjonalnego. Jak sama nazwa wskazuje treningiem funkcjonalnym można nazwać wiele programów treningowych. Słowo funkcja nie zamyka przestrzeni w interpretacji. Czym innym jest przywracanie funkcji w odniesieniu do aparatu ruchu czym innym pojedyncze techniki ćwiczeń funkcjonalnych.

Aparat ruchu jak sama nazwa wskazuje potrzebny jest nam do tego aby po prostu się ruszać.

Natura jest doskonała i nie było by żadnych problemów gdyby człowiek nie działał przeciwko niej. Czemu przy tak ogromnej wiedzy praktycznej i medycznej ciało człowieka cierpi jak nigdy wcześniej?
Człowiek przestał się poruszać, to takie proste i tak skomplikowane.
Przecież się ruszam robię 10 tys kroków dziennie odpowiada jeden z uczestników mojego szkolenia. Skąd pojawiły się w takim razie w jego ciele tak duże kompensacje? Odpowiedź jest prosta. Rodzaj ruchu ma znaczenie nie ilość kroków - to chwilowa moda :)
Zastanów się ile czasu w ciągu całego dnia poświęcasz na zwykły spacer? Jeśli 30 minut i proszę nie licz kroków:) to bardzo dobrze:)
Kolejne pytanie czy rodzaj treningu i czas spędzony w pracy nie zaburza wzorców na tyle, że tworzy coraz większe kompensacje?
Pomimo iż naukowcy na całym świecie biją na alarm te podstawy są często pomijane. Czemu człowiek sam sobie to robi? Czemu nie słucha swojego ciała? Obecne trendy i moda w świecie fitness burzą naszą czujność. Jeśli nie zboczymy z tej drogi za kilka lat większość z nas będzie miało daleko idące w skutkach problemy z kręgosłupem.

Sport to zdrowie = Sport to prosta droga do kalectwa

Jak pogodzić ze sobą te dwie sprzeczne informacje? Dziś nie będę podejmować próby wyjaśnienia tego tematu. To zbyt skomplikowane, abym mogła wyjaśnić to w pojedynczym artykule
Czego zatem w podstawie podstaw potrzeba naszemu ciału aby mogło sprawnie funkcjonować?

Przywrócenia prawidłowych wzorców równowagi między system mięśni lokalnych i globalnych odpowiadających za stabilizację naszego kręgosłupa i całego ciała.
Żadne ćwiczenia, choćby najbardziej profesjonalne, nie będą w pełni skuteczne, jeśli nie usunie się wad aparatu ruchu, które powodują problemy z kręgosłupem w ciągu dnia.

Jak powinien wyglądać trening medyczny który pozwoli nam wprowadzić prawidłowe wzorce a co za tym idzie usprawnić aparat ruchu? To bardzo proste - powinien uwzględniać kompensacje jakie pojawiły się w ciele naszego pacjenta w rozumieniu przywrócenia stabilności jako takiej. Ćwiczenia same w sobie nie mogą zaburzać prawidłowych wzorców torując drogę do kolejnych kompensacji tworząc coraz większą niestabilność.Treningiem musi być objęte całe ciało. Nie możemy skupić się na pojedynczych mięśniach, odpowiednia kolejność ćwiczeń ma tu również bardzo duże znaczenie.

Od wielu lat prowadzę szkolenie z treningu integracyjnego Pilates Core MT - na moich szkoleniach pojawiają się sportowcy, wykładowcy, fizjoterapeuci są też i tacy którzy mają lub mieli bardzo duże problemy z kręgosłupem i nie tylko. Niejednokrotnie pojawiają się głębokie refleksje a czasem nawet łzy.... czemu sobie to robiłem?
Musimy wiedzieć że osłabienie aparatu ruchu nie odnosi się tylko do samego kręgosłupa kiedy tracimy stabilność przeciążamy całe nasze Ciało. Wiec jeśli chcemy zrozumieć czym jest TRENING MEDYCZNY a nie pojedyncze techniki, zacznijmy od przywrócenia stabilności na zintegrowanej płaszczyźnie lokalnego i globalnego wzorca.

Jeśli masz wątpliwości zastanów się co sprawia większą trudność spacer czy przysiad wykroczny? (o tym w następnym artykule)

 

Dla głodnych wiedzy:
Trener personalny - Czyli kto?
http://stylnazdrowie.pl/fitness/fitness-i-zdrowie/trener-personalny-ujawniamy-slabe-punkty-484
Trening funkcjonalny FAKTY I MITY
http://stylnazdrowie.pl/fitness/trener-personalny-trener-osobisty/trening-funkcjonalny-krytyczna-analiza-treningu-funkcjonalnego-385
Przewodnik dla zdrowej aktywności fizycznej

http://stylnazdrowie.pl/fitness/fitness-i-zdrowie/przewodnik-dla-twojej-zdrowej-aktywnosci-fizycznej-79
Ćwiczenia na bóle kręgosłupa

http://stylnazdrowie.pl/zdrowie/kregoslup/odbudowa-funkcjonalnosci-kregoslupa-od-rehabilitacji-do-maksymalnej-wydajnosci-dr-stuart-m-mcgill-273

Pilates Core i stabilizacja głęboka. Co powinniśmy wiedzieć?

http://stylnazdrowie.pl/fitness/pilates-core-i-stabilizacja-gleboka-co-powinnismy-wiedziec-259

Czym jest trening funkcjonalny

http://stylnazdrowie.pl/fitness/trener-personalny-trener-osobisty/czym-jest-trening-funkcjonalny-78

Pozdrawiam Serdecznie

mgr Anna Ścisłowska 

www.bbpilatesschool.pl

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑