Kettlebells - Pomysł na szybki i efektywny trening?

Dodaj do ulubionych

Kettlebells to rodzaj odważników, które wyglądem przypominają kulę armatnią z uchwytem.Trening z Kettlebells jest dobrą propozycją na efektywny i szybki trening

Poszukujesz niezajmującego zbyt wiele czasu a jednocześnie skutecznego programu treningowego? Jeżeli tak, zainteresować cię mogą… staroświeckie żeliwne odważniki.

Kettlebells wracają do łask

Mimo, iż ich korzenie sięgają początku osiemnastego wieku, Kettlebells wracają do łask. Na powrót stają się one docenianym przed atletów sprzętem do ćwiczeń. Odważników tych używać możesz na wiele sposobów – wykonując nimi kontrolowane ruchy w górę i w dół, podnosząc je nad głowę, czy też robiąc z nimi przysiady. Każda z form aktywności angażuje rozliczne partie mięśni jednocześnie, dzięki czemu zwiększysz nie tylko swoją wytrzymałość, ale i elastyczność, równowagę oraz ogólną wydolność organizmu. Ćwiczenia z giriami to także skuteczny sposób spalania nadmiaru kalorii! Co równie istotne, wszystkie korzyści te osiągnąć możesz ćwicząc regularnie przez zaledwie 20 minut.  

Jedno z badań przeprowadzonych przez Amerykańską Radę Aktywności Fizycznej (ACE) wykazało, że uczestnicy eksperymentu spalali średnio 20 kalorii na minutę podczas 20. minutowej sesji ćwiczeniowej z giriami. Jest to ekwiwalent biegu ze średnią intensywnością przez 6 minut.  

W ramach innego testu odkryto, że ośmiotygodniowy trening z wykorzystaniem kettlebells zauważalnie poprawia wytrzymałość organizmu. Co ciekawe, najbardziej zwiększyła się wytrzymałość mięśni okalających brzuch, co bezpośrednio przełożyło się na mniejszą częstotliwość bólów pleców, lepszą postawę, poprawę umiejętności utrzymania równowagi, jak też zmniejszone ryzyko doznania urazu przez respondentów. Nadmienić należy również, że poprawie uległa także ogólna wydolność organizmu uczestników eksperymentu.  

Przygotowanie przed treningiem z kettlebells

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningiem bazującym na wykorzystaniu odważników, przyzwyczajaj swoje ciało do programu wytrzymałościowego stopniowo robiąc pompki, podciągając się, czy też wykonując przysiady z obciążeniem. Następnie przejdź do ćwiczeń z kettlebells. Zauważalnie poprawią one twoją wytrzymałość i sprawność ogólną.  

Przedstawicielki płci pięknej rozpocząć powinny od używania odważników o wadze nieprzekraczającej 4-7 kilogramów. Mężczyznom zaleca się na początku stosowanie odważników 7-12 kilogramowych. Kettlebells poprawią sprawność twojego organizmu jeżeli tylko używasz ich mądrze. Aby uniknąć urazu, poszerz swoją wiedzę dotyczącą odpowiednich technik uprawiania ćwiczeń z odważnikami.  

Co najmniej kilka pierwszych sesji przeprowadź pod okiem certyfikowanego trenera personalnego, aby nauczyć się właściwej techniki ćwiczenia z użyciem kettlebells.  

Oglądanie filmów instruktażowych to doskonały sposób nauczenia się właściwych sposobów wykonywania nowych ćwiczeń oraz łączenia ich w jeden program treningowy.  

Pamiętaj, aby zawsze podnosić odważniki z poziomu nóg – unikniesz dzięki temu nadmiernego obciążania pleców. 

Jeżeli cierpisz na problemy ze stawami lub kręgosłupem, ćwiczenia z kettlebells nie są dla Ciebie bezpieczną propozycją. 

Jeżeli chcesz przystąpić do treningu z kettlebells, musisz wiedzieć, że jest on wysoce wymagający…pomaga jednak zaoszczędzić sporo czasu i jednocześnie uzyskać zauważalne efekty. Łączy on w sobie zalety treningu wytrzymałościowego oraz ćwiczeń kardio. Jeżeli nie przypadły ci do gustu długie sesje oparte na podnoszeniu ciężarów lub bieganiu na bieżni, girie mogą okazać się rozwiązaniem wręcz idealnym. Poprawa kondycji twojego ciała na pewno będzie odpowiednią nagrodą za podjęte wysiłki.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca

Luki w pamięci: normalne zjawisko czy powód do obaw?

comments powered by Disqus

Powrót ↑