Stretching - Ćwiczenie domowe na rozciąganie mięśnia gruszkowatego

Dodaj do ulubionych

Rwa kulszowa

Uwięźnięty nerw kulszowy spowodować może wiele wrażeń czuciowych wzdłuż mięśni kulszowo - goleniowych i podudzia, często ból odczuwany jest również na wysokości stopy.

Najczęstszą przyczyną która nie jest zdiagnozowana prawidłowo są napięte mięśnie w miednicy. W tym przypadku masaż oraz ćwiczenia mogą przynieść długotrwały pozytywny efekt.

Zespół mięśnia gruszkowatego 

Czasami nerw kulszowy zostaje uciśnięty przez napięte mięśnie w miednicy, ale nie w miejscu wyjścia swoich korzeni. Ten stan objawowy nazwany został "zespołem mięśnia gruszkowatego" z tego powodu że to właśnie napięty mięsień gruszkowaty przyczynia się do objawów rwy kulszowej. Poniżej  ćwiczenie rozciągające mięsień gruszkowaty i głębokie rotatory zewnętrzne biodra. 

Jak rozciągnąć mięsień gruszkowaty i głębokie rotatory zewnętrzne biodra

Pacjent leży na wznak z kończyną dolną zgiętą w kolanie, a terapeuta kładzie rękę odgłowową na KBPG i bocznej części grzebienia biodrowego. Ręką doogonową, trzymającą zgięte kolano, wykonuje się zgięcie uda do kąta 60% stopni. W takim położeniu mięsień gruszkowaty działa jako czysty odwodziciel uda. Poniżej 60% stopni powoduje on również rotację zewnętrzną uda, powyżej zaś 60 stopni rotację wewnętrzną. W takim ustawieniu wykonuje się przywiedzenie uda, kontrolując odgłowową ręką pojawiającą się rotację przyśrodkową kości miednicznej. Do rozciągnięcia maksymalne rozciągliwości mięśnia gruszkowatego dochodzi wówczas, gdy wyczuwa się przyśrodkową rotację kości miednicznej i choć dalsze przywodzenie uda jest możliwe, to jest ona skutkiem powyższego ruchu kości miednicznej. Jeśli zgięcie uda jest większe od 60 stopni, to do pełnego rozciągnięcia mięśnia gruszkowatego konieczna jest rotacja zewnętrzna uda. Tu zwracam szczególną uwagę na technikę wykonywania ćwiczenia w czasie zajęć fitness, klienci mają przyciągać nogi jak najbliżej klatki, to duży błąd.

Ćwiczenie domowe na rozciąganie mięśnia gruszkowatego i głębokich mięśni rotujących udo na zewnątrz

https://youtu.be/y1QE92cSMdM

 

 

 

Ruszyły zapisy na dodatkowe szkolenie - KURS INSTRUKTORA PILATES I i II STOPIEŃ W STOPNIU ROZSZERZONYM PRACA W GRUPACH ZWIĘKSZONEGO RYZYKA - TRENING MEDYCZNY

CERTYFIKAT: Instruktor Pilates- Praca na matach I i II stopień

CERTYFIKAT :w języku angielskim

CERTYFIKAT :Instruktor Pilates - "Specjalizacja Core" praca w grupach zwiekszonego ryzyka:

  • Senior
  • Ćwiczenia po porodzie
  • Zdrowy kręgosłup
  • Najlepsi absolwenci mogą przystąpić do dodatkowego egzaminu kwalifikacyjnego i uzyskać tytuł: TRENER PERSONALNY - SPECJALIZACJA CORE

 

SZKOLENIA Z DOFINANSOWANIEM - INFORMACJA. W związku z tym iż pozostały nam wolne środki z poprzedniego kontraktu organizujemy dodatkowe szkolenie z dofinansowaniem w terminie 8-12 LIpiec. Procedura rozpatrywana na kolejny projekt jest tymczasowo wstrzymana z powodu planowanego wyjścia Wielkiej Brytanii Unii Europejskiej. Główna siedziba szkoły mieści się na terenie UK w związku z tym nie wiemy, czy szkolenia kolejnej edycji będą objęte dofinansowaniem.

TERMIN SZKOLEŃ OBJETYCH DOFINANSOWANIEM

8-12 LIPIEC 2019

Stała cena 5900zł - cena po uwzględnieniu dofinansowania 1390zł

 

PRZED WYSŁANIEM ZGŁOSZENIA PROSIMY O UPEWNIENIE SIĘ O DOSTĘPNOŚCI MIEJSC 

Telefon : +48 796 207 748

Phone : +44 74 90 78 99 98

Email : pilateseci@gmail.com

Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie

http://www.bbpilatesschool.pl/index.html

Anna Ścisłowska

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑