Ból kręgosłupa winne prostowniki grzbietu ! Najlepsze ćwiczenia rozciągające plecy!

Dodaj do ulubionych

 W badaniach czynników mechanicznych powiązanych z dolegliwosciami bólowymi dolnego odcinka kręgosłupa u 600 osób poddanych ocenie Nourbakhsh i Arab ( 2002 ) wykryli, że jest to jedyny mięsień prostujący kręgosłup, którego wytrzymałość wpływała na problemy odcinka lędźwiowego. Liczne badania EMG prowadzone przez Roy i wsp. (1989, 1990) potwierdziły, ze utrata wytrzymałości tego mięśnia jest wysoce skorelowana z dolegliwościami bólowymi dolnego odcinka kręgosłupa. W badaniach EMG Ng i wsp.(2002a) zademonstrowali wyraźnie mniejszą aktywację lędźwiowej części prostownika grzbietu w czasie ruchów rotacyjnych kregosłupa. Zmniejszone pobudzenie było również związane ze zwiększeniem męczliwości.Charakterystyka tej grupy mięśni jest zdecydowanie zmieniona u osób z dolegliwosciami bólowymi dolnego odcinka kręgosłupa.Co ważne, pokrywa się to z faktem, iż lędźwiowa część prostownika grzbietu spełnia ważną funkcję antygrawitacyjną w utrzymywaniu wyprostowanej postawy ciała. 

Prostowniki grzbietu u osób z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa często wykazują tendencję do nadmiernego napięcia (nieprawidłowy wzorzec postawy, stres) a co za tym idzie osłabienia.

 

Rozciągnij swoje plecy ! - Twoje ćwiczenia domowe

Ćwiczenia domowe na rozciąganie mięśni prostujących kręgosłup

 

 

1. Przyjmij pozycję klęku pdpartego 

2. Pozostając w pozycji klęku wygnij kręgosłup piersiowo-lędźwiowy, tworząc kifozę skierowaną do tyłu.

3.Utrzymaj pozycję kręgosłupa, zacznij siadać na pięty dłonie pozostają w tym samym punkcie.

4.Zatrzymaj się w pierwszym momencie kiedy wyczujesz wstępne rozciąganie prostownika grzbietu.

5.W żadnej chwili rosciąganie nie powinno sprawiać bólu, ponieważ spowodowałoby to skurcz mięśnia, niwecząc cały cel rozciągania.

6.Tą pozycję utrzymuj do chwili, aż minie uczucie napięcia (30-40 sekund)

7.Teraz usiądź na piętach utrzymaj pozycję gdy powtórnie minie uczucie napięcia (30-40 sekund)

8.Ćwiczenie powtarzaj 3 - 5 razy w ciągu całego dnia.

 

Zapraszam na:

 Profesjonalne specjalistyczne szkolenia z zakresu Pilates Core - Praca w grupach zwiększonego ryzyka z Dofinansowaniem EFS

Pozdrawiam

Dyrektor BBPIlates school

http://www.bbpilatesschool.pl/index.html

Anna Ścisłowska

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑