Jak ćwiczyć mięśnie kegla u mężczyzn?

Dodaj do ulubionych

Mięśnie kegla u mężczyzn oraz ćwiczenia które są przeznaczone na wzmacnianie tego rejonu, to temat który rozwiniemy w dzisiejszym artykule. O mięśniach kegla u kobiet wiemy bardzo wiele, natomiast temat mięśni kegla u mężczyzn jest mało poruszany, choć panowie są nim bardzo zainteresowani.Głównym powodem ich zainteresowania jest poprawa kondycji seksualnej czy kontroli nad wytryskiem.

Dlaczego mężczyźni powinni ćwiczyć mięśnie kegla?

Ćwiczenia mięśni Kegla wykonywane przez mężczyzn poprawiają zdolność trzymania moczu oraz jakość życia seksualnego. Poniżej przedstawiono poradnik właściwego treningu.

Uważasz że ćwiczenia mięśni Kegla są tylko dla kobiet? Nic bardziej mylnego!

Omawiany zestaw ćwiczeń zauważalnie wzmacnia mięśnie dna miednicy, co z kolei bezpośrednio przekłada się na efektywniejsze funkcjonowanie pęcherza i jelit oraz poprawę libido. Kiedy już nabierzemy odpowiedniej wprawy, mięśnie Kegla ćwiczyć można niemalże w dowolnym momencie.  

Przed przystąpieniem do treningu należy poprawnie zlokalizować wzmacniane mięśnie oraz zapoznać się ze specyfiką ćwiczeń  (opis wykonania znajdziemy na końcu)

Korzyści płynące z uprawiania ćwiczeń 

Rozliczne czynniki wpłynąć mogą na osłabienie mięśni dna miednicy. Do grupy tej zaliczyć można między innymi chirurgiczne usunięcie prostaty (radykalna prostatotektomia), cukrzycę, czy też podrażniony pęcherz.

Mięśnie Kegla warto wzmacniać w przypadku, gdy:  

1. Cierpisz na nietrzymanie moczu lub kału,

2. Masz trudności z trzymaniem resztek moczu.  

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

Ćwiczenia warto wykonywać regularnie. 

Staraj się wzmacniać mięśnie Kegla codziennie, na przykład podczas szorowania zębów.

Kolejny zestaw ćwiczeń wykonaj po oddaniu moczu.

Zaciśnij mięśnie miednicy przed rozpoczęciem lub po zakończeniu każdej czynności wywierającej nacisk na podbrzusze (kichanie, kaszel, podnoszenie ciężarów). 

Jeżeli napotkasz problemy…

Jeżeli masz problem ze wzmacnianiem mięśni Kegla, nie wstydź się poprosić o pomoc. Twój lekarz rodzinny lub inny specjalista medyczny na pewno udzieli ci użytecznych porad dotyczących izolowania oraz wzmacniania prawidłowych partii mięśni. 

W niektórych przypadkach może także pomóc trening biologiczny. W takim przypadku lekarz umieści w odbycie niewielki próbki. Po rozluźnieniu mięśni, monitor określi oraz oceni kondycję dna miednicy. Trening ten szczególnie zaleca się osobom cierpiącym na nietrzymanie kału.  

Kiedy można spodziewać się pierwszych rezultatów?

Jeżeli ćwiczenia wykonywać będziesz regularnie, efektów (takich jak lepsze trzymanie moczu) spodziewać się możesz po kilku tygodniach, maksymalnie - po kilku miesiącach. Aby efekty utrzymały się, konieczne jest codzienne powtarzanie zaprezentowanego zestawu ćwiczeń. 

Jak czuciowo wyodrębnić mięśnie kegla u mężczyzn?

 mgr Anna Ścisłowska dyrektor, nauczyciel BBPIlates school

Ze swojego doświadczenia wiem że Panowie mają bardzo duży problem z aktywacją mięśni kegla. Zdarzyły mi się takie sytuacje że na szkoleniach które prowadzę pojawili się Panowie wyłącznie z tego powodu. Oczywiście istnieje prosta wizualizacja dzięki której każdy Pan będzie w stanie wyodrębnić i aktywować mięśnie kegla.

Aktywacja mięśni kegla u panów - ćwiczenie z wizualizacją.

W pierwszym etapie musimy ustalić pozycję neutralną (film 1) kolejno panowie mają sobie wyobrazić że podciągają jądra do góry (dla większego efektu może być to kostka lodu którą dotykamy jąder od dołu).

Drugi i trzeci film instruktażowy przedstawia mobilizację głębokiego gorsetu mięśniowego - stymulacja na tym poziomie pozwala zmobilizować mięśnie dna miednicy które współpracują z głębokim gorsetem mięśniowym.

 

Ustalenie pozycji neutralnej

 

Udanego treningu

Pozdrawiam Anna Ścisłowska

 

 

Aktywacja głębokiego gorsetu mięsniowego - Wstęp

 

 

 

 

 

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑