Korzyści wynikające z treningu

Dodaj do ulubionych

Korzyści wynikające z treningu

Nie bójmy się ćwiczyć!

Czyż nie byłoby wspaniale, gdyby na rynku dostępna była tabletka pozwalająca nam jeść więcej bez ryzyka przybrania na wadze, ograniczająca stres i poprawiająca wydolność umysłową? Okazuje się, że jest ona dostępna już od dawna i nosi nazwę…ćwiczenia fizyczne!   

Oto kilka faktów naukowych, które z pewnością zachęcą nas do zainteresowania się aktywnym trybem życia.  

1. Ćwiczenia poprawiają wydolność mózgu  

Rozliczne badania wykazały, że regularny trening pozwala poprawić pamięć oraz koncentrację. Zwiększa on bowiem ilość serotoniny w mózgu – jest to neuroprzekaźnik pozwalający efektywniej wykonywać postawione przed nami zadania. Inne eksperymenty dowiodły, że aktywność fizyczna spowalnia proces upośledzania zdolności umysłowych spowodowanych postępem w latach.  

2. Ruch skutecznie redukuje stres

Wysiłek fizyczny ogranicza poziom stresu oraz przeciwdziała poważnym problemom zdrowotnym, między innymi takim jak depresja czy stany lękowe. Uprawiany regularnie prowadzi także do obniżenia poziomu hormonów powodujących stres, jak chociażby – kortyzolu i adrenaliny.  

3. Trening źródłem energii

Testy naukowe wykazały, że respondenci, którzy ćwiczyli przez 20 minut dziennie trzy razy w tygodniu legitymowali się wyższym ogólnym poziomem energii niż osoby prowadzące siedzący tryb życia. W przypadku tych pierwszych, trening poprawiał również krążenie krwi, dzięki czemu tlen oraz składniki odżywcze szybciej docierały do określonych komórek organizmu.  


4. Na ćwiczenia zawsze znajdzie się czas

Nie musimy trenować przez równo godzinę lub też regularnie uczęszczać na siłownię, aby poprawić swój stan zdrowia. Wysiłek fizyczny może stać się integralną częścią naszego dnia. Podczas przerwy na lunch możemy bowiem wybrać się na krótki spacer, popołudnie spędzić na wycieczce rowerowej z dziećmi, przez 10 minut skakać na skakance, czy też zbiegać i wbiegać po schodach. Krótkie okresy intensywnej aktywności fizycznej są równie efektywne co długotrwały wysiłek. Jeżeli w ciągu dnia poświęcimy 30 minut na ćwiczenia, zauważalnie poprawi się stan naszego zdrowia, natomiast 60 minut pozwoli dodatkowo zrzucić nadmiar kilogramów.  

5. Trening jest skutecznym sposobem socjalizacji

Dzięki wysiłkowi fizycznemu możemy także poprawić nasze relacje międzyludzkie. Możemy na przykład spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi spacerując, grając w tenisa, czy jeżdżąc na rowerze. Dążenie do wymarzonej sylwetki będzie wtedy o wiele przyjemniejsze!  

6. Wysiłek fizyczny zapobiega poważnym chorobom

Dzięki aktywności fizycznej uniknąć możemy poważnych chorób, spośród których wymienić można na przykład:  

Choroby serca,

Zawał,

Podwyższone ciśnienie krwi,

Podwyższony cholesterol,

Cukrzycę typu 2,

Artretyzm,

Osteoporozę,

Nadmierną utratę masy mięśniowej.


7. Wysiłek pozytywnie wpływa na serce

Regularny trening wzmacnia serce oraz układ sercowo-naczyniowy. Oznacza to, że najważniejszy z mięśni naszego ciała stanie się bardziej wydajny i pompować będzie więcej krwi. Co więcej - obniżeniu ulegnie również tętno. Już po kilku dniach od wprowadzenia określonego programu treningowego będzie nam łatwiej oddychać, organizm wykazywać będzie mniej oznak zmęczenia, natomiast zakwasy staną się mniej odczuwalne.  

8. Dzięki ćwiczeniom możemy jeść bardziej obficie

Doskonale wiadomo, że mięśnie spalają więcej kalorii niż tłuszcz, a więc jeżeli w naszym organizmie będzie więcej tkanki mięśniowej niż tłuszczowej, nasz metabolizm znacznie przyspieszy. Oznacza to, że będziemy w stanie przyjąć z pożywieniem większą ilość kalorii jednocześnie nie przybierając na wadze. Nie oznacza to oczywiście, że nie będziemy mogli jeść wszystko na co mamy ochotę bez jakichkolwiek ograniczeń, jednakże konsumowane z umiarem słodycze czy inne przysmaki z całą pewnością nie zostaną przekształcone w nadmiar tłuszczu.    

9. Trening zwiększy naszą wytrzymałość

Wysiłek fizyczny poprawi naszą ogólną wytrzymałość. Dzięki temu będziemy w stanie trenować dłużej jednocześnie odczuwając mniejsze zmęczenie. Nasze mięśnie staną się dodatkowo o wiele silniejsze, co pozwoli poprawiać wyniki sportowe.  

10. Redukcja wagi nie powinna być naszym głównym celem

Przystępując do treningów nie powinniśmy stawiać sobie za cel wyłącznie redukcji wagi. Bez wątpienia jest to aspekt istotny, jednakże nie można zapominać o innych korzyściach wynikających z wysiłku fizycznego. To właśnie dzięki niemu będziemy bardziej skoncentrowani, mniej zestresowani oraz pełni energii.  

Ćwiczenia mogą przyczynić się do poprawy stanu naszego zdrowia, umysłu i odnowienia lub wzmocnienia kontaktów interpersonalnych. Mamy nadzieję, że podane informacje zmotywują naszych czytelników do częstszego angażowania się w wysiłek fizyczny.

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑