Tabela kcal (kalorii) - Zapotrzebowanie na kalorie

Nasza tabela kcal zawiera informacje o zapotrzebowaniu energetycznym na kalorie w zależności od wieku. Poziomy kalorii stanowią wymagany udział w bilansie energetycznym w celu zrównoważenia zużytej energij. są one zmienne w zależności od budowy ciała i stopnia aktywności fizycznej.

 

Szczególne potrzeby żywieniowe

Codzienne zapotrzebowanie kaloryczne (średnia zależna od stopnia aktywności fizycznej)

Niemowlęta Zalecane mleko matki
Zróżnicowana dieta począwszy od 4 miesiąca życia, w przypadku ryzyka wystąpienia alergii - od 6 miesiąca (rodzic z alergią).
0-2 lata: 100-120 kcal/kgm.c./dz.
Powyżej 2 lat: 80 kcal/kg m.c./dz.
Dzieci od 3 do 7 lat

 

Neofobia pokarmowa, niechęć do niektórych pokarmów. Pożywienie postrzegane jako środek komunikacji. Przejściowe odmawianie spożycia nowych produktów spożywczych.Równowaga żywieniowa powinna zostać ustalona w oparciu o gusta kulinarne, bez wywoływania konfliktów. 3-6 lat: 1830 kcal
6-9 lat: 2190 kcal
Młodzież Niedostateczne udziały żelaza, wapnia, witaminy E, witaminy B6 u dziewcząt i witaminy E u chłopców. Często nadmierny udział tłustych produktów i produktów z dodatkiem cukru (szczególnie napojów), soli (frytek). Dz: 10-12 lat: 2350 kcal
Ch: 10-12 lat: 2600 kcal
Dz: 13-19 lat: 2400 kcal
Ch: 13-19 lat: 3000 kcal
Dorośli Równowaga nie zawsze jest respektowana (niedostateczne zróżnicowanie pokarmowe). Owoce i warzywa: 5 razy dziennie. Mleko i produkty mleczne: 3 razy dziennie. Mięso, ryby, jajka: 1-2 razy dziennie. Produkty skrobiowe lub chleb: do każdego posiłku, w ograniczonych ilościach. K: 1900 kcal
M: 2400 kcal
Osoby starsze Pokarmy powinny być łatwe do przeżuwania (częste problemy z uzębieniem, trudności trawienne). Uważać na nadmierne spożywanie produktów z dodatkiem cukru. W sytuacji wystąpienia hiperkatabolizmu lub innych schorzeń zapotrzebowanie się zwiększa. K: 1800 kcal
M: 2000 kcal
Powrót ↑