Czego nie należy robić w czasie odchudzania.

Dodaj do ulubionych

Zastanawiasz się jak schudnąć, masz za sobą wiele diet, brakuje Ci motywacji? Jak schudnąć i wytrwać w drodze do osiągnięcia idealnej sylwetki. Co roku wiele z was wyznacza sobie nowe cele. Najnowsze badania donoszą, że chęć podjęcia "odchudzania" z nadchodzącym nowym rokiem  stawia przed sobą co druga osoba. Pełni zapału zaczynamy od restrykcyjnych diet, ćwiczymy, jednak  po 20 dniach zapał mija.... Jak ominąć największe pułapki odchudzania i sprostać wytyczonym celom?

Czy w ramach postanowień noworocznych zamierzasz zrzucić kilka kilo? Poniżej przedstawiamy 5 nieodpowiednich sposobów na odchudzanie wskazanych przez lek. med. Aarona Michelfeldera z Uniwersytetu Loyola University:

Jak schudnąć? 

1. Odchudzam się to:  zrzucę zbędne kilo na siłowni.

Ćwiczenia fizyczne mają dobry wpływ na zdrowie i pomagają utrzymać wagę. Ale same ćwiczenia nie są zbyt skuteczne w przypadku odchudzania. Aby stracić kilka kilo należy też mniej jeść.

 2. Odchudzam się to: zupełnie zmienię moją dietę.

Radykalna zmiana nie jest konieczna. Lepsze efekty daje zrezygnowanie z kilku setek kalorii w ciągu dnia. Przed wyjściem do restauracji zjedz np.: jabłko, aby przytłumić apetyt, a potem zrezygnuj z kalorycznej przystawki. Jedz mniejsze porcje, a resztę zabierz na wynos.

3. Odchudzam się to:  suplementy odchudzające ułatwią mi walkę z nadwagą.

Suplementy spalają więcej mięśni niż tłuszczu, a gdy przestaniesz je brać, licz się ze wzrostem tkanki tłuszczowej, nie mięśniowej. Przez to jesteś w gorszym stanie niż w jakim zaczynałeś.

4. Odchudzam się to:  przejdę na dietę cud i stracę wagę w błyskawicznym tempie.

Bardziej realistyczną – zdrowszą – strategią jest utrata 0,5-1 kg na tydzień. Jeżeli zrezygnujesz z 500 kalorii dziennie (np.: bułki czy serka kremowego), możesz stracić 0,5 kg na tydzień. Jeżeli zrezygnujesz tylko z 250 kalorii dziennie (batonik), to stracisz 1 kg na miesiąc. „Wolny i stabilny sposób zrzucania zbędnych kilogramów będzie dawał najlepsze długotrwałe efekty” potwierdza dr Michelfelder.

 5. Nigdy nie chudnę:  Poddaję się. Nigdy nie odzyskam prawidłowej wagi; po co w ogóle próbować?

 Nie rozpaczaj, jeżeli nie wrócisz do normalnej wagi (BMI na poziomie 18,5-24,9). Jeżeli cierpisz na nadwagę czy otyłość, zrzucenie 10% wagi poprawi Twój wygląd i będzie mieć znaczące korzyści zdrowotne takie, jak niższe ciśnienie krwi i mniejsze ryzyko cukrzycy. Zrzuć nawet 2,5 kg, a skorzystają na tym Twoje stawy.

„Na Nowy Rok większość z nas powinna ująć odchudzanie w swoich noworocznych postanowieniach” zaleca dr Michelfelder. "Otyłość jest bardzo powszechna w USA; powoduje więcej chorób i odbiera więcej lat życia niż palenie."

 Dr Michelfelder to profesor na Wydziale Medyny Rodzinnej, Loyola University Chicago Stritch School of Medicine.

 

Co zrobić żeby chudnąć?

Ile kalorii w ciągu dnia potrzebujemy żeby schudnąć?

3 Kroki do SKUTECZNEGO ODCHUDZANIA

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑