Dwa duże posiłki mogą być lepsze od sześciu małych?!

Dodaj do ulubionych

Dwa duże posiłki mogą przynieść lepsze wyniki w odchudzaniu niż sześć małych. Wyniki badań zostały opublikowane w czwartek w czasopiśmie Diabetologia.

Prawdopodobnie każdy wie, że zjadanie kilku (4-6) małych posiłków w ciągu dnia jest najlepsze w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu i niweluje chęć podjadania między posiłkami. Wyniki najnowszych badań mogą zmienić twoje podejście do takiej diety.

Najnowsze badanie sugeruje, że jedzenie dwóch dużych posiłków z pominięciem kolacji powoduje większą utratę wagi, w porównaniu do sześciu małych posiłków spożytych w ciągu całego dnia.

 "Zarówno badania eksperymentalne jak i na ludziach, potwierdziły silne pozytywne efekty przebywania na czczo", wyjaśnia autor badania, dr Hanna Kahleova w rozmowie dla wiadomości CNN

Badanie

 Naukowcy z Czech w czasie 24 tygodni badali 54 chorych na cukrzycę typu 2. Wszyscy uczestnicy badania w sposób losowy zostali podzieleni na dwie grupy. Obie grupy przebywały na diecie, która polegała na zmniejszeniu dziennego poboru energii o 500 kalorii i zawierała od 50 do 55% węglowodanów, 20 do 25% białka, oraz obniżeniu do 30% tłuszczu. 

W ciągu pierwszych dwóch tygodni, jedna z grup zjadała trzy główne posiłki - śniadanie, obiad, kolację - i trzy małe przekąski między posiłkami. Druga grupa między 6 a 10 rano zjadała obfite śniadanie i między południem a 4 po południu duży obiad. Badacze poprosili uczestników aby w trakcie badania nie zmieniali poziomu swojej wyjściowej aktywności fizycznej.

Wyniki

Choć spadek wagi wyjściowej uzyskały obie grupy, to jednak większą utratę wagi odnotowano w grupie jedzącej tylko dwa większe posiłki. Potwierdzono również, że jedzenie dwóch posiłków wpłynęło na obniżenie poziomu cukru we krwi.

Ekspert Melina Lam

Wyniki badań wydają się bardzo interesujące, jednak pomysł na pominięcie obiadu może mieć negatywne skutki zdrowotne. Badana grupa która spożywała sześć posiłków w ciągu dnia nie kontrolowała spożycia ilości kalorii. Jak dotąd nie przeprowadzono badań jaki wpływ na utratę masy ciała ma jedzenie 3  lekkich przekąsek w ciągu dnia.

Zapotrzebowanie na energię spada pod koniec dnia wtedy jesteśmy o wiele mniej aktywni. Ostatnie badania wykazały, że zaledwie 15 minutowy spacer po kolacji może obniżyć ryzyko zachorowania na cukrzycę. Jeśli chcemy uzyskać spadek wagi ciała, warto pominąć kolację, a ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być niskokaloryczny. Nie powinniśmy się  koncentrować na jedzeniu obfitego śniadania i obiadu.

 

 

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑