Chrom na odchudzanie - Czy chrom jest dobry na odchudzanie?

Dodaj do ulubionych

Chrom na odchudzanie - Chrom jest często reklamowany jako skuteczny środek na odchudzanie, dobry sposób na poprawę masy mięśniowej i redukcję tkanki tłuszczowej. Chrom jest dobry na odchudzanie? Wyniki badań nie są jednoznaczne, niektóre mówią, że chrom może być pomocny i pomaga ludziom schudnąć i budować tkanke mięśniową, a inne wyniki zdają się nie potwierdzać tej skuteczności. Jeśli chrom ma działanie ukierunkowane na utratę wagi, to wydaje się, że efekty są niewielkie w porównaniu do tych osiągniętych dzięki ćwiczeniom i dobrze zbilansowanej diecie. Jednak badania potwierdzają że zwiększone zapotrzebowanie na chrom mają osoby których dieta cechuje się wysokim spożyciem węglowodanów prostych i tłuszczy. Jednym z objawów niedoboru chromu jest większa ochota na węglowodany, co może być kluczowym problemem w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.

Trening siłowy 

Chrom jest popularny w śród niektórych kulturystów i można go znaleźć w niektórych odżywkach dla sportowców. Ale nie wiele dowodów, że chrom pomaga uzyskać siłę lub zbudować masę mięśniową. Większość wyników badań nie potwierdziła korzystnego działania chromu dla zastosowania w treningu siłowym.

Źródła chromu

Dobre źródła chromu to razowe i żytnie pieczywo, chleb z ziarnami zbóż, chude mięso, sery i niektóre przyprawy, takie jak pieprz czarny tymianek. Drożdże piwne 's są również bogate w chrom.

Dzienne zapotrzebowanie na chrom 

 

Według Food and Nutrion Board odpowiedni poziom spożycia chromu jest zawarty w podstawowej diecie.

Podawanie chromu

Pomiędzy posiłkami w dawkach rozłożonych równomiernie w ciągu dnia. Organiczne formy chromu (np. nikotynian chromu ) mają większą biodostępność niż chlorek chromu ( nikotynian Cr,pikolinian Cr, chlorek Cr )  

Autor: Sanjay Bockman

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑