Jak schudnąć bez diety

Dodaj do ulubionych

Jak schudnąć bez diety? Najefektywniejszą metodą która pozwoli Ci schudnąć bez diety jest ograniczenie ilości kalorii spożywanych z pożywieniem przy jednoczesnym zwiększeniu wydatku energetycznego poprzez wysiłek fizyczny. Pół kilograma wagi ciała spalimy pozbywając się z organizmu 3500 kalorii. Wynik taki osiągnąć można poprzez zmniejszenie racji żywieniowych, zwiększenie intensywności ćwiczeń lub też – poprzez synergię obydwu rozwiązań.  

Ogranicz kalorie

Jeżeli przykładowo spożywać będziesz 500 dodatkowych kalorii dziennie, natomiast nie zintensyfikujesz wysiłku fizycznego, przytyjesz pół kilograma w tydzień (siedem dni raz 500 kalorii równa się 3500 kalorii – jest to ilość powodująca wzrost ogólnej wagi ciała o pół kilograma). Jeżeli natomiast ograniczysz przez tydzień spożycie kalorii o 500 lub też zwiększysz intensywność ćwiczeń - w ciągu siedmiu dni pozbędziesz się niechcianych 500 gram tłuszczu.  

Ile kalorii potrzebujesz aby schudnąć

Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące ilości kalorii w popularnych posiłkach oraz napojach:  

Kawałek wypiekanej w piecu pizzy pepperoni – 230 kalorii

Kieliszek białego wina – 160 kalorii

Puszka coli – 150 kalorii

Hamburger z serem – 500 kalorii 

Duży pączek bananowy z orzechami – 580 kalorii.  

Oblicz wskaźnik BMR

Wszystkie czynności wykonywane w ciągu dnia mają wpływ na wartość całkowitą indeksu BMR (wskaźnika podstawowej przemiany materii) określającego ilość kalorii spalanych każdego dnia. Przykładowo – osoba ważąca 75 kilogramów, która codziennie wybiera się na 45-minutowy szybki spacer spali około 300 kalorii. Ten sam czas spędzony na sprzątaniu to wydatek rzędu 200 kalorii, natomiast koszenie trawnika przez 45 minut powoduje utratę 275 kalorii.  

 Kiedy spalisz zbędne kilogramy?

Większość ekspertów twierdzi, iż bezpieczna dla organizmu utrata wagi to około pół kilograma do kilograma tygodniowo. Modyfikacja przyzwyczajeń żywieniowych oraz regularne ćwiczenia to najbardziej efektywne sposoby pozbycia się nadmiaru kilogramów. Pozwolą one także na utrzymanie pożądanej sylwetki.  

Dieta kontra głodówka

Diety oparte na częstej głodówce mogą przyczynić się do nagłej utraty wagi, jednakże jej utrzymanie będzie dla wielu osób niewykonalne. W przypadku, gdy spożycie pożywienia zostaje radykalnie zmniejszone (do około 1200 kalorii dziennie), ciało zaczyna przyzwyczajać się do deficytu kalorii poprzez zmianę szybkości przemiany materii, co z kolei sprawia, że trudniej jest stracić na wadze. Przedłużająca się głodówka może też prowadzić do hipoglikemii, bólów głowy oraz wahań nastroju. W ekstremalnych przypadkach rezultatem może również być nadmierne objadanie się, co z kolei doprowadzi do zwiększania wagi ciała. Diety wysoce restrykcyjnej nie da się utrzymać przez dłuższy okres czasu. Osoby skłaniające się ku częstej głodówce mają tendencje do raptownego tycia po powrocie do tradycyjnych przyzwyczajeń żywieniowych.  

Potrzebujesz pomysłu na szybkie zdrowe niskokaloryczne posiłki? Nic prostszego -  Nasi eksperci ocenili i wybrali dla Ciebie zdrowe niskokaloryczne przepisy na posiłki które bez trudu przygotujesz sam w domu

Nasze Propozycje - >>

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑