Jak skutecznie schudnąć nawet 50 kilogramów?

Dodaj do ulubionych

Jak skutecznie schudnąć nawet 50 kilogramów? Zacznij od planu.

Jeżeli pragniesz skutecznie schudnąć nawet kilkadziesiąt kilogramów, konieczne jest opracowanie długoterminowego planu działania. Realizując go natkniesz się zapewne na wiele wyzwań. W niniejszym artykule trenerzy personalni oraz osoby, którym udało się pozbyć nadmiaru tłuszczu doradzą ci jak zmniejszyć ilość spożywanych kalorii, skuteczniej walczyć z uczuciem głodu, czy też efektywniej ćwiczyć. Niektóre z porad wydawać się mogą banalne, inne natomiast na pewno cię zaskoczą.  

Zjedz obfite śniadanie

Osoby spożywające syte śniadanie oraz unikające podjadania w nocy zwykle szybko tracą na wadze. Badania naukowe wskazują, że dzień rozpocząć należy od posiłku wysokobiałkowego, najlepiej podanego na ciepło. Sprawi on, że dłużej czuć się będziesz syty. Jak radzi lekarz medycyny, Domenica Rubino, dyrektor waszyngtońskiego Centrum Badania i Kontroli Wagi, warto na śniadanie dostarczyć organizmowi około 350-400 kalorii oraz 25 gram białka.  

Prowadź dokumentację fotograficzną

"W kwestii spożywanych posiłków ludzie mają niezwykle krótką i wybiórczą pamięć" mówi Susan Albers, administratorka witryny EatQ. Rób zdjęcia tego co jadłeś. Przejrzyj je przed zjedzeniem kolejnego posiłku. Ta prosta czynność przypomni ci co dziś jadłeś i pozwoli zmniejszyć porcję kolejnego posiłku. 

Skorzystaj z odpowiednich aplikacji

"Nie postrzegam jedzenia w sposób w jaki widzą je osoby szczupłe" twierdzi blogerka, Lisa Durant. Używa ona aplikacji My Fitness Pal, by właściwie określić odpowiednie porcje dań. Analizuje ona spożywane posiłki oraz ich regularność. Systematyczność uznaje za osobisty klucz do sukcesu. Co więcej, Lisa ustaliła także cele treningowe oraz opracowała program redukcji tkanki tłuszczowej. Uważa ona, że bez aplikacji na pewno zmagałaby się teraz z efektem jo-jo.  

Wypróbuj zdrowe zamienniki posiłków

Korzystając z usług licencjonowanego specjalisty ds. odżywiania zapewne zjadać będziesz wyłącznie jeden syty posiłek dziennie, a wszelkie niezdrowe dania zastąpią szejki, zupy oraz batony energetyczne. "Jeżeli jesteś w stanie utrzymać taki reżim żywieniowy, zauważalne efekty przyjdą po 6 miesiącach, maksymalnie po roku" mówi Ken Fujioka, lekarz medycyny oraz specjalista ds. odchudzania pracujący w Klinice Scripps w San Diego. 

Zrób porządki w lodówce

Czego oczy nie widzą tego sercu – i żołądkowi – nie żal. Po oczyszczeniu spiżarni z niezdrowych przekąsek warto pójść o krok dalej i odpowiednio ułożyć zdrową żywność na poszczególnych półkach lodówki, tak aby była ona dobrze widoczna. Świeże warzywa oraz owoce należy ułożyć na wysokości wzroku. Ten prosty trik sprawi, że chętniej po nie sięgniesz. 

Poszukaj wsparcia

Wsparcie ze strony grupy zaufanych osób pomoże ci stracić więcej kilogramów niż podczas toczenia samotnej walki z nadwagą. Jasno określając swoje plany treningowe i żywieniowe zapewne otrzymasz zachętę, porady…możesz nawet zostać zmuszony do rywalizacji z innymi, co da ci dodatkową motywację. Durant, która straciła 55 kilogramów, rozpoczęła od zapisania się grupy Weight Watchers. "Lider grupy był świetny" uważa kobieta. Poza spotkaniami osobistymi, sprawdzaj także fora dyskusyjne oraz media społecznościowe. Pomoże także wsparcie ze strony rodziny i przyjaciół. 

Przechytrz swojego wewnętrznego krytyka

Gdy nie uda ci się osiągnąć zamierzonych rezultatów, bardzo trudno jest ten fakt sobie wybaczyć. Wyobraź sobie, że wpadka podczas odchudzania przydarzyła się nie tobie a znajomemu. Napisz do niego list, a następnie przeczytaj go na głos. Zapewne będzie to doświadczenie o wiele bardziej budujące i motywujące niż wsłuchiwanie się we własny wewnętrzny, często bardzo negatywny głos rozsądku.  

Spróbuj fizjoterapii

Pomoże ona ci lepiej poznać swoje ciało. Fizjoterapeuta z całą pewnością pomoże osobom mającym problemy z poruszaniem się. Fizjoterapeuta stanie się dla nich wręcz trenerem osobistym. Opracuje on także program treningowy, który poprawi równowagę, wytrzymałość oraz zakres ruchów osoby zainteresowanej tego typu aktywnością. Wprawny fizjoterapeuta pomoże także pozbyć się bólu stawów.  

Dbaj o mięśnie

Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, jednakże swoją bazę mięśniową wypracowałeś wykorzystując do codziennych ćwiczeń masę własnego ciała. Walcząc o utratę zbędnych kilogramów zapewne będziesz chciał utrzymać możliwie najwięcej tkanki mięśniowej. Trenuj więc w taki sposób, aby spalać wyłącznie tkankę tłuszczową i nadmiar kalorii. Mira Rasmussen, psycholog sportowy, uważa, że na szczególną uwagę zasługują przysiady wykonywane przy ścianie przy wykorzystaniu piłki treningowej. Ćwiczenie to angażuje bowiem wszystkie mięśnie poniżej pasa.  

Udaj się na basen

Pływanie uznaje się za ćwiczenie ogólnorozwojowe pozwalające szybko spalić zbędne kalorie. Woda pozwala ciału utrzymać się na powierzchni, a więc nie występuje dodatkowe obciążenie stawów. Co więcej, jednocześnie łączysz ćwiczenia wysiłkowe i te zorientowane na budowę masy mięśniowej.

W sytuacji, gdy standardowe ćwiczenia stanowią dla ciebie zbyt duży wysyłek, wykonuj choć część z nich po zanurzeniu się po łopatki w wodzie – poprawi to krążenie krwi oraz ukoi ewentualny ból spowodowany zapaleniami.   

Odchudzanie to nie tylko utrata zbędnych kilogramów

Niezależnie od tego co wskazuje waga, twoje ciało stale zmienia się na lepsze. Warto przypomnieć sobie co do tej pory zyskałeś decydując się na zastosowanie programu odchudzającego. Czy aby ubrania nie stały się przypadkiem luźniejsze? A może straciłeś nieco w talii? Poprawiło się ciśnienie krwi? Może obniżył się poziom cukru? Wszystko to uznać należy za ogromny sukces!  

Sprawdź czy nie cierpisz na bezdech senny

Jakość twojego snu może nie być tak wysoka jak ci się wydaje. Problem zdrowotny określany mianem bezdechu sennego dotyka wielu osób cierpiących na nadwagę. Utrudnia on odpowiednią regenerację organizmu w nocy. Badania pokazują, że niewystarczająca ilość snu prowadzi do wolniejszego wydzielania hormonów odpowiedzialnych za kontrolowanie głodu. Warto więc udać się do lekarza i sprawdzić czy nie cierpisz na opisany problem

Zasięgnij dodatkowej porady

Kiedy uda ci się stracić około 5-10 procent wagi ciała, o wiele trudniej będzie kontynuować tę tendencję spadkową. Hormony przesyłać będą do mózgu sygnały, że jesz mniej niż zwykle, przez co czuć się będziesz stale głodny. W takim przypadku warto skonsultować się z lekarzem w kwestii leków lub rozwiązań alternatywnych, które sprawią, że dłużej utrzymasz uczucie sytości po spożytym posiłku.  

Obniż ustawioną sobie poprzeczkę

Niekiedy mimo najszczerszych wysiłków waga ani drgnie. Nie przyjmuj takiego obrotu spraw za porażkę. Przypomnij sobie, że w ostatnim czasie nie przybyło ci dodatkowych kilogramów - to już duży sukces. 

Jeżeli jednak efektów nie będzie widać po trzech miesiącach, zastanów się nad zmianą diety oraz programu treningowego.  

Rozważ przejście operacji

"Operacja przywróciła mi pełnię zdrowia oraz zmieniła moje życie na lepsze" uważa Michelle Vicari ze Stowarzyszenia na Rzecz Walki z Otyłością. Po poświęceniu młodzieńczych lat na testowanie różnorodnych diet, kobieta w końcu zdecydowała się na operację wyłączenia żołądkowego. Sprawiło to, że straciła około 60 kilo. Wraz z nadmiarem tłuszczu znikło także wysokie ciśnienie oraz refluks żołądkowy.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑