Jedzenie śniadania nie ma wpływu na odchudzanie?!

Dodaj do ulubionych

Jedzenie śniadania nie ma wplywu na odchudzanie. Najnowsze wyniki badań wydają się obalać mit, który mówi że jedzenie śniadania jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dietetycy od wielu lat mówią "Jedzenie śniadania jest zdrowe","Jedz śniadanie", to poprawia metabolizm, utrzymuje prawidłowy poziom cukru we krwi! Jedzenie śniadania pomaga schudnąć!

Jedzenie śniadania nie ma wpływu na odchudzanie? 

Nowe badanie sugeruje że śniadanie nie jest "najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia" przynajmniej dla osób dorosłych, które chcą schudnąć.

Opublikowane w środę przez American Journal of Clinical Nutrition, badane wykazało że osoby będące na diecie z pominięciem śniadania, stracili taką samą wagę co osoby będące na diecie która zakładała regularne jedzenie śniadania. Badacze uważają że jedzenie śniadania ma wiele korzyści dla zdrowia, jednak utrata wagi nie jest jedną z nich.

Dotychczasowe badania ogólnie koncentrowały się łączeniu koncepcji pomijania śniadania i prawdopodobieństwie nadwagi, okazało się jednak że pomijanie śniadania nie powoduje przyrostu wagi. "Poprzednie badania wykazały głównie kolerację, ale nie koniecznie związek przyczynowy "oświadczył autor badania  z University of Alabama w Birmingham Emily Dhurandhar  

Odchudzasz się? 

Schudniesz nie jedząc śniadania? To nie tak proste

Badanie

Naukowcy grupę 309 dorosłych osób, którzy byli zainteresowani utratą wagi podzielili na trzy grupy.

Pierwsza z grup otrzymała broszurę pt " Jedzmy zdrowo", w której opisano dobre nawyki żywieniowe, ale nie wspomniano o śniadaniu.

Druga grupa otrzymała taką samą broszurę ale została poinformowana o tym aby zjeść codziennie śniadnie przed 10 rano.

Trzecia grupa również otrzymała broszurę, jednak miała do godziny 11 unikać jedzenia, mogła pić tylko wodę.

Badacze obserwowali grupy przez 16 tygodni oceniając poziom wagi i jej zmiany w czasie całego okresu badania.

Wyniki badania

Z pośród 309 uczestników, 283 ukończyło badanie. Wszystkie trzy grupy straciły średnio taką samą wagę. To pokazuje badaczom, że jedzenie śniadania ( lub nie jedzenie) nie ma istotnego wpływu na utratę wagi.

Ograniczenie badania

Badanie miało kilka ograniczeń, które powinny być wzięte pod uwagę w czasie oceny wyników, mówi Cardel.

"Uczestnicy mogli sami wybierać to co zjedzą w ciągu dnia". Na dzień dzisiejszy nie wiemy nic na temat tego, jak kaloryczne powinno być śniadanie i jaką żywność powinno zawierać."

Autorzy badania nie mierzyli ilości kalorii spożytych przez uczestników, tkanki tłuszczowej czy metabolizmu, na co jak wykazały poprzednie badania może wpłynąć jedzenie śniadania. Samo badanie trwało tylko 16 tygodni, ten okres może być za krótki aby móc określić rzeczywisty wynik

Keith Kantor, ekspert żywienia i autor książki The Green Box League of Nutritious Justice, mówi że jedzenie śniadania to nadal bardzo dobry pomysł, dzięki temu  tworzymy rutynę ( plan działania).

" Pomijanie posiłków... i jedzenie w losowych porach dnia wymaga od nas procesu myślowego."Dzięki czemu mamy więcej przestrzeni dla negatywnych zachowań, takich jak pomijanie ćwiczeń lub chwytanie za fast foody czy niezdrowe przekąski, to właśnie z powodu braku zaplanowanego działania."

"Powinno zostać przeprowadzonych więcej badań na temat tego, z czego powinno składać się zdrowe śniadanie w jakim czasie po przebudzeniu powinniśmy je zjeść" powiedziała Cardel.

źródło: CNN

PRZEPISY NA PYSZNE ZDROWE ŚNIADANIE

Jajecznica z fetą i szpinakiem

Naleśniki z mąki kukurydzianej

Kremowa jajecznica z bazylią

Naleśniki z pełnego ziarna

Tost ze świeżym pomidorem, bazylią i serem

Napój bananowo miętowy

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑