Jeśli myślisz że odchudzanie wieku starszym jest trudniejsze to jesteś w błędzie!

Dodaj do ulubionych

Odchudzasz się? Jeśli myślisz że odchudzanie wieku starszym jest trudniejsze to jesteś w błędzie! Przedstawiciele pokolenia Y muszą jeść mniej oraz ćwiczyć więcej by uniknąć otyłości. Wyniki jednego z przeprowadzonych ostatnio eksperymentów wskazują, że jeżeli mamy 25 lat musimy jeść mniej oraz ćwiczyć znacznie więcej niż osoby starsze celem utrzymania zadowalającej wagi ciała a efekty odchudzania będą wolniejsze.

Jeżeli trudno jest ci utrzymać satysfakcjonującą wagę, zapewne nie pocieszy cię informacja, że twoim rodzicom przychodziło to o wiele łatwiej – mogli oni jeść więcej i ćwiczyć mniej, a w dalszym ciągu unikali ryzyka otyłości. Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych przez Wydział Zdrowia Uniwersytetu York.  

 "Wyniki eksperymentu sugerują, że jeżeli mamy 25 lat, konieczne jest spożywanie mniejszej liczby posiłków oraz zwiększenie intensywności aktywności fizycznej aby uniknąć nadmiernego przybierania na wadze” powiedziała profesor Jennifer Kuk ze Szkoły Kinezjologii oraz Nauk o Zdrowiu. “Niemniej jednak, wyodrębnić można także inne aspekty przyczyniające się do większych trudności z utrzymaniem wagi wśród osób w takim wieku.”

Badanie finansowane ze środków Kanadyjskiego Instytutu Badań nad Zdrowiem bazowało na analizie danych ponad 36,400 dorosłych Amerykanów. Informacje te zebrano dzięki Narodowym Badaniom Stanu Zdrowia oraz Jakości Żywienia przeprowadzanym na przestrzeni lat 1971-2008. Wykorzystano także informacje o aktywności fizycznej 14.419 dorosłych. Dane te dotyczą okresu pomiędzy rokiem 1988 a 2006.

 "Zauważyliśmy, że przy danym, niezmiennym i wskazanym przez samych badanych poziomie codziennego spożycia pokarmów, respondenci byli o 10 procent bardziej otyli w roku 2008 niż w roku 1971. Ważyli oni także o 5 procent więcej w roku 2006, nawet przy aktywności fizycznej utrzymującej się na podobnym poziomie intensywności jak miało to miejsce w roku 1988.” podkreśla Ruth Brown, naukowiec odpowiedzialny za eksperyment oraz były student Uniwersytetu York. Dodaje on, że zmiany te mogą po części wyjaśniać drastyczny wzrost ilości osób otyłych.

 

Artykuł zatytułowany “Korelacja pomiędzy dostarczanymi kaloriami i makroelementami oraz aktywnością fizyczną a otyłością” w pełnej formie opublikowany zostanie w kolejnym wydaniu magazynu Obesity Research & Clinical Practice.

 

Naukowcy wskazują, że mimo iż wiele badań wskazało, że spożywanie mniejszej ilości posiłków oraz wykonywanie większej ilości ćwiczeń  pomaga na odchudzanie, trendy te nie są jedynymi na jakie należy zwrócić uwagę.  

 

"Jest to spowodowane faktem, iż kontrola wagi jest o wiele bardziej skomplikowana niż stosowanie paradygmatu opartego na ograniczaniu dostaw energii do organizmu przy jednoczesnym zwiększeniu jej wydatków” mówi Kuk. „To tak, jakby stwierdzić, że saldo naszego konta inwestycyjnego to po prostu wpłaty minus wypłaty, nie biorąc pod uwagę innych czynników wpływających na stan naszego konta, takich jak zmiany zachodzące na rynku, opłaty bankowe, czy zmienny kurs wymiany walut.”  

 

Kuk wyjaśnia także że na wagę naszego ciała wpływ mają tryb życia, środowisko, stosowane leki, zanieczyszczenia środowiskowe, genetyka, regularność przyjmowania posiłków, stres, bakterie oraz stopień i regularność ekspozycji na promienie słoneczne. Powiedziała ona: “Podsumuję stwierdzeniem, że utrzymanie satysfakcjonującej wagi ciała jest wyzwaniem większym niż miało to miejsce kiedykolwiek wcześniej.”  

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑