Sposób na odchudzanie - Poznaj 7 Sposobów na odchudzanie - Fakty i mity

Dodaj do ulubionych

Sposób na odchudzanie może być dobry lub zły. Sposob na odchudzanie powinien być zdrowy jeśli ma być skuteczny. Okazuje się jednak, że duża część informacji na temat sposobów na odchudzanie jest nieprawdziwa. Poznaj 7 sposobów na odchudzanie. Aby oddzielić fakty od fikcji, grupa lekarzy i dietetyków badała dowody o charakterze medycznym służące za potwierdzenie rozpowszechnionych sposobów na odchudzanie, a potem przedstawili swoje odkrycia w New England Journal of Medicine.  Poznaj odkrycia badaczy na temat utartych sposobów na  skuteczne odchudzanie.

7 Sposobów na odchudzanie - Fakty i mity

 

1. Sposób na odchudzanie 

Utrata wagi opiera się tylko na stosunku "kalorii zjedzonych" do "kalorii spalonych."

"Oczekiwania, że duże zmiany w wadze będą się utrzymywały nieskończenie w reakcji na niewielkie lecz systematyczne zmiany w stylu życia opierają się na znanej od półwiecza diecie 3500 kalorii, która przyrównuje zmianę wagi o 1 kg do łącznej utraty lub przyrostu 3500 kalorii," piszą autorzy badania.

Dieta 3500 kalorii "przewiduje, że osoba która zwiększy dzienne wydatkowanie energii o 100 kalorii spacerując półtora kilometra dziennie" straci ponad 22 kg w przeciągu pięciu lat, mówią autorzy. Ale rzeczywista utrata wagi to jedynie 4,5 kg, o ile spożycie kalorii nie wzrośnie, "bowiem zmiany masy ciała ... wpływają na jego wymagania energetyczne." "Ściśle mówiąc, jest to mit, lecz nieznaczna utrata wagi osiągnięta poprzez niewielkie zmiany jest z klinicznego punktu widzenia ważna i nie powinno się jej wykluczać," mówi Dr. Melina Jampolis, ekspert od diety i sprawności fizycznej stacji CNN.

2. Sposób na odchudzanie

Zakładaj realistyczne cele związane z odchudzaniem.

Uważa się, że osoby, które mierzą zbyt wysoko, może czekać rozczarowanie. "Choć to twierdzenie nie jest pozbawione sensu, dane empiryczne nie wskazują żadnego stałego negatywnego powiązania pomiędzy ambitnymi celami i ukończeniem programu odchudzania lub utratą wagi," piszą autorzy badania. "Doprawdy niektóre badania wykazały, że bardziej ambitne zamierzenia łączą się niekiedy z lepszymi wynikami w utracie wagi."

 

3. Sposób na odchudzanie

Znaczna i szybka utrata wagi nie utrzyma się.

Przejście na bardzo restrykcyjną dietę prowadziło do szybszej utraty wagi, odkryli autorzy badania, a podejmujący dietę niekoniecznie powracali do wagi wejściowej. "Nie było istotnej różnicy pomiędzy dietami o skrajnie niskich wartościach energetycznych oraz dietami o niskich wartościach energetycznych odnośnie utraty wagi po dłuższym czasie," piszą autorzy.

 

4. Sposób na odchudzanie

Nie schudniesz skutecznie, jeśli nie jesteś naprawdę na to przygotowany.

"Gotowość nie przewiduje rozmiaru utraty wagi lub stosowania się do zasad leczenia wśród osób, które zgłaszają się na terapie behawioralne lub przechodzą operacyjne leczenie otyłości," piszą autorzy badania. Dlaczego nie? "Wyjaśnienie może być proste - osoby, które dobrowolnie biorą udział w programach odchudzających są z definicji przynajmniej w minimalnym stopniu gotowe zaangażować się w zachowania niezbędne do utraty wagi."

 

5. Sposób na odchudzanie

Dzieci tracą na wadze podczas lekcji wychowania fizycznego.

"Nie wykazano skuteczności wychowania fizycznego w redukcji lub prewencji otyłości," piszą autorzy badania. "To nie przeczy faktowi, że wychowanie fizyczne niezmiennie kojarzy się ze zmniejszającą się otyłością wśród dzieci," mówi Krista Casazza, główny autor badania. "Jednak istotny jest sposób organizacji wychowania fizycznego w szkołach. Dzieci czesto po prostu jedynie wychodzą na zewnątrz albo nie angażują się zbytnio w zajęcia. To muszą być rzeczywiście celowe zajęcia."

 

6. Sposób na odchudzanie

Karmienie piersią zmniejsza otyłość wśród dzieci.

"Chociaż istniejące dane wskazują, że karmienie piersią rzeczywiście ma duży wpływ na zwalczanie otyłości wśród dzieci, przynosi ono również inne korzyści dla niemowlęcia i matki i dlatego właśnie powinno się do niego zachęcać," piszą autorzy badania.

 

7. Sposób na odchudzanie

Seks jest dobry na odchudzanie.

To zależy, jak to się robi. Badacze przytaczają dowody, że seks wymaga mniej więcej tyle samo wysiłku na minutę co spacer, lecz średnio trwa około sześciu minut. To daje około 21 kalorii, co nie stanowi solidnego treningu, choć seks może pomagać w zwalczaniu stresu. "Co z tego, że oznacza się kalorie? Co z tego, że ograniczymy rozmiary napojów? Czy coś się zmieni, jeśli usuniemy z telewizji reklamy żywności skierowane do dzieci?" pyta Marion Nestle, profesor dietetyki na New York University, który nie brał udziału w badaniach. "To są najważniejsze rzeczy, którym się przyglądamy, aby zmieniać wybory żywieniowe i pomagać ludziom jeść zdrowiej, a w tych badaniach tego nie znajduję."

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑