Sycące jedzenie które pomoże Ci schudnąć!

Dodaj do ulubionych

Sycące jedzenie które pomoże Ci schudnąć!? Trudno Ci trzymać się ustalonego planu żywieniowego, gdyż bez przerwy odczuwasz głód? Aby osiągnąć wymarzony efekt konieczne jest jego zaspokojenie bez jednoczesnego dostarczania organizmowi nadmiaru kalorii.

Poznaj sycące jedzenie które pomoże Ci schudnąć!

1. Zupy na bazie bulionu

Ogranicz ilość spożywanych kalorii jednocześnie nie odmawiając sobie przyjemności jedzenia! Doktor Barbara Rolls, profesor Wydziału Nauk o Żywności uniwersytetu Penn State badała rolę zup w diecie oraz ich wpływ na poczucie sytości i utratę wagi. Wyniki jej badań wskazują, iż zupy na bazie bulionu mogą przyczynić się do ograniczenia uczucia głodu. Badaczka zauważyła, że osoby, które zjadły taki typ zupy jeszcze przed głównym daniem spożyły w ogólnym ujęciu o 20 % mniej kalorii niż respondenci, którzy zdecydowali się wyłącznie na danie główne.  

Pamiętaj jednak aby zupy przygotowywać z głową. Delikatny rosół kurczęcy nasyci cię i sprawi że nie przytyjesz ani grama, jednakże zupa na bazie bulionu zmieszana z tłustą śmietaną całkowicie zrujnuje twój plan odchudzania.  

 2. Jajka

Jeżeli chcesz ograniczyć spożycie kalorii jednocześnie spożywając ponadprzeciętnie syte dania, swój dzień powinieneś zaczynać od jajek. Duża zawartość białka sprawia, że po ich konsumpcji będziesz czuł się najedzony oraz pełen energii, co znacznie ułatwi stosowanie się do wytycznych ustalonego planu żywieniowego. Wyniki jednego z badań opublikowanych w Magazynie Amerykańskiego Uniwersytetu Żywienia wykazały, że jedzenie jajek na śniadanie pozwoliło dorosłym osobom walczącym z nadwagą spożyć w przeciągu całego dnia o 330 kalorii mniej niż respondentom opierającym swoje śniadanie przede wszystkim na pieczywie. 

 3. Owies

Niezbyt uśmiecha ci się jedzenie na śniadanie jajek? Żaden problem! Zgodnie z wynikami badań, na dłuższe utrzymanie uczucia sytości wpłynąć może także wprowadzenie do diety owsa. Wedle wyników badania przeprowadzonego przez naukowców reprezentujących Uniwersytet w Kalifornii, po analizie danych dotyczących żywienia zbieranych przez okres sześciu lat okazało się, że osoby które regularnie spożywają śniadanie mają niższy wskaźnik masy ciała (BMI) niż osoby odmawiające sobie pierwszego posiłku dnia. Co więcej, respondenci jedzący przede wszystkim płatki owsiane legitymowali się najniższym wskaźnikiem BMI ze wszystkich grup badanych. Australijscy badacze określili także owies mianem najbardziej sycącego produktu żywnościowego. Unikaj jednak owsa wzbogacanego chemicznie lub zawierającego nadmiar tłuszczu. Jeżeli poszukujesz niezwykłego smaku i bogactwa witamin, dodaj do owsa świeżych owoców lub orzechów. 

 4. Jabłka

Jedno niewielkich rozmiarów jabłko to mniej więcej 75 kalorii, a jednocześnie – aż 3,5 grama sycącego błonnika. Wyniki eksperymentu opublikowane w magazynie Appetite dowodzą, że kobiety które swoje posiłki wzbogaciły codziennie o trzy jabłka schudły około 4 kilogramy przez okres 10 tygodni. Był to spadek masy większy niż w przypadku innych diet owocowych. Jabłka zawierają także kwas ursolowy, naturalny związek chemiczny przyspieszający spalanie tkanki tłuszczowej oraz stymulujący odbudowę mięśni. Naukowcy z uniwersytetu w Iowa odkryli, że zwierzęta którym podawano produkty bogate w ten kwas szybciej spalały kalorie, natomiast ich tkanka mięśniowa regenerowała się o wiele szybciej. 

 5. Orzechy

Byłeś przekonany, że zdrowa dieta nie może zawierać ani grama orzechów? Rozliczne badania wskazują, że to właśnie one mogą ułatwiać spalanie kalorii. 

Mimo, iż orzechy zawierają dosyć dużo kalorii i tłuszczu, zawarte w nich białko oraz błonnik sprawią, że przez znaczną część dnia odczuwać będziesz przyjemną sytość. 

W jakiej formie najlepiej spożywać orzechy? Zalecamy ich spożycie na surowo a następnie popicie ich szklanką wody. Znaczna ilość płynu połączona z długo trawiącymi się orzechami zapewnią twojemu żołądkowi dużo pracy.

Autor: Sanjay Bockman

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑