5 przekąsek, które pomogą Ci kontrolować głód i powstrzymać wilczy apetyt!

Dodaj do ulubionych

Nie możesz powstrzymać apetytu? Nie kontrolujesz narastającego uczucia głodu, podjadania o każdej porze dnia i nocy? Nie martw się, nie jesteś z tym problemem sam! Wiele osób z którymi rozmawiałem powiedziało mi, ze trudne do zaspokojenia i często nawracające poczucie głodu a co za tym idzie apetyt na niezdrowe przekąski było powodem, dla którego zaprzestali oni walki o szczupłą linię i pozbycie się zbędnych kilogramów. 

Jak powstrzymać apetyt i walczyć z głodem

Mam dla ciebie także dobrą wiadomość  głód wcale nie musi sprawować całkowitej i niepodzielnej kontroli nad twoim życiem. , mamy sposób jak powstrzymać nadmierny apetyt! Badania prowadzone przez ekspertów w dziedzinie żywienia umożliwiły określenie produktów żywnościowych sprawiających, że czuć się będziesz syty o wiele dłużej a apetyt na niechciane jedzenie zniknie bezpowrotnie. Poniżej przedstawiam pięć przekasek które pomogą Ci kontrolować głód, możesz podjadać je regularnie bez jakiegokolwiek poczucia winy.

 1. Maliny

Nie od dzisiaj wiadomo, że spożywanie jeżyn pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Niedawno dowiedziono także, iż maliny dodatkowo znacznie osłabiają uczucie głodu. Jedna szklaka mrożonych czerwonych malin to tylko 80 kalorii i jednocześnie; aż 9 gram błonnika. Maliny stanowią jedno z najobfitszych źródeł rzeczonego składnika jakie znaleźć można na sklepowych półkach. Bogata w błonnik dieta sprawi, że nie będziesz odczuwał potrzeby podjadania przez dłuższy okres czasu, co pozytywnie przełoży się na ilość konsumowanych kalorycznych potraw. Co więcej, maliny dostarczą także twojemu organizmowi witaminę C, mangan oraz potas. 

Włączamy maliny do codziennej diety: Świeże jeżyny stanowią doskonała letnią przekąskę. Nie ograniczajmy ich spożycia wyłącznie do tejże pory roku. Maliny kupić możesz przez cały rok,  wystarczy je następnie rozmrozić i po kilku minutach będą one zdatne do samodzielnego spożycia. Możesz oczywiście dodać je do płatków, jogurtu, czy też sałatek. Zachęcam również do zmiksowania malin celem przyrządzenia z nich znakomitego koktajlu. Zmieszaj szklankę malin z mlekiem i kawałkami banana a otrzymasz płynny zastrzyk energii na cały dzień. 

 2. Wodorosty

Wodorosty są już uznawane wyłącznie za eleganckie przybranie innych potraw, mogą one także samodzielnie powstrzymać Twój apetyt. Przez wiele stuleci były one przekąską popularną przede wszystkim w Azji, jednakże obecnie doceniana jest ona przez smakoszy na całym świecie, głównie dzięki zmniejszaniu łaknienia spożywającego oraz przyspieszaniu procesów metabolicznych. Wodorosty zawierają znaczną ilość protein oraz błonnika, spowalniają procesy trawienne i dzięki temu ograniczają poczucie głodu. Warto także nadmienić, iż japońscy chemicy odkryli, że brązowy barwnik zawarty w wakame (wodorostach używanych do doprawiania zup i sałatek) nazywany fukoksantyną zbawiennie wpływa na utratę wagi. Badanie przeprowadzone na uniwersytecie Hokaido w Japonii wykazało, iż szczury laboratoryjne cierpiące na nadwagę schudły o 10 % całkowitej masy ciała po dodaniu do ich standardowej karmy fukoksantyny. Stymuluje ona produkcję białka przyspieszającego redukcję tkanki tłuszczowej. 

Włączamy wodorosty do codziennej diety: Poszukaj wodorostów w dziale produktów egzotycznych i w sklepach ze zdrową żywnością. Możesz je dodać do zup, gulaszu, czy też produktów smażonych. W niektórych sklepach znajdziesz także snacki wodorostowe. Ja osobiście uwielbiam smak sezamu oraz wasabi, które da się wyczuć w przekąsce Annie Chun's Seaweed Snacks  chrupki takie mają dużo witamin i minerałów, a ich dziesięć sztuk to tylko 30 kalorii. 

3. Pistacje (oraz inne orzechy)

Orzechy zajmują kolejne miejsce w moim zestawieniu. Badania laboratoryjne pokazały, że wbrew popularnemu przekonaniu, pistacje i inne typy orzechów pozytywnie wpływają na minimalizację uczucia głodu eliminując apetyt na słodycze oraz umożliwiają lepszą kontrolę wagi przez samego zażywającego. Dlaczego tak się dzieje? Sprawiają one, że uczucie sytości utrzymywać się będzie dłużej, a dodatkowo - zawarte w nich kalorie nie zostaną w pełni wchłonięte przez organizm. Warto wspomnieć także, iż pistacje niełuskane mogą okazać się strzałem w dziesiątkę dla wszystkich czytelników dbających o linie. Badania przeprowadzone na uniwersytecie we Wschodnim Illinois wskazują, że osoby które regularnie spożywały rzeczone orzechy dostarczały organizmowi 41 % kalorii mniej niż respondenci jedzący wyłącznie łuskane pistacje. Autorzy sugerują także, że jedzenie orzechów w łupinach może sprawić, że szybciej zaspokoimy głód. 

Włączamy pistacje do codziennej diety: Orzechy doskonale sprawdzają się jako dodatek to płatków, jogurtów oraz deserów. Ja na przykład przepadam za mieszanką pistacji, żurawiny i pestek słonecznika. 

4. Rośliny strączkowe (fasola, groch, soczewica, soja warzywna i ciecierzyca) 

Roślinami strączkowymi można niezwykle szybko zaspokoić głód i zahamować apetyt  i  to aż na trzech płaszczyznach! Dzieje się tak za sprawą dużej ilości błonnika, skrobi oraz białka. Niedawno przeprowadzony eksperyment, którego wyniki zaprezentowano w Dzienniku Żywienia i Dietetyki udowodnił, iż osoby cierpiące na nadwagę, które do swojej diety włączyły rośliny strączkowe straciły około 5 kilogramów w ciągu 16 tygodni jedocześnie zmniejszając poziom cholesterolu we krwi. Analiza opublikowana przez dziennik 

Obesity wykazała, że osoby, które konsumowały 1 szklankę warzyw dziennie czuły się o 31% bardziej syte niż respondenci niewyrażający chęci ich spożycia. 

Włączamy rośliny strączkowe do codziennej diety: Twoja spiżarnia obfitować powinna w znaczne ilości tego typu roślin – posłużą ci one do przygotowania zdrowych i sycących potraw. Ja dodaję je do sałatek, zup, przystawek, dań z chili oraz burrito. 

 5. Jajka

Jajka to kolejny produkt, który pomoże ci skutecznie walczyć z uczuciem głodu. Jedno z badań, którego wyniki opublikowano w europejskim Dzienniku Żywienia Klinicznego wykazało, iż osoby konsumujące jajka na śniadanie przez cały dalszy dzień dostarczały organizmowi o 438 kalorii mniej niż badani spożywającymi jako pierwszy posiłek płatki śniadaniowe lub pieczywo. Inny z eksperymentów dowiódł, iż to właśnie dzięki jajkom spożytym podczas śniadania jesteśmy w stanie utrzymywać apetyt na minimalnym poziomie nawet przez całą dobę. 

Włączamy jajka do codziennej diety: Jeżeli chciałbyś kontrolować poziom cholesterolu, ogranicz spożycie jajek do jednego żółtka dziennie. Białka spożywaj w większej ilości jako dodatkowe źródło białka. Jednym z moich ulubionych dań jest jajecznica wegetariańska, na którą składają się jedno całe jajko oraz dwa oddzielone białka zmieszane z warzywami. Podsmażoną mieszankę zawijam następnie w pszenną tortillę. 

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑