Co zrobić żeby schudnąć? Dowiedz się co zrobić żeby schudnąć!

Dodaj do ulubionych

Co możesz zrobić żeby schudnąć - Okazuje się, że emocje odpowiadają za podjadanie i nie są to niskokaloryczne zdrowe przekąski. Co zrobić żeby schudnąć, nie zajadaj emocji - Czy kiedyś zastanawiałeś się, po co jesz chipsy? Dlaczego gdy przychodzą do ciebie znajomi, pierwsze o czym myślisz to to, czym ich poczęstować? Czy zdarzało Ci się wrócić po kiepskim dniu do domu i pocieszać się cukierkiem albo czekoladą? Przykłady będą się różnić, ale wynik jest zawsze ten sam: jedzenie, które jest bezpośrednio powiązane z naszymi emocjami tworzy "zły odruch", który jest trudny do pokonania. Brak samokontroli, zajadanie emocji i traktowanie jedzenia jako pocieszenia i nagrody sprawia, że przybieramy na wadze i czujemy się jeszcze gorzej. Co zrobić żeby schudnąć - NIE ZAJADAJ EMOCJI, POKONAJ ZŁY ODUCH!!!

Chcesz chudnąć - Błędne koło!

Chcesz schudnąć - przybierasz na wadze - czujesz się gorzej - jesz więcej - przybierasz na wadze - CZUJESZ SIĘ JESZCZE GORZEJ! W czasach, gdy tak wiele osób w różnym wieku boryka się z problemem otyłości i związanego z nią ryzyka zachorowania na różne choroby bardzo ważne jest, abyś nauczył sie oddzielać emocje od jedzenia i nie traktował go jako pocieszenie, obowiązkowy element i nagrodę

Chcę schudnąć - Krok 1

Musisz zidentyfikować czynniki, które powodują Twoje stany emocjonalne. Naucz sie nimi zarządzać i nie próbuj ich zagłuszyć jedzeniem.

Chcesz schudnąć opanuj "Złość"

Gniew to uczucie, które odczuwamy tak mocno, że nasz żołądek może je interpretować jako głód. Jak odróżnić gniew od głodu? Zanim zrobisz pierwszy kęs spójrz w głąb siebie, zastanów się co czujesz, spróbuj się zrelaksować i zdecyduj, by nie połknąć przekąski. Zastanów się – czy na pewno jestem głodny? A może to po prostu zdenerwowanie? Gdy złość przejdzie, będziesz wiedział, co kierowało twoją chęcią zjedzenia danej przekąski – irytacja czy realna potrzeba jedzenia. Rozróżnianie tych uczuć to umiejętność, którą musisz rozwijać.  

Niepokój

Wiele osób, które są w stresie sięgają po coś do zjedzenia, by zająć ręce i umysł. Sprawić sobie małą przyjemność. Ulubiona potrawa czy smakołyk to skuteczny sposób na relaks i poprawienie sobie nastroju, ale niezbyt dobry, jeśli zmienia się on w nawyk. Powinieneś znaleźć inne sposoby zwalczania stresu. Może to być słuchanie muzyki, czytanie książki, rozmowa z bliską osobą.

Nuda

Nuda sprawia, że zaczynamy szukać sobie zajęcia. Jako, że jedzenie jest przyjemne i smaczne, często zamiast wyjść na spacer czy obejrzeć film sięgamy po słodkie czy słone przekąski. Nie będzie w tym nic złego, jeśli takie jedzenie zastąpisz zdrowymi warzywami, owocami czy produktami takimi jak mleko, płatki owsiane czy woda z domowym sokiem owocowym.

Samotność

Ludzie samotni mogą używać jedzenia do zapychania pustki wewnętrznej spowodowanej brakiem drugiej osoby. Reklamy zachęcają nas do takich negatywnych zachowań żywieniowych. Jednak powinieneś pamiętać, że jedzenie tej emocjonalnej pustki nie wypełni. Dodatkowo jedząc, przytyjesz i będziesz się czuć jeszcze gorzej. Pamiętaj – w zdrowym ciele zdrowy duch. Zamiast jeść, zapisz się na kurs tańca, na siłownię, a może jakieś inne zajęcia? Wypełnią ci czas i nie wpłyną negatywnie na twoją sylwetkę, a także możesz na nich kogoś poznać.  

Smutek i depresja

Wszyscy czujemy sie czasem smutni i przygnębieni. Emocje nie muszą być szkodliwe, ale zachowania wynikające z tych emocji mogą być. Nagromadzenie emocji będzie pierwszym krokiem do przejadania się. Naucz się nie stawiać na pierwszym miejscu zadowolenia innych, wsłuchaj się w siebie nie rób nic ze szkodą dla własnego samopoczucia. To nie egoizm - to troska o siebie. Jeśli za wszelka cenę dążysz do zadowolenia innych, wywołasz w końcu emocjonalną lawinę, która może zakończyć się depresją.    

Co zrobić żeby schudnąć

Każdy z nas czasami podjada z emocjonalnych powodów. Problem pojawia sie wtedy, gdy zaczyna kolidować z naszym życiem. Gdy wolimy zjeść paczkę chipsów na pociechę, niż spotkać się z przyjacielem.

Pozytywne nastawienie do siebie i swojego życia pomoże Ci lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach.

Zrób coś tylko dla siebie każdego dnia (spacer, ćwiczenia, ciekawa lektura, spotkanie ze znajomymi).  Unikniesz sytuacji stresowych, co ochroni Cię przed nadmiernym objadaniem się. Załóż  dziennik odżywiania. Nie musisz go prowadzić do końca życia. Wystarczy tydzień. Spróbuj. Notuj co i kiedy jesz, opisz emocje, jakie temu towarzyszą. Spróbuj poszukać powiązania między tym co czujesz i co jesz. Ustal stałe godziny twoich posiłków i spróbuj ich przestrzegać. Jedz powoli i często małe porcje, dzięki temu nie będziesz się przejadać a jednocześnie poczujesz moment, gdy będziesz syty i nie będziesz musiał jeść więcej.   Jeśli czujesz, że jesteś gotów zjeść cokolwiek, napij się wody i odczekaj 20 minut. Zadaj sobie pytanie co czujesz, co jest zdrowe i co możesz zrobić w tej sytuacji aby sobie z nią poradzić. Pamiętaj, że jedzenie to chwilowa przyjemność, moment, którego nie zapamiętasz – zapamiętasz za to jego skutki.Celebruj jedzenie. Nie jedz stojąc i spiesząc się. Jedzenie powinno znaleźć się na talerzu postawionym na stole w przyjemnym miejscu. Jedz powoli. Na stole powinna znaleźć się również szklanka wody. Popijając ją małymi łykami oszukasz żołądek i go szybciej zapełnisz, a pokarmy będą lepiej strawione. Powodzenia!

Autor: Sanjay Bockman

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑