Jak schudnąć efektywnie i zdrowo? 3 Kroki do celu!

Dodaj do ulubionych

Jak schudnąć oto nasz przewodnik! Jeśli chcesz schudnąć skutecznie i zdrowo nie musi to być wcale trudne. Dzięki naszemu przewodnikowi przekonasz się, że skuteczne odchudzanie jest łatwiejsze niż myślisz. Większość z nas ma za sobą co najmniej kilka diet odchudzających. Nawet jeśli dzięki ograniczeniu spożywanych kalorii udało Ci się szybko schudnąć, stracone w czasie diety kilogramy bardzo często wracają. W naszym "Top Przewodniku -  znajdziesz wszystkie niezbędne wskazówki "skutecznego odchudzania".

Jak schudnąć? Oto nasze wskazówki

Duże znaczenie dla Twojej diety będzie zmiana zaledwie kilku nawyków żywieniowych. Drobne zmiany w diecie są dla Ciebie o wiele bardziej osiągalne, dzięki czemu będziesz mógł skutecznie zdrowo schudnąć.

Jak schudnąć - Krok 1

Pierwszym krokiem w skutecznym odchudzaniu będzie ograniczenie żywności o wysokiej ilości kalorii, tłuszczu, soli i cukru zamieniając ją na coś zdrowszego, będą to warzywa i owoce.

Pamiętaj, to właśnie małe zmiany w konsekwencji przyczynią się do wielkiej różnicy w Twojej diecie.

Dowiesz się wszystkiego o zdrowym jedzeniu i zrównoważonej diecie korzystając z wyjątkowego narzędzia jakim jest nasz

TALERZ ZDROWIA

Co jeść żeby schudnąć ?

Żywności i napoje przetworzone - niezdrowe przekąski

 

Sięgając po przekąskę, zastanów się czy na pewno jesteś głodny, w jakim jesteś nastoju. Badania naukowe mówią, że większość z nas sięga po przekąskę "zajadając emocje". Pomyśl przez chwilę, dokonaj świadomego wyboru, a jeśli zdecydowałeś się na przekąskę to wybierz surowe warzywa i owoce.

Nie wychodź na zakupy z pustym żołądkiem, dzięki temu nie narazisz się na podjadanie. Wybierając żywność paczkowaną, nie ulegaj urokowi pięknego opakowania, to często jest bardzo mylące. Naucz się czytać etykiety na opakowaniach. Dowiesz się z nich jakie wartości odżywcze i ile kalorii, tłuszczu, soli i cukru zawierają wybierane produkty żywnościowe.

Jak schudnąć -  Krok 2

Zmodyfikuj swoje posiłki

Śniadanie

Zamień mleko pełnotłuste na mleko z 1% zawartością tłuszczu lub mleko odtłuszczone. Mieszanki płatków śniadaniowych, które zawierają często wysoką ilość cukru zamień na rozdrobnione ziarna zbóż. Najlepszym wyborem są płatki owsiane. Możesz je zagotować i dodać do nich dwie łyżki jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu. Do ziaren zbóż możesz wsypać garść zdrowych suszonych owoców to idealny zdrowy dodatek!

 Drugie śniadanie

Zamień białe pieczywo na pieczywo z całych ziaren zbóż lub razowe. Ciemnie pieczywo swój kolor zawdzięcza karmelowi, który pozwala na uzyskanie atrakcyjnego wyglądu. Przed wyborem pieczywa zapoznaj się z jego składem. Wybieraj chude wędliny, unikaj parówek, nawet tych z ograniczoną zawartością tłuszczu. Ogranicz spożycie żółtego sera, zastąp go białym twarogiem o obniżonej zawartości tłuszczu. Nie zapomnij o świeżych warzywach.

Obiad

Większą część Twojego talerza powinny zajmować warzywa. Unikaj zawiesistych ciężkich sosów, najlepsze będą świeże warzywa lub gotowane na parze. Porcja ziemniaków, ryżu czy makaronu to ok. 4 łyżki stołowe. Wybieraj produkty nieprzetworzone. Porcja białka np. mięsa, ryby, fasoli powinna odpowiadać wielkością talii kart.  

Napoje

Najlepsze będą soki wyciskane ze świeżych owoców (nie zapominaj o wodzie!). Wyeliminuj,napoje gazowane, nawet te typu "light", "bez cukru". Do kawy wybierz mleko o obniżonej zawartości tłuszczu.

Przekąski

Najlepsze będą świeże warzywa i owoce, garść orzechów, nasiona. 

PRZEPISY DIETETYCZNE

Poznaj nasze zdrowe przepisy, ocenione specjalnie dla Ciebie przez ekspertów ds. odżywiania i diety:

Kontrola wagi

Odchudzanie

Zdrowie

Jak schudnąć - Krok 3

Pierwsze pytanie, które wszyscy zazwyczaj zadają przed rozpoczęciem diety to "Ile kalorii dziennie potrzebuję żeby schudnąć?"

Oblicz swój wskaźnik BMR

Oblicz swój wskaźnik masy ciała używając praktycznego kalkulatora BMI online.

Oblicz swój wskaźnik BMI

Dzięki naszej Tabeli wartości odżywczych produktów dowiesz się ile kalorii, białka, węglowodanów, witamin i minerałów zawierają w sobie wybrane przez Ciebie produkty żywnościowe.

Tabela wartości odżywczych produktów i potraw

Dzięki naszej Tabeli wartości odżywczych produktów dowiesz się ile kalorii, białka, węglowodanów, witamin i minerałów zawierają w sobie wybrane przez Ciebie produkty żywnościowe.

Małe kroki prowadzą do wielkich zmian! Życzymy Powodzenia!

Zespół Pilates.org.pl

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑