Jak schudnąć z brzucha? 4 Skuteczne sposoby na pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha.

Dodaj do ulubionych

Szukasz skutecznego  rozwiązania jak schudnąć i spalić tkankę  tłuszczową z brzucha? Przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie 4 Skuteczne sposoby na pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha. Chcesz schudnąć z brzucha, nie martw się, czy wiesz że, wszyscy mają tkankę tłuszczową na brzuchu, nawet osoby z płaskimi kaloryferami. To normalne. Jednakże zbyt dużo tłuszczu w okolicach brzusznych negatywnie odbija się na zdrowiu w sposób, w jaki tkanka tłuszczowa w innych miejscach tego nie sprawi. Część tłuszczu zbiera się pod skórą, pozostały gromadzi się wewnątrz otaczając serce, płuca, wątrobę i inne organy wewnętrzne. To właśnie ta głębsza tkanka tłuszczowa, zwana trzewną, może być poważnym zagrożeniem, nawet dla chudzielców.

Głęboko odłożono tkanka tłuszczowa brzuszna

Pewien poziom trzewnej tkanki tłuszczowej jest potrzebny, aby zapewnić amortyzację pomiędzy organami. Jednakże jej nadmiar zwiększa ryzyko zachorowalności na nadciśnienie, cukrzycę 2 typu, choroby serca, demencję i niektóre rodzaje nowotworu, w tym raka piersi i okrężnicy.

 „Tkanka tłuszczowa nie istnieje sobie tak po prostu. Jest aktywnym elementem organizmu i produkuje wiele wrednych substancji” podaje dr Kristen Hairston, profesor w dziedzinie endokrynologii i metabolizmu w Akademii Medycznej Wake Forest.

Jeżeli przybywa Ci kilogramów, Twój organizm zaczyna je magazynować w dziwnych miejscach. Przy postępującej nadwadze zapychają się typowe „schowki” tkanki tłuszczowej w organizmie i zaczyna on odkładać tłuszcz w organach i wokół serca.

 Nawet chude osoby mają trzewną tkankę tłuszczową.

 Nieważne, czy szczupły, czy gruby, każdy może mieć za dużo trzewnej tkanki tłuszczowej. To zależy po części od genów, po części od stylu życia i aktywności. Trzewna tkanka tłuszczowa uwielbia brak aktywności. W jednym badaniu chude osoby kontrolowały swoją dietę, ale nie ćwiczyły, przez co zwiększyło się u nich prawdopodobieństwo nadmiaru trzewnej tkanki tłuszczowej. Kluczem jest aktywność, niezależnie od rozmiaru ubrań.

Jak schudnąć z brzucha? 4 Skuteczne sposoby na pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha.

Poniżej opisaliśmy 4 elementy kontrolowania tkanki tłuszczowej brzusznej: ćwiczenia, dietę, sen i równowagę psychiczną.

 1. Sport: żywiołowe ćwiczenia ukrócą tkankę tłuszczową, tą trzewną też.

Min. pół godziny ćwiczeń o umiarkowanej intensywności 5 dni w tygodniu. Liczą się też spacery, jeżeli idziesz żwawym krokiem, trochę się spocisz, szybciej oddychasz, a serce mocniej bije. Aby otrzymać te same rezultaty w szybszym czasie, zwiększ tempo i intensywność – np.: jogging. 20 minut 4 razy dziennie będzie  ok.

Biegaj, jeżeli jesteś sprawny, lub żwawo maszeruj, jeżeli nie jesteś gotowy na bieganie. Według dr Crisa Slentza ćwiczenie na rowerku stacjonarnym, orbitku czy wiosłach także jest skuteczne.

Pomaga też umiarkowana aktywność – szybsze bicie serca przez 30 minut min. 3 razy w tygodniu. To opóźnia magazynowanie tłuszczu trzewnego. Ale aby go zgubić, potrzebne są bardziej intensywne ćwiczenia.

„Energiczne grabienie liści, spacer, gra w piłkę z dziećmi. To nie musi być od razu fitness na Sali gimnastycznej czy siłownia” radzi Hairston. Jeżeli nie jesteś aktywny, warto poradzić się lekarza zanim zaczniesz jakikolwiek trening.

 

2. Dieta: Nie istnieje żadna magiczna dieta, która pozwalałaby pozbyć się otyłości brzusznej. Ale kiedy przechodzisz na dietę i tracisz zbędne kilogramy, zwykle najpierw ustępuje tłuszcz na brzuchu.

Spożycie odpowiedniego poziomu błonnika pomaga. Badania dr Hairston wykazały, że osoby spożywające 10 gr rozpuszczalnego błonnika dziennie – bez wprowadzania innych zmian w swoim jadłospisie – magazynowały mniej trzewnej tkanki tłuszczowej niż pozostali badani. To jak zjeść dwa jabłka, szklankę groszku czy pół szklanki fasoli Jaś.

 „Bez wprowadzania żadnych rewolucyjnych zmian, tylko przejście na chleb o wysokiej zawartości błonnika skutkuje lepszym utrzymaniem wagi w czasie” potwierdza Hairston.

 

3. Sen: Odpowiednio długi sen także pomaga. Wyniki jednego badania pokazały, że osoby śpiące po 6-7 godzin dziennie w ciągu nocy zgromadziły mniej trzewnej tkanki tłuszczowej w ciągu 5 lat niż osoby śpiące poniżej 5 lub powyżej 8 godzin dziennie. Sen to także jeden z puzzli tej układanki.

 

4. Stres: Stresujemy się wszyscy. Liczy się to, jak sobie z nim radzimy. Najlepszym rozwiązaniem jest relaks wśród najbliższych, medytacja, ćwiczenia, aby wyrzucić z siebie negatywną energię, i wizyty u psychologa. Dzięki temu jesteśmy zdrowsi i lepiej przygotowani na dokonywanie dobrych dla nas wyborów.

 „Jeżeli tylko poświęcisz trochę czasu na jeden z tych elementów” dodaje Slentz „najlepsze rezultaty dają ćwiczenia, ponieważ od razu widać korzyści w walce z nadwagą i stresem”.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑