5 powodów, dlaczego warto jeść jabłka

Dodaj do ulubionych

5 powodów, dlaczego warto jeść jabłka

Czy regularne jedzenie choć jednego jabłka dziennie może zmniejszyć częstotliwość występowania chorób? Przez tysiąclecia rozliczne kultury uznawały jabłka za naturalny środek leczniczy. Prowadzone obecnie badania naukowe potwierdzają, że ze spożywaniem tych owoców wiąże się wiele korzyści zdrowotnych. W dziesiątkach prac badawczych znaleźć można dowody na wyjątkowość jabłek.  

A oto pięć powodów, dla których warto zjeść jabłko (lub nawet dwa) dziennie:  
1. Jabłka są w pełni naturalną, a do tego pyszną przekąską. Duże jabłko stanowić może doskonały przysmak, jako że ma ono wyłącznie 115 kalorii, natomiast organizmowi dostarcza aż 5 gram sycącego błonnika. Jest to także doskonałe źródło witaminy C niezawierające tłuszczu, sodu, ani cholesterolu. Mimo, że poszczególne odmiany jabłek różnią się od siebie, wszystkie one są naturalnym źródłem  wielu kluczowych składników odżywczych i przeciwutleniaczy.  
Zawsze jedzmy jabłka ze skórką – nasz organizm na pewno nam za to podziękuje! To właśnie w skórce jabłka znajdziemy dwie trzecie błonnika oraz wiele przeciwutleniaczy. Nadmienić także należy, że opisywane owoce nie tylko idealnie sprawdzą się jako sycąca przekąska. Mogą one również zostać dodane do sosów, przystawek i deserów.  
 

2. Jabłka ograniczają ryzyko wystąpienia nowotworów. Badania dowodzą, że jabłka zapobiegać mogą wykształcaniu się wielu typów nowotworów. Prowadzone eksperymenty laboratoryjne wykazały, iż owoce te skutecznie przeciwdziałają rakowi jamy ustnej, przełyku, krtani, płuc, okrężnicy, piersi, jajników i prostaty.

 

3. Owoc ten pomoże nam zadbać o właściwą sylwetkę. Jedząc jabłka regularnie jesteśmy w stanie uniknąć odkładania się nadmiaru tłuszczu w okolicach brzucha. Jest to spowodowane faktem, że jabłka zawierają znaczne ilości białka oraz kwasu ursolowego, naturalnej substancji przyspieszającej spalanie tłuszczu. Badacze z Uniwersytetu Rio de Janeiro odkryli, że kobiety, które swoją zwyczajową dietę wzbogaciły o konsumpcję trzech jabłek dziennie straciły kilogram w 10 dni – znacznie więcej niż kobiety niespożywające owoców.  

 

4. Jabłka mają pozytywny wpływ na mózg. Owoce te pozwalają w zauważalny sposób zwiększyć wydajność naszego umysłu. Badacze z Uniwersytetu Cornell wykazali, że składniki odżywcze zawarte w jabłkach mogą chronić neurony przed uszkodzeniami prowadzącymi do chorób Alzheimera oraz Parkinsona. Eksperci uważają, że jest za to w znacznej mierze odpowiedzialny jeden ze związków chemicznych zawartych w jabłkach (noszący nazwę kwercetyna). W ramach innego eksperymentu naukowego, w przypadku którego analizie poddano pacjentów cierpiących na średniozaawansowaną oraz zaawansowaną chorobę Alzheimera, udało się dowieść, iż 250 gram soku jabłkowego spożywanego każdego dnia przez dłuższy okres czasu poprawiło o 27 % nastrój badanych oraz ograniczyło dotkliwość symptomów.   

 

5. Jabłka pomogą nam odetchnąć pełną piersią. Przeciwutleniacze zawarte w jabłkach wspomagają przeciwdziałanie uszkodzeniom płuc, które to skutkować mogą astmą, zapaleniem oskrzeli oraz rozedmą. W ramach jednego z testów naukowych, kobiety spożywające jabłka w trakcie ciąży ograniczyły także ryzyko astmy oraz występowania problemów ze świszczącym oddechem u swoich dzieci.  

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑