Co ma najwięcej witaminy C? TOP 5 dla żywności zawierającej witaminę C!

Dodaj do ulubionych

Co ma najwięcej witaminy C? Głównym źródłem witaminy C są świeże oraz właściwie przetworzone owoce i warzywa. W świecie zwierzęcym znajduje się bardzo mało witaminy C. Witamina C to jedna z najbardziej potrzebnych witamin w naszym organizmie. Poniżej odkrywamy TOP 5 produktów w których występuje najwięcej witaminy C. Co ma najwięcej witaminy C - Top przewodnik.

Co ma najwięcej witaminy C? TOP 5 dla żywności zawierającej witaminę C

1 Sok z aceroli

Owoce aceroli stanowią bogate źródło naturalnej witaminy C, dlatego ekstrakty z owoców aceroli są składnikiem suplementów diety, mających na celu podnoszenie odporności organizmu. Porcja: 200 g / Zawartość witamin w mg/porcję: 2054,2

 2 Sok z rokitnika

Właściwości rokitnika są wykorzystywane w ziołolecznictwie i w kosmetyce. Zioło lecznicze zawiera cenne dla zdrowia witaminy, flawonoidy oraz kwasy organiczne. Olej rokitnika jest bogaty w kwas palmitynowy, który zawiera witaminy młodości i beta-karoten. Działanie ziół leczniczych polega na obniżeniu gorączki, łagodzeniu stanów zapalnych oraz zapobieganiu chorobom wrzodowym. Rokitnik zwyczajny ma zastosowanie w kosmetyce, jest składnikiem preparatów przeciwko łysieniu, zapobiega powstawaniu łupieżu oraz nawilża skórę. Porcja: 200 g / Zawartość witamin w mg/porcję: 561,0

 3 Czarne porzeczki

Owoce czarnej porzeczki to najwspanialsze źródło niemal wszystkich niezbędnych do dobrego funkcjonowania organizmu witamin, a przede wszystkim jedno z najbogatszych źródeł witaminy C. Porcja: 125 g / Zawartość witamin w mg/porcję: 236,2

4 Brokuły

Są znane przede wszystkim ze swych właściwości przeciwnowotworowych, ponieważ zawiera dużą ilość tzw. sulforafanu, substancji chemicznej o właściwościach przeciwrakowych. To również duża zawartość witamin - A , E, K1, C, B1. Brokuły są szczególnie bogate w potas, fosfor, wapń, żelaza i chrom. Porcja: 150 g / Zawartość witamin w mg/porcję: 218,1

5 Papaja

Porcja: 200 g / Zawartość witamin w mg/porcję: 162,5

Witamina C - Zwiększa odporność organizmu, wpływa na wytwarzanie i zachowanie kolagenu, przyspiesza gojenie ran, hamuje tworzenie się sińców, odpowiada za sprawne funkcjonowanie układu krwionośnego i serca, obniża ciśnienie krwi, chroni przed miażdżycą i odkładaniem się cholesterolu, działa jako przeciwutleniacz, chroni organizm przed zmianami nowotworowymi.

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑