4 pułapki dietetyczne, których powinieneś wystrzegać się latem

Dodaj do ulubionych

Uważasz, że lato to szansa na odpoczynek od zdrowego jedzenia? Jesteś w błędzie! Przez dziesięciolecia długie, gorące dni stanowiły synonim zwiększonej aktywności fizycznej, spożywania lżejszych posiłków oraz podejmowania starań mających na celu pozbycie się nadmiaru kilogramów. Obecnie jednak o wiele łatwiej przybrać na wadze latem, szczególnie jeżeli zapomnimy o właściwych przyzwyczajeniach żywieniowych.

Poniżej prezentujemy cztery najczęściej popełniane latem błędy żywieniowe oraz radzimy jak ich uniknąć:  

 1.  Napoje wysokokaloryczne 

Niezwykle istotne jest odpowiednie nawodnienie ciała, szczególnie gdy z nieba leje się żar. Musisz spożywać znacznie większe niż typowo ilości napojów. Pamiętaj jednak, aby wystrzegać się wszelkiego rodzaju bomb kalorycznych w płynie. Szejki, koktajle, napoje energetyczne, słodzona kawa z pianką, czy nawet herbata z dodatkiem cukru sprawią, że do twojej diety dodanych zostanie wiele kalorii – nie wspominając już o słodzonych drinkach alkoholowych, takich jak mrożone daiquiri, piña colada, czy margarita.

Nasza porada: jeżeli chciałbyś w szybki i relatywnie prosty sposób ograniczyć ilość kalorii w diecie, wybieraj lekkie napoje, takie jak woda mineralna (możesz dodać do niej świeże jagody lub sok z cytryny) czy niesłodzona mrożona herbata. Nie pij także więcej niż jednego drinka alkoholowego dziennie.   

 2. Nadmierna ilość spożywanych lodów

Czy ty też planujesz uczczenie rozpoczynających się wakacji wielką porcją lodów? Doskonale rozumiemy, że trudno nie ulec pokusie, jednak nie rób tego za często. Dwie gałki lodów to bowiem aż 450 kalorii (do wartości tej doliczyć należy wafelek).  

Nasza porada: Nie musisz całkowicie unikać lodów. Postaraj się jednakże ograniczyć ich spożycie i zmniejsz zamawianą porcję do jednej gałki. Możesz także spróbować lodów niskotłuszczowych lub odtłuszczonych, które to charakteryzują się niższą wartością energetyczną. Mrożone owoce na patyku (poniżej 80 kalorii/porcja) oraz tradycyjne kanapki doskonale zaspokoją twój głód i potrzebę podjadania. Spróbować możesz także następujących produktów: śmietankowych lodów o smaku mango firmy Trader Joe (60 kalorii/porcja), Tofutti Cuties (130 kalorii) oraz niskotłuszczowego sorbetu Edy (130 kalorii/ ½ opakowania).  

 3. Przekąski sprzedawane na plażach i boiskach 

Piaszczyste plaże oraz pełne fanów sportu boiska to idealne miejsca na spędzenie ciepłych, letnich dni. Oferowane przez sprzedawców menu może jednakże całkowicie zrujnować twoją dietę. Hot dogi, tłuste przekąski, nachos z serem, hamburgery oraz frytki z całą pewnością zaspokoją twój głód…mogą one jednak sprawić, że przytyjesz kilka kilogramów. 

Nasza porada: Zamiast sięgać po typowe, wysokokaloryczne przysmaki sprzedawane niejednokrotnie na plażach lub w okolicy boisk, przygotuj własne przekąski, które będziesz mógł wziąć ze sobą w dowolne miejsce. Zaoszczędzisz dzięki temu pieniądze, a dodatkowo nie zaprzepaścisz swojej sylwetki. Naszymi ulubionymi przekąskami są: rollo z tofu z kapustą oraz sosem orzechowym, posiekane jabłka i gruszki polane sosem migdałowym oraz kanapki z humusem i warzywami. Aby jeszcze bardziej ograniczyć ilość dostarczanych organizmowi kalorii, a jednocześnie uniknąć nadmiernego przesiąkania pieczywa sosem zalecamy zakup pełnoziarnistego chleba Flatout Light, który dostarcza 9g białka, 8g sycącego błonnika i wyłącznie 90. kalorii. Masło orzechowe oraz sosy przechowuj w niewielkich plastikowych pojemnikach. Zapobiegnie to ich wyciekaniu. Możesz także wziąć ze sobą termos. Sprawi on, że przygotowane zawczasu napoje pozostaną chłodne niezależnie od temperatury otoczenia.   

 4. Grillowanie

Grillowanie to jedna z najzdrowszych metod przygotowywania potraw – minimalizuje ona ilość tłuszczu w posiłkach, natomiast ogień i dym nadają im wyjątkowego smaku. Niemniej jednak, pamiętaj, że wszystko zależy od specyfiki grillowanych produktów żywnościowych. Jeżeli na ruszcie przygotowujesz hamburgery, hot dogi, czy kiełbaski, które to dodatkowo podajesz z kremową sałatką ziemniaczaną, dostarczasz organizmowi nawet 2000 kalorii.  

Nasza porada: Ogranicz ilość kalorii przyjmowanych z potrawami z grilla stosując chude mięso oraz pierś indyka bez skórki. Możesz także spróbować grillowanych pieczarek. Do hot dogów wykorzystuj mięso z indyka lub kurczaka. Uważaj także na przystawki, jako że sałatka ziemniaczana czy makaronowa z majonezem mogą mieć tyle samo kalorii co hamburger.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑