5 niezwykłych dodatków do męskiej diety

Dodaj do ulubionych

Jak powinna wyglądać najlepsza dieta dla mężczyzny?

Niektórzy panowie nie widzą nic złego w stałym żywieniu się chrupkami, piwem, pizzą oraz stekami. To właśnie oni powinni zwrócić szczególną uwagę na poprawę przyzwyczajeń żywieniowych. Wiele osób nie dostarcza także organizmowi z pożywieniem najistotniejszych składników odżywczych. Jak pokazuje Amerykański Przewodnik Dietetyczny, dieta większości mężczyzn uboga jest w potas, błonnik, cholinę, magnez, wapń, oraz witaminy A,D,E i C.

 Aby nieco wzbogacić swoją dietę, panowie mogą dodać do niej między innymi:

 1. Ziemniaki

Mężczyźni zwyczajowo unikają spożywania ziemniaków, ponieważ nie chcą dostarczać swojemu organizmowi zbędnych węglowodanów. Mogą one jednak dzięki ich regularnemu jedzeniu zbliżyć się do wymarzonego kaloryfera! Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kalifornii dowiodły, że osoby stosujące przez okres 12 tygodni dietę bazującą na redukcji ilości kalorii oraz obfitującą w ziemniaki zauważalnie straciły na wadze. Fakt ten nie powinien jednakże dziwić: kluczową kwestię odgrywa w diecie ograniczenie ogólnej ilości spożywanych kalorii, nie natomiast wyrzeczenie się określonych typów posiłku. Kolejną korzyścią płynącą ze spożywania ziemniaków jest fakt, iż są one bogate w potas. Średni nieobrany ziemniak ma więcej potasu niż banan. Potas odgrywa kluczową rolę w procesie regulacji ciśnienia krwi (zmniejsza szkodliwy wpływ sodu na organizm), przyspiesza transmisję sygnałów nerwowych oraz wspomaga rozwój mięśni. Większość mężczyzn powinna dostarczać swojemu ciału około 4700 miligramów potasu dziennie (niewielu go jednak przyjmuje go z pożywieniem w takich ilościach). 

 2. Fasola

Fasola nie tylko nie zawiera nadmiernej ilości kalorii czy tłuszczu, ale także dostarcza niezbędnego organizmowi białka. Nie należy także zapominać o błonniku oraz potasie, których często brakuje w męskiej diecie. Ekspertom udało się udowodnić, iż fasola skutecznie redukuje poziom cukru we krwi oraz minimalizuje ryzyko cukrzycy. W ramach jednego z badań udowodniono, że fasola nie tylko przyspiesza trawienie posiłku z którym jest spożywana, ale także kolejnego – zjedzonego nawet do czterech godzin później. Fasola chroni dodatkowo nasze serce, redukując poziom złego cholesterolu o ograniczając ryzyko zawału oraz zapalenia naczyń wieńcowych. Jeżeli informacje te w dalszym ciągu cię nie przekonują, wiedz, że osoby spożywające fasolę cztery lub więcej razy w tygodniu legitymowały się o 22 % niższym ryzykiem choroby wieńcowej, zwłaszcza w porównaniu z tymi, którzy nie spożywali jej zupełnie.  

 3. Arbuz

A może uda nam się zainteresować cię soczystą przekąską, która ochroni zarówno twoją prostatę jak i serce? Sięgnij po arbuza – jest on dostępny w sklepach przez cały rok. Owoc ten zawiera znaczne ilości likopenu, efektywnego przeciwutleniacza zapobiegającego rozwojowi nowotworu prostaty. Przeprowadzone eksperymenty kliniczne wykazały, że respondenci, u których poziom likopenu we krwi był relatywnie wysoki, byli znacznie mniej narażeni na wykształcenie się nadmienionego typu nowotworu. Co więcej, przeciwutleniacze poprawiają także kondycję serca. Jak dowiedli specjaliści, związki chemiczne zawarte w arbuzie – cytrulina oraz arginina – poprawiają krążenie krwi. Jak dowodzą wyniki przeprowadzonych badań, chronią one także skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Arbuzy obfitują także w witaminę A i E. Co więcej, 1 szklanka posiekanego arbuza to tylko 50 kalorii.  

 4. Ciemna czekolada

W Stanach Zjednoczonych choroby serca są przyczyną zgonu jednego na czterech mężczyzn. Upewnij się więc, że właściwie dbasz o kondycję tego organu. Jedną z przekąsek, na którą szczególnie należy zwrócić uwagę jest ciemna czekolada. Zawiera ona korzystne dla organizmu składniki noszące nazwę flawanoli kakaowych i poprawiające krążenie krwi, zmniejszające ryzyko powstawania zakrzepów oraz minimalizujące prawdopodobieństwo zawału.  

 Eksperyment, którego rezultaty opublikowano w brytyjskim magazynie Żywienie wskazuje, że regularne dostarczanie organizmowi flawanoli kakaowych poprawia funkcjonowanie naczyń krwionośnych oraz zmniejsza ciśnienie krwi. Inne badanie dowodzi natomiast, że hamują one proces starzenia się organizmu. Jeden z testów klinicznych pozwolił z kolei wykazać, że po ośmiu tygodniach przyjmowania średnich i dużych ilości flawanoli kakaowych, zarówno pamięć jak i umiejętności skupienia uwagi respondentów uległy znacznej poprawie.  

Dostępne w sklepach odmiany ciemnej czekolady znacznie różnią się od siebie w kwestii ilości flawanoli. Możesz także zdecydować się na niesłodzony puder kakaowy lub suplementy diety zawierające flawanole kakaowe.  

 5. Kurkuma

Jeżeli chciałbyś spróbować ostrzejszych przypraw, na pewno przypadnie ci do gustu kurkuma. Ta złotawa przyprawa jest podstawą kuchni indyjskiej. Stosowana była także przez tysiąclecia w tradycyjnej medycynie chińskiej i indyjskiej. Niedawno przeprowadzone badania dowiodły, że kurkumina stanowiąca jeden ze składników kurkumy jest niezwykle korzystna dla zdrowia. Przyprawa ta ma właściwości przeciwzapalne. Stosowana może być także celem leczenia takich chorób takich jak artretyzm reumatoidalny, łuszczyca oraz zmiany psychiczne spowodowane chorobą Alzheimera. Dodaj kurkumę do curry oraz posyp nią kurczaka lub rybę przed smażeniem.  

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑