Błędy w diecie - TOP 9!

Dodaj do ulubionych

Błędy w diecie - TOP 9

Poniższe błędy w diecie pogrzebać mogą dobrze zapowiadający się plan żywieniowy! Gdy przestajesz mieścić się w swoje ulubione dżinsy, wskazówka wagi zatrzymała się w miejscu, lub doświadczasz efektu jo-jo, znaczy to że prawdopodobnie dotyczy cię choć jeden z poniższych punktów artykułu.  Poznaj 9 najczęściej występujacych błędów w diecie:

 1. Bazowanie na dietach ekstremalnych

Po przyjęciu postanowienia, że w ciągu kilku dni schudniesz 5 kilogramów, zapewne poszukiwać zaczniesz diet ekstremalnych. Wiele z nich bazuje na założeniu, iż w ciągu całego dnia powinieneś zjeść tylko grejpfruta czy zupę warzywną. Może ci się wydawać, że po zmniejszeniu ilości dostarczanych organizmowi kalorii do 1000 dziennie spalisz zbędne kilogramy. Kiedy ciało będzie ich przyswajało zauważalnie mniej, metabolizm znacznie spowolni. Po zakończeniu diety będziesz wolniej spalać kalorie i szybciej przybierać na wadze.  

 

2. Unikanie śniadań

Zaniechanie spożywania śniadań wydawać się może doskonałym sposobem ograniczenia przyjmowanych z pożywieniem kalorii, jednakże może także sprawić że przez cały dzień odczuwać będziesz głód. Fakt ten prowadzić może do podjadania w pracy lub też konsumpcji nadmiernie obfitego lunchu czy też obiadu, przez co ogólna ilość dostarczanych organizmowi kalorii znacznie wzrośnie. Odpowiednio przyrządzone śniadanie powinno obfitować w białko oraz błonnik, które pozwalają na utrzymanie poczucia sytości. Badania wskazują, że osoby regularnie spożywające śniadania lepiej kontrolują swoją wagę.  

 

3. Nadmierne podjadanie  

Zapewne skrupulatnie liczysz kalorie dostarczane z każdym posiłkiem. Czy jednak bierzesz pod uwagę wszelkiego rodzaju przekąski? Na twoim biurku leży paczka precelków, na ostatniej imprezie zjadłeś kawałek ciasta, a w weekend pomogłeś synowi dokończyć duże opakowanie lodów. Wszystkie te nieprawidłowe zachowania zaburzyć mogą efektywność nawet najlepiej zaplanowanej diety. Jeżeli traktujesz liczenie kalorii poważnie, warto przy pomocy odpowiedniej aplikacji lub notatnika zapisywać wszelkie spożyte w ciągu dnia smakołyki.  

 

4. Całkowite usunięcie przekąsek z diety

Mimo, że regularne podjadanie może odbić się negatywnie na twojej wadze, całkowity brak przekąsek spożywanych w ciągu dnia również okazać się może zgubny. Osoby jedzące dziennie kilka niewielkich posiłków i uzupełniające je zdrowymi przekąskami rzadziej odczuwają głód. Warto pamiętać, że regularne, niezbyt syte posiłki przyspieszają metabolizm, zwłaszcza jeżeli są one bogate w białko. Doskonałym pomysłem będzie spożycie między posiłkami garstki orzechów – badania naukowe wykazały, iż osoby podjadające je między posiłkami legitymują się zauważalnie lepszą sylwetką  

 

5.Przejadanie się produktami niskotłuszczowymi 

Produkty niskotłuszczowe odgrywać mogą niezwykle istotną rolę w twojej diecie. Pamiętaj jednakże, że mogą one mimo wszystko mieć sporo kalorii. Nie przejadaj się nimi. Nałożenie na talerz podwójnej porcji niskotłuszczowego ciasta sprawi, że dostarczysz organizmowi więcej kalorii niż gdybyś zjadł kawałek wypieku tradycyjnego. Najskuteczniejszym sposobem określenia jak dużo tłuszczu, cukru oraz kalorii przyjmujesz decydując się na dany produkt spożywczy jest zapoznanie się z treścią etykiety informującej o jego wartości odżywczej. 

6. Dostarczanie nadmiaru kalorii wraz z napojami

Wielu z nas nie przywiązuje wagi do kalorii dostarczanych organizmowi z napojami. Jest to poważny błąd, zwłaszcza biorąc uwagę, że niektóre rodzaje kawy lub słodkich napojów mogą mieć nawet 500 kalorii. Nawet wartość energetyczna soku owocowego lub napoju gazowanego może szybko odbić się na twojej sylwetce. Co więcej, płyny takie nie obniżają apetytu. Nie jest niestety prawdą, iż po bardziej kalorycznym napoju zjesz mniej.  

 

7. Picie zbyt małych ilości wody  

Jest to jeden z błędów, które naprawić można w mgnieniu oka. Woda pomaga twojemu organizmowi skuteczniej spalać kalorie. Gdy się odwodnisz, spowalnia twój metabolizm. To z kolei wiąże się z wolniejszym spalaniem kalorii. Każdy spożywany posiłek popij co najmniej jedną szklanką wody.  

 

8. Unikanie nabiału

Tłuste mleko, ser, czy lody są wedle ekspertów ds. żywienia surowo zabronione, zwłaszcza jeżeli chcemy szybko pozbyć się zbędnych kilogramów. Niemniej jednak, całkowite unikanie nabiału może przynieść skutki odwrotne do zamierzonych. Badania sugerują, że nasze ciało spala więcej kalorii, gdy dostarczamy mu wystarczającą ilość wapnia. Co ciekawe, gdy tego składnika zaczyna brakować, produkuje ono nadmiar tkanki tłuszczowej. Suplementy diety z wapniem nie są dla naszego organizmu tak korzystne jak tradycyjne produkty spożywcze, a więc warto wprowadzić nabiał do diety - najlepiej niskotłuszczowy lub odtłuszczony. 

 

9. Zbyt częste żywienie się w barach szybkiej obsługi

Bary szybkiej obsługi stwarzają możliwość błyskawicznego przekąszenia sałatki lub wegetariańskiej wersji naszego ulubionego dania. Kiedy jednak już je odwiedzimy, ciężko odmówić sobie słodkiego napoju czy innej niezdrowej przekąski. Zachowanie takie może szybko przekształcić się w nawyk. Wedle wyników badań długoterminowych przeprowadzonych przez ekspertów ds. żywienia, osoby spożywające posiłki w takich barach częściej niż dwa razy dziennie przytyły 5 kilogramów więcej niż respondenci żywiący się w punktach szybkiej obsługi rzadziej niż raz w tygodniu.  

 

10. Stawianie sobie nierealistycznych celów

Bazowanie na założeniu, że przez pierwszy tydzień stosowania diety zrzucisz około 10 kilogramów może skończyć się porażką. W przypadku, gdy ci się to nie uda, zapewne całkowicie zrezygnujesz z wybranego programu żywieniowego. Jeżeli w tydzień uda ci się spalić 2 kilogramy, poczujesz zawód spowodowany faktem, że nie osiągnąłeś celu. Ustalenie odpowiednich priorytetów jest kluczem do skutecznego odchudzania. Warto w tej kwestii zasięgnąć porady specjalisty.  

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑