Dieta w cukrzycy ciążowej - Zalecenia i dieta w cukrzycy ciążowej

Dodaj do ulubionych

Dieta w cukrzycy ciążowej - Dieta w cukrzycy ciążowej musi zawierać wszystkie składniki pokarmowe: białko, węglowodany, składniki mineralne i tłuszcze. Chociaż sama idea diety w cukrzycy ciążowej  może wydawać się trudna, to jednak gdy zaczynamy stosować się do jej zaleceń okazuje się że, trudno wrócić do wcześniejszych nawyków. Zasady diety w cukrzycy ciążowej są bardzo dobre i warte naśladowania. Postaraj się pomyśleć o tym jaką świetną okazją dla Ciebie i Twojej rodziny będzie wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych.

Czym jest cukrzyca ciężarnych?

To cukrzyca, która rozwija się w czasie ciąży - jest stosunkowo powszechna, dotyka około 4% wszystkich kobiet w ciąży. Nieleczona cukrzyca w ciąży może spowodować poważne komplikacje dla Ciebie i Twojego dziecka. Ale właściwa opieka w ciąży pozwala na wykrycie i właściwe leczenie cukrzycy. Najczęściej nie jest konieczne podawanie leków. Leczenie rozpoczyna się zazwyczaj od ustalenia diety.

Dieta w cukrzycy ciążowej

Zjedz zdrowe śniadanie 

Zjedzenie zdrowego śniadania pomoże uregulować poziom cukru we krwi przez całe przedpoułudnie. Spróbuj zjeść śniadanie o niskim IG Iindeks glikemiczny). Owsianka to bardzo dobry wybór, ponieważ uwalnia energię powoli i równomiernie. Możesz również pełnoziarniste pieczywo z dodatkiem pełnowartościowego białka, takiego jak jajko lub jogurt o niskiej zawartości tłuszczu

Unikaj żywności o wysokim indeksie glikemicznym, takiego jak tosty z mąki przetworzonej (białej), dżemu który może podnieść bardzo szybko poziom cukru we krwi.

Skorzystaj z naszej tabeli IG sprawawdź i wybierz żywność o niskim indeksie glikemicznym

Dieta w cukrzycy ciążowej - co jeść?

W przypadku cukrzycy ciężarnych kilka prostych zasad żywieniowych pozwoli poprawić sytuację zdrowotną

Ścisła dieta jest niepotrzebna i również niekorzystna dla dziecka. Należy nauczyć się kontrolować w diecie udział produktów z dodatkiem cukru.

- Unikać słodzonych napojów, zwłaszcza oranżady i przemysłowych soków owocowych, często z dużą zawartością cukru. Spożywać jedynie wodę i naturalne soki owocowe własnego wyrobu.

- Nie spożywać żadnych produktów z dodatkiem cukru, takich jak wyroby cukiernicze, słodycze, słodkie bułki, lody i liczne dania gotowe. Na opakowaniu podana jest zawartość cukru (=węglowodanów): 5g węglowodanów odpowiada 1 kostce cukru.

- Ważne jest, by nie eliminować z diety owoców, ponieważ dostarczają one witamin i minerałów, niezbędnych zarówno dla dziecka, jak i samej kobiety ciężarnej. Zalecane spożycie to 2 dziennie. Nie spożywać w nadmiernych ilościach owoców o największej zawartości cukru: winogron, arbuza, ananasa, mango.

- Kierując się ostrożnością nie korzystać za słodzików lub innych zamienników cukru (light lub "zero"). Aspartam lub acesulfm K, są chemicznymi dodatkami do żywności oznaczonymi symbolami od E950 do E955. Można stwierdzić, że ich działanie nie jest dostatecznie zbadane, szczególnie w przypadku ciężarnych. Podobnie jest z pozostałymi licznymi chemicznymi dodatkami do żywności.

- W przypadku zwiększonej ochoty na cukier podaczas każdego posiłku spożywać chleb lub inny produkt mączny

- Ukierunkować się na produkty zawierające skrobię: zboża, warzywa strączkowe oraz ziemniaki. Produkty te powinny być jak najmniej oczyszczone, z wysoką zawartością naturalnego lub dodanego błonnika (ryż pełnoziarnisty, makaron z nieoczyszczonej mąki). Jednak ze względu na wysoką kaloryczność tych produktów, powinny być one spożywane w małych ilościach, około 3-4 łyżki stołowe podczas posiłku.

 

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑