Dynia - Poznaj cztery intrygujące rodzaje dyń!

Dodaj do ulubionych

Dynie są  idealne do smażenia, przygotowywania ciast oraz – szczególnie w amerykańskiej tradycji – do drążenia i wycinania w nich kształtów. Pamiętajmy jednak, że istnieje wiele różnorodnych rodzajów dyń. Wszystkie one doskonale nadają się do przygotowywania codziennych dań, są one także pyszne i pożywne. Oto rodzaje dyń których nie może zabraknąć w twojej diecie: 

Dynia piżmowa

Dlaczego dynia piżmowa jest warta uwagi?

Jest ona zarówno słodka jak i sycąca. Doskonale nadaje się do zup, deserów oraz dań smażonych. Warto nadmienić także, że jest ona nieprzebranym źródłem składników odżywczych. W jednej szklance znajdziemy błonnik, przeciwutleniacze, substancje fitoodżywcze, trzykrotną dzienną dawkę witaminy A oraz połowę dziennego zalecanego spożycia witaminy C. Nie można także zapomnieć o potasie, witaminie B6 oraz kwasie foliowym – te składniki także zapewnimy naszemu organizmowi konsumując dynię piżmową. 

Jak przyrządzać  dynię piżmową?

Nie zrażaj się twardą skórką tego warzywa! Umyj dynię pod bieżącą wodą, a następnie ułóż ją na folii spożywczej aby mogła nieco wyschnąć. Gotuj przez około 60 minut – pozwoli to na szybkie i sprawne usunięcie warstwy zewnętrznej przy pomocy noża. Możesz też wykorzystać obieraczkę aby dostać się do wnętrza! Dynia piżmowa doskonale smakuje po ugotowaniu na parze oraz jako składnik jesiennych sałatek. 

Dynia makaronowa

Dlaczego dynia makaronowa jest warta uwagi?

Po ugotowaniu, miąższ tej niezwykłej dyni przypomina nitki spaghetti, dzięki czemu może on stanowić zdrowy zamiennik tradycyjnego makaronu. Wnętrze tego warzywa obfituje także w witaminy C, A, B6 jak i luteinę oraz zeaxantynę. Zwłaszcza dwa ostatnie składniki doskonale chronią oczy przed chorobami spowodowanymi procesem starzenia. 

Jak  przyrządzaćdynię makaronową?

Przetnij dynię makaronową wzdłuż, usuń pestki, a następnie ułóż każdą z połówek na folii do pieczenia miąższem do dołu i piecz w temperaturze 180 stopni przez około godzinę aż zmięknie. Rozdziel miąższ na nitki przy pomocy widelca. Podawaj go w taki sam sposób jak makaron. Doskonałym i niezwykle prostym daniem jest dynia makaronowa podawana z sosem przyrządzonym na bazie pomidorów oraz bazylii.  

 Dynia szparagowa

 

Dlaczego dynia szparagowa jest warta uwagi?

Jest ona łatwa w przygotowaniu, charakteryzuje się bogatym smakiem oraz po brzegi wypełniona jest błonnikiem, magnezem, potasem, witaminą C oraz B…po prostu nie da się jej nie lubić! Jest ona także korzystna dla twojej linii – jedna szklanka ugotowanej dyni szparagowej to tylko 56 kalorii.  

Jak ją przyrządzać dynię szparagową?

Dynię tę przygotować można w mgnieniu oka. Wystarczy ją przeciąć na pół, usunąć pestki, polać oliwą z oliwek, doprawić i piec do momentu, aż nie stanie się całkowicie miękka (zależnie od wielkości warzywa może to zająć maksymalnie do godziny). Następnie możesz ją od razu podać lub też uzupełnić o nią inne dania.  

 Dynia zimowa 

Dlaczego dynia zimowa jest warta uwagi?

Dynia zimowa nie jest może tak popularna jak inne odmiany tego warzywa opisywane powyżej, jednakże warto dodać ją do listy swoich zakupów. Jej miękka skórka sprawia, że przygotowywanie dyni zimowej jest niezwykle proste. Jedna jej porcja to jedynie 40 kalorii przy jednoczesnym zaspokojeniu 90 % zapotrzebowania na witaminę A oraz C.  

Jak ją przyrządzać dynię zimową?

Tak jak w przypadku innych rodzajów dyń, również to warzywo doskonale smakuje smażone, gotowane oraz dodane do zupy. Może ona być także nadziewana. Jeżeli poszukujesz pysznego i sycącego dania, musisz spróbować dyni zimowej nadziewanej orzechami.  

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑