Co zawiera kwas foliowy? Występowanie kwasu foliowego TOP 5

Dodaj do ulubionych

Lista produktów które zawiera najwięcej  kwasu foliowego. Kwas foliowy zapobiega wadom cewy nerwowej u płodu. Wpływa na zachowanie kodu genetycznego komórek, reguluje podziały komórkowe i przekazywanie cech dziedzicznych.

Co zawiera najwięcej kwasu foliowego - TOP Lista

 1 Wątróbka kurza

Mięso z kurczaka charakteryzuje się wysoką zawartością pełnowartościowego białka. Kurczak dostarcza również wielu innych ważnych składników odżywczych – m.in. witamin i składników mineralnych. Porcja: 125 g / Zawartość witamin w ug/porcję: 396,3

2 Koper włoski (fenkuły)

Posiada dużo właściwości pomocniczych, takich jak ulgę od anemii, niestrawności, wzdęć, zaparć, kolki, biegunki, zaburzeń układu oddechowego, zaburzeń miesiączkowania. Porcja: 150 g / Zawartość witamin w ug/porcję: 45,0

3 Szparagi

Warzywa te zawierają znaczne ilości kwasu foliowego. Szparagi to również źródło przeciwutleniaczy m.in.: witaminy C, witaminy E, β-karotenu. Warzywa te zawierają również niewielkie ilości witamin z grupy B (witaminę B1 i B2). Spożywając szparagi, dostarczymy do naszego organizmu również cennych składników mineralnych: wapnia, fosforu, magnezu, potasu, sodu oraz niewielkich ilości żelaza. Porcja: 150 g / Zawartość witamin w ug/porcję: 42,0

4 Buraki

Dostarczają nam wielu cennych pierwiastków, jak wapń, potas, fosfor, żelazo, magnez, kobalt a także witaminy A, C, B1. Są także źródłem kwasu foliowego. Nie tylko bulwy, ale i listki młodych buraków są bogate w witaminy. Porcja: 200 g / Zawartość witamin w ug/porcję: 40,0

 5 Brukuły

Są znane przede wszystkim ze swych właściwości przeciwnowotworowych, ponieważ zawiera dużą ilość tzw. sulforafanu, substancji chemicznej o właściwościach przeciwrakowych. To również duża zawartość witamin - A , E, K1, C, B1. Brokuły są szczególnie bogate w potas, fosfor, wapń, żelaza i chrom. Porcja: 150 g / Zawartość witamin w ug/porcję: 36,0

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑