Cynk w jedzeniu - W którym jedzeniu znajduje się najwięcej cynku?

Dodaj do ulubionych

Bogatym  źródłem cynku w jedzeniu jest przede wszystkim ciemne pieczywo czy kasza gryczana. Cynk w jedzeniu znajdziemy w produktach zbożowych, takich jak pieczywa wielozbożowe lub razowe, chociaż obecność fitynianów ogranicza jego wchłanianie. Niektóre mięsa, m.in. wołowina lub drób, oraz jajka dostarczają cynku, o większej biodostępności, niż z produktów roślinnych. 

Cynk w jedzeniu zalecenia

Chcąc przyswoić jak najwięcej cynku z jedzenia należy ograniczyć spożywanie napojów z kofeiną, gdyż ich nadmiar ogranicza wchłanianie cynku. Zalecanie pacjentowi stosowania glukonianu cynku jako uzupełnienia diety może w niektórych sytuacjach okazać się pomocne.

Przeciwwskazania w suplementacji cynku

Ostra niewydolność nerek, ciężkie uszkodzenie nerek.

Cynk

Cynk jest pierwiastkiem obecnym w każdej komórce naszego organizmu. Najwięcej znajdziemy w mięśniach oraz tkance kostnej. Odpowiada za aktywność  200 enzymów dla tego jest on niezwykle ważny dla prawidłowego funkcjonowania całego naszego ciała. C. Niedobór cynku objawia się zmianami skórnymi, zahamowaniem wzrostu oraz spadkiem odporności.

 

 

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑