W czym jest najwięcej witaminy D? TOP 5

Dodaj do ulubionych

Najwięcej witaminy D jest w  filecie ze śledzia.Witamina D występuje w dwóch postaciach: D2 - występuje w drożdżach i organizmach roślinnych i D3 - w organizmach zwierzęcych. Czy wiesz że:  90 proc. Polaków ma niedobór witaminy D. Lekarze alarmują, bowiem jej znaczenie dla naszego organizmu jest bardzo istotne. Ważne jest abyś zadbał o odpowiedni poziom witaminy D, szczególnie w okresie jesienno-zimowym kiedy ilość promieni słonecznych jest niewystarczająca. W czym jest najwięcej witaminy D? Poznaj 5 produktów żywnościowych zawierających najwięcej witaminy D.  

W czym jest witamina D? TOP 5 

1 Śledź filet

Zawiera wiele cennych składników mineralnych - żelazo, wapń, fosfor, miedź, magnez, potas, a ponadto jest bogata w witaminy, zwłaszcza z grupy B oraz A, D i PP. Tłuszcz śledzia dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów. Porcja: 150g / Zawartość witamin w ug/porcję: 39,0

2 Łosoś świeży

Zawiera wiele cennych składników mineralnych - żelazo, wapń, fosfor, miedź, magnez, potas, a ponadto jest bogata w witaminy, zwłaszcza z grupy B oraz A, D i PP. Tłuszcz łososia dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów. Porcja: 200g / Zawartość witamin w ug/porcję: 34,0

3 Węgorz

Zawiera wiele cennych składników mineralnych - żelazo, wapń, fosfor, miedź, magnez, potas, a ponadto jest bogata w witaminy, zwłaszcza z grupy B oraz A, D i PP. Tłuszcz węgorza dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów. Porcja: 180g / Zawartość witamin w ug/porcję: 27,0

4 Pstrąg filet

Zawiera wiele cennych składników mineralnych - żelazo, wapń, fosfor, miedź, magnez, potas, a ponadto jest bogata w witaminy, zwłaszcza z grupy B oraz A, D i PP. Tłuszcz pstrąga dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów. Porcja: 150g / Zawartość witamin w ug/porcję: 9,0

5 Sardynki

Zawierają wiele cennych składników mineralnych - żelazo, wapń, fosfor, miedź, magnez, potas, a ponadto są bogate w witaminy, zwłaszcza z grupy B oraz A, D i PP. Tłuszcz sardynek dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów. Porcja: 180g / Zawartość witamin w ug/porcję: 8,0

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑