5 Super Pomysłów Na Zdrowe Śniadanie

Dodaj do ulubionych

5 pomysłów na energetyzujące śniadanie

Gdy byłeś dzieckiem, zapewne rodzice niejednokrotnie powtarzali ci, że śniadanie stanowi najistotniejszy posiłek dnia. Mimo, iż na przestrzeni kolejnych lat naukowcy prowadzili eksperymenty mające na celu obalenie słuszności tego stwierdzenia, najnowsze wyniki jednoznacznie dowodzą, że pod żadnym pozorem nie powinieneś zaniedbywać śniadania. Unikanie porannego posiłku wiązać się bowiem może ze zwiększonym ryzykiem chorób serca, podniesionego ciśnienia krwi, jak również  cukrzycy oraz otyłości.

Zanim jednak zdecydujesz się na kawę i pączka…pamiętaj że niezwykle istotne jest nie tylko, aby zjeść śniadanie, ale także – aby skomponować je z właściwych produktów spożywczych.
Poniżej przedstawiamy 5 pomysłów na posiłek, który zapewni ci energię na resztę dnia:  
 1. Energetyczny koktajl
Aby dostarczyć organizmowi codzienną porcję warzyw i owoców, a dodatkowo uzupełnić poziom węglowodanów oraz białka, na śniadanie przygotuj koktajl. Zawarte w nim banany i sałata nie tylko charakteryzują się właściwościami przeciwutleniającymi, ale także dodadzą ci energii. Jogurt grecki sprawi, że dłużej odczuwać będziesz sytość, natomiast olej rzepakowy bogaty w kwasy omega-3 nada koktajlowi odpowiedniej konsystencji.  
 

2. Smaczna i zdrowa owsianka

Owsianka to doskonały sposób na rozpoczęcie dnia. Jako, że zawiera ona znaczne ilości błonnika i węglowodanów złożonych, posiłek taki sprawi, że na długo zapomnisz o głodzie, a dodatkowo odkryjesz w sobie nowe pokłady energii. Nie masz czasu na przygotowanie posiłku z rana? To żaden problem! Przyrządź owsiankę zawczasu zalewając płatki owsiane mlekiem lub jogurtem i dodając do niej świeżych owoców oraz orzechów, a następnie umieść tak przygotowaną potrawę na noc w lodówce. Rano sycące danie będzie już na ciebie czekać!  
 

3. Śniadaniowe burrito

 Chciałbyś, aby twoje śniadanie nie tylko dodawało energii ale i miało odpowiednio pikantny smak? W takim przypadku przygotuj śniadaniowe burrito! Zmieszaj ze sobą dwa całe jajka oraz 1 białko (lub 4 białka jajek), a następnie dodaj 1-2 plasterki kanadyjskiego bekonu. Smażąc jajka, dodaj do nich posiekany szpinak, paprykę oraz sos salsa. Przygotowany farsz ułóż równomiernie na niewielkiej tortilli kukurydzianej lub pełnoziarnistej (dostarczy ona co najmniej 5 gram białka), a następnie zwiń ją w rulon. Smacznego!  
 

4. Naleśniki pełne białka

Jeżeli masz ochotę na naleśniki, jednak starasz się unikać sztucznie rafinowanych węglowodanów, sięgnij po produkty o znacznej zawartości białka. Powstają one na bazie jajek oraz masła orzechowego, dzięki czemu dostarczają więcej białka niż tradycyjne naleśniki pszeniczne. Dwa duże naleśniki tego typu to aż 15 gram białka oraz 4 gramy błonnika, dzięki czemu przez cały poranek odczuwać będziesz przyjemną sytość.  
 

5. Twarożek z owocami

Jeżeli masz ochotę na lekki i pożywny posiłek, sięgnij po twarożek. Jedno niskotłuszczowe opakowanie tego produktu dostarcza bowiem aż 28 gram białka. Dodać do niego możesz także siekane migdały, świeże lub mrożone owoce oraz szczyptę cynamonu dla smaku.  

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑