5 Super zdrowych przekąsek na Euro 2016!

Dodaj do ulubionych

Kibicując naszej drużynie na EURO 2016  powinieneś postarać się uniknąć żywieniowych pułapek czyhających na fanów sportowych emocji. Pamiętaj, że chrupki, pizza, sosy, ostre skrzydełka oraz sześciopak piwa to łącznie ponad 2500 kalorii – wartość większa niż dzienne zapotrzebowanie na energię. Niezdrowe przekąski zamień więc na 5 zdrowych, opisanych w niniejszym artykule potraw, które to dostarczą twojemu organizmowi witamin i mikroelementów, nie natomiast pustych kalorii.  

 Zamiast frytek…

Przygotuj półmisek pieczonych warzyw.

Chrupiące, niskokaloryczne warzywa z pewnością uprzyjemnią oglądanie rozgrywek. Obfitują one w błonnik, a dodatkowo - jedna ich porcja to tylko 50 kalorii. Osobiście podaję na półmisku pieczone marchewki, kalafiory, selery, groszek, brokuły oraz paprykę.

Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na przyrządzenie takiego zestawu, poszukaj na półkach sklepowych zdrowszych chrupek kukurydzianych. Wybierz te mające około 30 kalorii mniej niż tradycyjne chrupki. Przygotowując chrupiące chipsy a’la tortilla dopraw je sosem na bazie soczewicy lub groszku – danie będzie dzięki temu obfitować w białko oraz błonnik.  

Zamiast kremowych sosów…

Podaj dip z czarnej fasoli, humus oraz niskotłuszczowe guacalmole.

Dip z czarnej fasoli oraz humus to jednocześnie niewielka ilość tłuszczów nasyconych i nadprogramowa porcja białka oraz błonnika. Jak doskonale wiadomo, Super Bowl nie da się także oglądać bez guacamole. Aby jednak danie to było zdrowsze, dodaj do awokado większą niż typowo ilość warzyw.  

Zamiast pizzy …

Przyrządź sałatkę Caprese

Jeden kawałek pizzy to nawet 300 kalorii. Aby ograniczyć spożywane podczas meczu puste kalorie przygotuj sałatkę Caprese - na pewno zrobi ona furorę wśród gości. Jako, że danie legitymuje się niskim indeksem glikemicznym, po jego zjedzeniu przez długi okres czasu utrzymywać się będzie poczucie sytości. Na korzyść sałatki przemawia także krótki czas jej przygotowania. 

 

Zamiast nachos z wołowiną i serem…

Przyrządź bezmięsną alternatywę dania.  

Nachos z wołowiną i serem skutecznie zaprzepaszczą twoje starania o figurę modela. Jedna ich porcja to ponad 500 kalorii i aż 10 gram tłuszczów nasyconych! Postaraj się więc zastąpić mięso na przykład soją czy fasolą. Jeżeli jesteś weganinem, możesz także odmówić sobie podawanego typowo z nachos sera. Na pewno korzystnie wpłynie to na twoją sylwetkę. 

 Zamiast piwa tradycyjnego…

Zaserwuj napoje lekkie oraz bezalkoholowe.  

Podczas Super Bowl nie może także zabraknąć piwa. Staraj się jednakże sięgać po napoje na bazie chmielu, w przypadku których jedna butelka to około 95-100 kalorii. Pamiętaj bowiem, że ilość kalorii w piwie tradycyjnym to aż 150 kalorii. Niektóre z piw mają ich tylko 50-60, a więc aż o 100 mniej niż standardowy napój alkoholowy. Jeżeli dbasz o swoją sylwetkę, możesz także całkowicie odmówić sobie piwa, zastępują je wodą gazowaną lub niesłodzoną herbatą mrożoną. 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑