Co zjeść na śniadanie? Dowiedz się co zjeść na śniadanie.

Dodaj do ulubionych

Co zjeść na śniadanie - Śniadanie to bardzo ważny posiłek, pozwala dobrze i w pełni zdrowia i energii rozpocząć dzień. Najlepszym pomysłem na śniadanie, będzie wysokoenergetyczny posiłek. Co najlepiej zjeść na śniadanie, to owsianka – królowa porannych posiłków. Miska płatków owsianych popularnie nazywanych "owsianką", to najzdrowszy pomysł na śniadanie. Owsianka zawiera mnóstwo witamin, zdrowych węglowodanów i błonnika, da Ci energię na cały poranek a przy tym ma niski indeks glikemiczny.

Indeks glikemiczny jest uzależniony od tego, jak szybko węglowodany zawarte w posiłku wpływają na poziom cukru we krwiWedług wyników badania opublikowanego przez w British Journal of Nutrition w listopadzie 2011 roku, niski indeks glikemiczny produktów pełnoziarnistych, owoców i owsa może poprawiać funkcje poznawcze.

Inne badanie opublikowane we wrześniu 2010 r przez Journal of Clinical Nutrition pokazało, że uczniowie, którzy jedli śniadanie o wysokim indeksie glikemicznym wypadli w testach pamięciowych o wiele gorzej niż uczniowie jedzący śniadanie o niskim indeksie glikemicznym i wysokim ładunku IG.

Co zjeść na śniadanie

Zalecamy spożywać na śniadanie produkty mające niski indeks glikemiczny, które wspomogą pamięć i funkcje poznawcze oraz pomogą w pełni korzystać z naszych sił umysłowych przez cały dzień.

Z czego powinno składać się zdrowe śniadanie ?

Każde śniadanie jest lepsze niż jego brak, ale to zdrowe składa się z kombinacji owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych i chudego białka. Te produkty mają niski indeks glikemiczny i zapewniają duże ilości różnych składników odżywczych. Dodatkowo, zalecamy ograniczenie spożycia słodzonych cukrem napojów, płatków śniadaniowych i produktów zawierających cukier oraz produktów z rafinowanych zbóż,  gdyż mają one wysoki indeks glikemiczny oraz niski ładunek IG.

Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie ?

Filiżanka płatków owsianych, kubek chudego mleka, filiżanka truskawek i łyżka orzechów włoskich zawierają tylko 307 kalorii. Dwa pełnoziarniste gofry, filiżanka borówek i szklanka jogurtu nisko tłuszczowego mają około 400 kalorii. To prawie tyle samo co dwie kajzerki z masłem i serem - ale znacznie więcej zdrowego, sycącego  jedzenia o niskim IG które zapewni nam do obiadu odpowiednią ilość energii.  

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑