Jedzenie które ochroni Cię przed przewlekłymi zapaleniami

Dodaj do ulubionych

Istnieją produkty spożywcze ograniczające ryzyko wystąpienia przewlekłych zapaleń. Najnowsze badanie umożliwiło określenie produktów mogących ochronić nasz organizm przed przewlekłymi zapaleniami, niejednokrotnie prowadzącymi do przedwczesnego zgonu.  

Eksperyment przeprowadzony przez naukowców z Instytutu Chorób Przewlekłych Uniwersytetu w Liverpoolu stanowi kolejny krok ku identyfikacji produktów spożywczych chroniących ciało przed przewlekłymi zapaleniami.

Zapalenia towarzyszą nam przez całe życie. Jeżeli jednak mieć będą miejsce dodatkowe powikłania lub też samo zapalenie trwać będzie zbyt długo, może to znaczyć, że mamy do czynienia z przewlekłym procesem chorobowym. Nieleczone zapalenia prowadzić mogą do nowotworów, chorób serca, cukrzycy , czy choroby Alzheimera.  

Dieta bogata w owoce i warzywa zawierające polifenole pozwala chronić nasz organizm przed zapaleniami oraz chorobami przewlekłymi.  

Komunikacja międzykomórkowa

Polifenole są ze wszech miar korzystnymi dla naszego organizmu składnikami odżywczymi. Wiele eksperymentów naukowych przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich lat podkreśla ich istotną rolę w zapobieganiu chorobom układu sercowo-naczyniowego oraz nowotworom. Wpływ polifenoli na ogólny stan zdrowia zależny jest od przyjmowanej ich ilości oraz biodostępności.

Komórki T, zwane też limfocytami T to rodzaj białych krwinek krążących po naszym ciele w poszukiwaniu infekcji na poziomie komórkowym. Poprawiają one komunikację międzykomórkową, co z kolei przyczynia się do przyspieszenia reakcji układu odpornościowego na zapalenia.

W dalszym ciągu niewiele wiadomo jednakże o zdolności polifenoli do kontrolowania ilości cytokin (komórek sygnalizujących) uwalnianych przez limfocyty.  

Mikroskopijni mediatorzy zapobiegający zapaleniom 

Badanie przeprowadzone przez Sian Richardson oraz doktora Chrisa Forda z Instytutu Chorób Przewlekłych polegało na analizie wpływu różnorodnych polifenoli na ludzki organizm. 

Jak powiedział Sian Richardson: "Rezultaty przeprowadzonego eksperymentu zdają się wskazywać, że polifenole pozyskiwane z cebuli, kurkumy, czerwonych winogron, zielonej herbaty oraz jagód acai przeciwdziałają przewlekłym zapaleniom.  

"Osoby starsze są bardziej podatne na zapalenia przewlekłe, a więc powinny rozważyć wprowadzenie do diety suplementów zawierających izoramnetynę, resweratol, kurkuminę i kwas wanilinowy lub też spożywać produkty obfitujące w rzeczone molekuły bioaktywne."

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑