Jedzenie o którym mężczyzna nie może zapomnieć

Dodaj do ulubionych

Jedzenie o którym mężczyzna nie może zapomnieć

Chude czerwone mięso

Jeżeli uwielbiasz stek i ziemniaki, spożywać je powinieneś regularnie. Jak mówi doktor Leslie Bonci, dietetyczka zespołu Pittsburgh Steelers, czerwone mięso jest dla męskiego organizmu niezwykle korzystne. Chude kawałki wołowiny oraz wieprzowiny są bogate w białko oraz zawierają niewiele więcej tłuszczu niż pierś kurczaka. Czerwone mięso to jednocześnie źródło leucyny pozwalającej szybciej budować tkankę mięśniową. 

Wiśnie

Jak zawodnicy zespołu Pittsburgh Steelers radzą sobie z obolałymi mięśniami? Piją sok wiśniowy! Bonci swoim gabinecie zawsze ma zapas tego napoju. "Pigment zawarty w wiśniach oraz soku wiśniowym charakteryzuje się właściwościami przeciwzapalnymi." informuje dietetyczka. "Spożywanie wiśni nawet w dużych ilości nie wiąże się z występowaniem efektów ubocznych."

Czekolada

Warto wiedzieć, że czekolada poprawia krążenie krwi. Flawonole zawarte w ciemnej czekoladzie ograniczają poziom złego cholesterolu, poprawiają ciśnienie krwi oraz usprawniają krążenie. Mężczyźni cierpiący na problemy z krążeniem mogą dodatkowo zmagać się z zaburzeniami erekcji. Nic nie stoi więc na przeszkodzie aby spożywać czekoladę celem poprawy jakości życia seksualnego. Niemniej jednak, zbyt duża ilość czekolady może sprawić, że szybko przybierzesz na wadze. 30 gram tego produktu dziennie to ilość wystarczająca.  

Małże

Małże, jak również inne owoce morza, obfitują w cynk, który to korzystnie wpływa na kondycję serca, mięśni oraz układu rozrodczego. Obniżony poziom cynku w organizmie przekłada się na niższą jakość spermy oraz w niektórych przypadkach na bezpłodność. Nie lubisz owoców morza? Spróbuj więc wołowiny, kurczaka, orzechów, czy nasion…w nich również znajdziesz cynk w odpowiednich ilościach! 

Awokado

Nie da się ukryć, że ten kremowy owoc zawiera sporą ilość tłuszczu…nie jest on jednak szkodliwy dla organizmu. Jednonasycony tłuszcz zawarty w awokado pozwala obniżyć poziom złego cholesterolu. Dla naszego zdrowia korzystne jest przede wszystkim zastąpienie tłuszczów nasyconych oraz trans tłuszczami jednonasyconymi. Warto pamiętać, że 25-35 % wszystkich kalorii twój organizm pozyskuje właśnie z tłuszczów. Duże jego ilości zawiera też oliwa z oliwek oraz orzechy. 

Tłuste ryby

Tłuste ryby takie jak łosoś, śledź, sardynki, czy halibut stanowią kolejne źródło zdrowych tłuszczów. Zawierają one bowiem korzystne dla organizmu kwasy tłuszczowe omega-3. Z całą pewnością ochronią one twoje serce przed chorobami. Dwie porcje tłustych ryb tygodniowo znacznie zredukują ryzyko przedwczesnego zgonu na skutek chorób mięśnia sercowego.  

Imbir

Plasterki tej pikantnej przyprawy niejednokrotnie dodawane są do sushi lub potraw azjatyckich. W kwestii korzyści zdrowotnych imbir łagodzi zapalenia, co jest niezwykle istotne jeżeli prowadzisz aktywny tryb życia. Regularne spożywanie imbiru pozwala zredukować ból spowodowany urazami doznanymi podczas ćwiczeń.  

Mleko i jogurt

Serwatka w mleku oraz jogurt dostarczą twojemu ciału leucyny, aminokwasu przyspieszającego budowanie masy mięśniowej. Bonci zaleca przede wszystkim jogurt grecki słynący ze swego kremowego smaku. Nie można także zapomnieć, że produkty te zawierają wiele białka, potasu oraz korzystnych kultur bakterii. 

 Banany

Banany są przysmakiem, który pozwoli ci uzupełnić niedobory potasu. Warto spożywać je regularnie, gdyż nadmieniony składnik odżywczy w który obfitują poprawia kondycję stawów oraz kości. Reguluje on także ciśnienie krwi. Dostarczając organizmowi potasu postaraj się także maksymalnie ograniczyć ilość spożywanego sodu, szczególnie jeżeli starasz się obniżyć ciśnienie krwi.  

 Pistacje

Orzechy dostarczają ciału białka, błonnika oraz cynku, jednocześnie utrzymując poczucie sytości przez relatywnie długi okres czasu. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę przede wszystkim na pistacje - obfitują one w sterole roślinne ograniczające poziom cholesterolu. Wyłuskuj je ze skorupek, dzięki czemu sam proces ich konsumpcji rozłożony będzie w czasie. Unikniesz dzięki temu dostarczania organizmowi jednorazowo zbyt dużych ilości kalorii.  

 Orzechy brazylijskie

30 gram orzechów brazylijskiej to ponad siedmiokrotna zalecana dzienna dawka selenu. Minerał ten poprawia pracę układu immunologicznego oraz wspomaga tarczycę.  

 

Sos pomidorowy

Pomidory obfitują w likopen, substancję zapobiegającą rozwojowi nowotworów. Niektóre badania wskazują, że mężczyźni regularnie spożywający sos pomidorowy z posiłkami są w mniejszym stopniu narażeni na raka prostaty. Pomidory zawierają także wiele innych składników odżywczych korzystnych do zdrowia. Polanie sosem pomidorowym salsy czy burrito sprawi, że posiłek taki będzie o wiele bardziej sycący.  

 

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑