Zdrowe tłuszcze - Poznaj 9 najzdrowszych tłuszczy!

Dodaj do ulubionych

Zdrowe tłuszcze w diecie - Tłuszcze są często uważane za wroga dobrego odżywiania, ale gdy występują w zdrowej diecie mogą przyczynić się do kilku potencjalnych korzyści zdrowotnych. W wydaniu wrześniowym magazynu Technologia Żywności publikowanego przez Instytut Technologów Żywności (IFT), Redaktor Współpracująca Linda Milo Ohr pisze o tym, jak kwasy tłuszczowe i oleje odżywcze mogą korzystnie wpływać na funkcje poznawcze, kontrolę wagi, zdrowe serce, rozwój oczu i mózgu, a nawet nastroju. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę zdrowych tłuszczy, które powinny znaleźć się w Twojej diecie.

Zdrowe tłuszcze - Przewodnik

1. Kwasy tłuszczowe omega-3: Kwasy tłuszczowe omega-3 są związane z rozwojem mózgu, funkcjami poznawczymi, zdrowymi oczami, demencją i depresją. Są one również powszechnie znane z korzystnego wpływu na zdrowie serca.

2. Kwas pinolenowy: Bazą dla kwasu pinolenowego jest olej z orzeszków piniowych, pochodzących z pewnego koreańskiego drzewa sosnowego. Jest szczególnie bogaty w kwasy tłuszczowe o długim łańcuchu. Badania kliniczne wykazały, że może on być pomocny w hamowaniu apetytu sprawiając uczucie sytości.

3. Sprzężony kwas linolowy: Wykazano, że sprzężony kwas linolowy  wpływa na regulowanie masy ciała poprzez zmniejszanie zawartości tłuszczu w organizmie oraz zwiększanie beztłuszczowej masy ciała.

4. Olej lniany: Olej lniany jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 kwasów , a także kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-9, które mogą przyczynić się do zachowania zdrowego serca oraz zmniejszyć jego stan zapalny.

5. Olej z konopi: Olej z nasion konopi zawiera zrównoważony stosunek egzogennych linolenowych kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3. Zawiera także witaminę E.

6. Olej z ryb: Olej z ryb jest znany z pozytywnego wpływu na układ krążenia, zdrowie neurologiczne i funkcje poznawcze.

7. Olej rzepakowy: Badania wykazały, że niskoglikemiczna dieta bogata w olej rzepakowy poprawia kontrolę stężenia cukru we krwi osób chorych na cukrzycę typu 2, w szczególności tych z podwyższonym ciśnieniem skurczowym (Jenkins, 2014).

8. Olej sojowy: Wysokooleinowy olej sojowy zredukował tłuszcze nasycone i 0 gramów tłuszczów trans, oraz dostarcza trzy razy więcej tłuszczów jednonienasyconych w stosunku do oleju sojowego.

9. Olej kokosowy: Chociaż na temat tego oleju nie przeprowadzono tak wiele badań w porównaniu z olejem z oliwek lub ryb, uważa się, że jest on pomocny w takich dziedzinach jak energia, zdrowa skóra i zdrowa jama ustna.

 

Autor: Melina Lam

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑