Dlaczego Pilates przynosi tak dobre efekty?

Dodaj do ulubionych

Ćwiczenia Pilates efekty, to jedno z najczęściej zadawanych pytań w wynikach wyszukiwarki Google. Dlaczego tak wielu ludzi chce poznać efekty ćwiczeń Pilates? Kto z nas nie marzy o ćwiczeniach, które w krótkim czasie pozwoliły by nam pochwalić się płaskim brzuchem czy szczupłymi udami? Jak to się dzieje że twoja koleżanka czy kolega ćwicząc w tym samym czasie osiągają o wiele lepsze efekty od Ciebie? Odpowiedz jest prosta to Technika. Pilates kładzie bardzo duży nacisk na poprawne wykonywanie ćwiczeń. Programy treningowe ze stopniowym zwiększaniem stopnia trudności pozwalają całkowicie wykluczyć granice błędu, tak byś mógł w jak najdoskonalszy sposób pracować, poznając swoje mięśnie, czego efektem będzie zdrowe i piękne ciało.

To umysł jest budowniczym ciała - Joseph Pilates 1952 r

Tajemnica tkwi w pamięci ruchowej

 FAZA I – ŚWIADOMA

 

Zwiększenie koordynacji ruchowo-mięśniowej. Udoskonalanie techniki i zapamiętywanie ruchów.

 

FAZA II - ŚWIADOMA - PRECYZJA RUCHU


Eliminacja aktywności dodatkowych grup mięśniowych nie zaangażowanych bezpośrednio w wykorzystanie określonego zadania ruchowego. Siła wybranej grupy mięśniowej znacząco wzrasta 

                          

FAZA III - OGRANICZENIE UDZIAŁU ŚWIADOMOŚCI - PAMIĘĆ RUCHOWA


 Pełna kontrola nad zakłócającymi ruch bodźcem. Zwiększenie koordynacji ruchowo mięśniowej.

EFEKTYWNA PRACA MIĘŚNI !!!!!

 

Uzyskaj długie, sprężyste mocne i elastyczne mięśnie.

Bardziej konwencjonalne lub tradycyjne ćwiczenia są ograniczone tylko do spalania tkanki tłuszczowej, w efekcie budujemy krótkie słabe mięśnie, które są narażone na wszelkie uszkodzenia. Pilates działa w inny, lepszy sposób – poprzez zwiększenie mobilności i elastyczności mięśni. Ciało ze zbilansowaną siłą i giętkością jest mniej narażone na kontuzje.

 Wiele zwykłych programów ćwiczeń skupia się tylko na tych samych mięśniach, skutek tego jest taki. że słabe mięśnie pozostają słabe (albo osłabiają się jeszcze bardziej) a mocne stają się mocniejsze. Rezultatem tego jest zaburzona praca całego aparatu ruchu - co jest główną przyczyną kontuzji oraz dolegliwości bólowo-przeciążeniowych kręgosłupa.  Pilates skupia się na całym ciele nawet na kostkach i stopach. Żadna grupa mięśni nie jest przeciążana względem drugiej. Twoje ciało i mięśnie odzyskują równowagę pomagając Ci cieszyć się codzienną aktywnością fizyczną i sportem z owiele większą łatwością oraz mniejszą podatnością nakontuzje. Właśnie dlatego wiele znanych na świecie sportowych drużyn, lekkoatletów, tancerzy, pływaków, korzysta z Pilates, który jest bardzo ważnym elementem ich codziennych treningów.      

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑