Jak wzmocnić odporność organizmu?

Dodaj do ulubionych

Przemęczenie, niewłaściwe odżywianie, stres mają wpływ na odporność organizmu. Jak jak wzmocnić odporność i przygotować organizm do walki z infekcjami, zwłaszcza wirusowymi. Z tego artykułu dowiesz się jak zadbać o wzmocnienie odporności organizmu aby bez obaw stawić czoła najpaskudniejszym wirusom. Jak wzmocnić odporność organzmu - Jesienne chłody i deszcze sprzyjają infekcjom, jeżeli zdarzają się  często, mówimy o osłabionej odporności organizmu. Chociaż to określenie z medycznego punktu widzenia nie jest precyzyjne, oddaje istotę problemu. Na szczęście można temu zjawisku łatwo i skutecznie zapobiegać.

Aby wzmocnić odporność należy:

 1. Zmienić sposób żywienia,

 2. Pić zioła

 3. Okresowo stosować preparaty probiotyczne, dostępne bez recept w aptekach

 4. Unikać stresu

 5. Uprawiać aktywnosć fizyczną

 6. Dużo spacerów na świerzym powietrzu

 7. Nie nadużywać leków

 8. Nie przemęczać się

 Wzmacniamy Odporność organizmu

Rola bakterii probiotycznych

Podstawowa linia obrony naszego organizmu zlokalizowana jest w obszarze jelit. Tam znajdują się największe skupiska komórek układu obronnego, wyspecjalizowanych w unieszkodliwianiu zakaźnych intruzów. Dzieję się tak, dlatego, że przewód pokarmowy stanowi największy obszar naszego kontaktu ze środowiskiem. U dorosłego człowieka stanowi on około 400 m kwadratowych powierzchni nieustannie narażanej na kontakt ze światem zewnętrznym. Znajdują się tam największe siły obronne wyszkolone w tzw. odpowiedzi nieswoistej, czyli w unieszkodliwianiu i zabijaniu wirusów i obcych mikroorganizmów. Siła i skuteczność działania naszych sił obronnych zależy od kondycji komórek immunologicznie kompetentnych oraz od właściwego rozpoznania wroga. Rolę zwiadowców pełnią bakterie probiotyczne, które podpowiadają, kogo należy atakować, a kogo oszczędzić. Wystarczy zaburzenie równowagi w jednym z tych elementów, żeby nasza naturalna samoobrona obniżyła się.

Odporność organizmu i stres

Najczęstszym powodem nieprawidłowej aktywności komórek immunologicznie kompetentnych jest stres. Wpływa on niekorzystnie na efektywność komórkowej odpowiedzi immunologicznej, a więc właśnie na odpowiedź nieswoistą. Sprzyja to infekcjom wirusowym i grzybiczym, dla których jest ona podstawową bronią w tych zakażeniach. Stres może dotykać każdego, niezależnie od wieku. Walka ze stresem jest jednym z istotnych elementów podnoszenia odporności organizmu.  Stres jest tematem terapeutycznie trudnym i nie zawsze udaje się go skutecznie wyeliminować. Dużo łatwiej jest przywrócić właściwe rozpoznawanie zagrożeń przez komórki  immunologicznie kompetentne poprzez odbudowę prawidłowej mikroflory przewodu pokarmowego. Bardzo często wystarcza to dla istotnego wzmocnienia odporności organizmu.

 

Wzmacniamy odporność organizmu -  Odżywianie

Kluczową rolę pełnią bakterie probiotyczne, które są szczególnie wrażliwe na leki oraz coraz obficiej obecną w żywności chemię spożywczą.

Słodycze, większość gotowych produktów o wydłużonym terminie ważności, wędliny i przyprawy zawierające glutaminian sodu to żywieniowe bomby chemiczne pustoszące kolonie bakterii probiotycznych. Jeżeli chcemy wzmocnić odporność organizmu należy wyeliminować te produkty z jadłospisu i ograniczyć zażywanie leków. W zamian wprowadzić do żywienia dużo warzyw, zwłaszcza słodkich, a w codziennej diecie na stałe umieścić zupę domową (oczywiście bez kostek rosołowych i vegety) oraz dużą porcję kaszy jaglanej. Kasza jaglana pozyskiwana z prosa zawiera dużo tryptofanu, co wpływa termostabilizująco czyli ogrzewa nasz organizm i zapobiega przeziębieniom. Niegdyś, właśnie z tego powodu była ona zalecana dzieciom oraz ludziom starym, którzy jesienią i zimą cierpieli z powodu bólów stawów. Ponadto, jesienno – zimowe posiłki powinny być ciepłe. Ciepłe potrawy warzywne dostarczą także błonnika, którym odżywiają się bakterie probiotyczne. Zimne sałatki, surówki i kanapki wychładzają organizm i powinny dominować wyłącznie podczas letnich upałów.

 

Wzmacniamy odporność organizmu - Zioła

Wzmacnianie odporności przebiega znacznie szybciej i skuteczniej, jeżeli do właściwego odżywiania się dodamy zioła i preparaty probiotyczne. Zioła, czyli rośliny lecznicze dzięki zawartości łatwo przyswajalnych witamin, soli mineralnych, rozpuszczalnej krzemionki działają na nasz organizm niezwykle szeroko. Poprawiają przemianę materii, ułatwiają usuwanie szkód wyrządzonych przez choroby, stymulują wytwarzanie substancji o działaniu przeciwwirusowym, odbudowują prawidłową strukturę tkanki łącznej. Związki hamujące rozwój bakterii chorobotwórczych i grzybów zawarte w roślinach leczniczych nie niszczą zamieszkujących nasz organizm pożytecznych drobnoustrojów. Innymi słowy nie naruszają one prawidłowego ekosystemu mikroflory jelitowej, a wręcz przeciwnie przywracają w nim zaburzoną równowagę. Jest to ogromnie ważne dla prawidłowej czynności naszego układu obronnego. Mieszanki ziołowe stwarzają bakteriom probiotycznym warunki do kolonizacji jelit. 

 Na zakończenie należy podkreślić, że nie istnieje żaden pojedynczy „cudowny” lek podnoszący odporność organizmu. 

źródło medyna-integracyjna.pl

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑