Ćwiczysz rano? To rujnuje Twój Kręgosłup

Dodaj do ulubionych

Ból kręgosłupa? Co mogę zrobić?

Jeśli masz problemy z kręgosłupem poczekaj z porannym treningiem do 3 godzin po wstaniu. 

Gwałtowne ruchy zgięcia i skręty po wstaniu z łóżka nie są bezpieczne dla zdrowia Twoich pleców. Większość z nas posiada przeświadczenie, że rano kiedy jesteśmy zastali po w staniu  powinniśmy wykonać tak zwaną poranną gimnastykę. To mylne przekonanie. Oczywiście da to niektórym odczucie pewnego komfortu jednak po jakimś czasie dyskomfort powraca. Czemu tak się dzieje?

Dużo zgięć z rana  oznacza obciążenie dysków. W rzeczywistości obciążenie związane z porannymi zgięciami jest ogólnie 3 razy wyższe niż wykonywanie tych ćwiczeń 2-3 godziny później. Osoby które mają duże problemy kręgosłupa nie powinni rano wskakiwać na rower o bieganiu nie wspomnę. Dajmy szansę aby nasz aparat ruchu włączył się do pracy w sposób naturalny :)

„Badacze udokumentowali zwiększone obciążenie pierścienia włóknistego po odpoczynku w pozycji leżącej”  „Pomimo tego wielu sportowców i amatorów nadal po pobudce wstaje i wykonuje rozciąganie kręgosłupa, brzuszki itd. Ranek to najbardziej niebezpieczny okres dnia na takie ćwiczenia”. Zalecanie zwykłego przyciągania kolan do klatki piersiowej może dać pozorną ulgę (poprzez stymulację receptorów naciąganych mięśni prostownika grzbietu (erector spinae muscle stretch receptors)), ale w rzeczywistości spowoduje to wiele bólu i sztywność w następnych dniach w tkankach leżących u podstaw uszkodzenia. Zrezygnowanie z ćwiczeń, podczas których zgina się kręgosłup, szczególnie rano, gdy dyski są obrzęknięte z powodu osmotycznego nawodnienia ich spowodowanego leżeniem w łóżku to już dobry pomysł. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że dyski mają ograniczoną wytrzymałość. Gdy się ją przekroczy, dyski się niszczą.  

 

Ból kręgosłupa? To powinniśmy sobie uświadomić

Czy wiesz że aż 84 proc. polaków przyznaje się do bólu kręgosłupa? Co gorsza siedmiu na dziesięciu Polaków uskarża się na przewlekły nawracający ból. Niestety tylko połowa decyduje się na leczenie reszta próbuje gdzieś tam sobie coś ćwiczyć?

Powinniśmy wiedzieć że zmiany jaki zachodzą w naszym kręgosłupie, postępują i NIE NAPRAWIĄ SIĘ SAME. Im dłużej próbujemy walczyć z bólem (ketonal bez recepty???) tym bardziej skomplikowane leczenie nas czeka, a nie podjęcie odpowiednich działań może prowadzić do niebezpiecznych konsekwencji - nawet do niedowładu. 

Pierwszym krokiem w każdym programie ćwiczeń na kręgosłup jest wyeliminowanie przyczyny bólu - zaburzonego ruchu i wzorców ruchowych. Przykładem może być nieprawidłowe zgięcie kręgosłupa które jest obecnie bardzo powszechne.

Ja ze swojej strony zapraszam serdecznie na zajęcia w zamkniętych grupach gdzie poprowadzimy trening zgodnie z zindywidualizowanym programem aby mogli Państwo odzyskać radość jaki daje komfort kiedy budzimy się rano i nic nas nie boli:) Zapewne niektórzy z Państwa przywykli już do tego stanu i stracili nadzieję że to się kiedyś poprawi?  Biorę pełną odpowiedzialność za proces przywracania zdrowia naszym plecom od momentu pierwszego treningu:)

Mogą zapisać się Państwo już na treningi które poprowadzę osobiście. Ilość miejsc w grupach jest ograniczona pracuję w małych kameralnych grupach. Zapisy o ile będę jeszcze wolne miejsca prowadzę do 15 sierpnia po tym terminie nie mogę z uwagi na program treningu przyjmować w ciągu roku nowych osób do grup.

 Studio Zdrowego Treningu - Zdrowy Kręgosłup Warszawa / Hoża tel. 796-207-748

http://kursypilates.pl/zdrowy-kregoslup-warszawa-studio-hoza/

Chcesz zostać wysokowykwalfikowanym Trenerem Pilates?

Ostatnie szkolenia otwarte od podstaw odbędą się w czasie wakacji. Kurs objęty 75% dofinansowaniem - Informacje na stronie bbpilatesschool.pl

Pozdrawiam Ciepło

Anna Ścisłowska dyrektor BBPilatesschool

Autor: Anna Ścisłowska

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑