Jak sobie radzić sobie ze stresem? Sprawdzone sposoby na pokonanie stresu!

Dodaj do ulubionych

Jak sobie radzić sobie ze stresem? Poznaj sprawdzone sposoby na stres. Zastanów się: czy lepszy nastrój masz w te dni, kiedy jesteś aktywny, czy wówczas, gdy nie podejmujesz wysiłku fizycznego? A jak się czujesz, gdy osiągasz ustalony wcześniej cel? Czy odczuwasz dumę, pewność siebie, masz poczucie kontroli, daje w rezultacie poczucie dobrostanu?

Jak sobie radzić sobie ze stresem?

Ćwiczenia fizyczne, ze względu na pozytywne skutki fizjologiczne i psychologiczne, uważane są za podstawowy element zmagania się ze stresem. Brown i Siengel (1988) przebadali 364 dziewczynki w wieku dorastania, aby sprawdzić, czy ćwiczenia mogą równoważyć negatywne skutki stresu. okazało się, że stresującym wydarzeniom życiowym towarzyszyły choroby głównie w przypadku dziewcząt, które mało ćwiczyły. Stres nie był istotnym wskaźnikiem pozwalającym przewidywać choroby u dziewcząt bardzo aktywnym fizycznie. Wyniki te potwierdzają hipotezę, że ćwiczenia ruchowe mogą zabezpieczyć organizm przed chorobami będącymi następstwem stresu.

 

Sposoby na stres

Sprawdzone sposoby na stres - Różni badacze potwierdzają, że ćwiczenia fizyczne mogą przynosić korzyści psychologiczne ludziom w każdym wieku. Badanie dzieci w wieku przedszkolnym wykazało wzrost samooceny, a także sprawności i zręczności pod koniec trwającego 8 tygodni programu ćwiczeń (Alpert, Field, Golsdstein i Perry, 1990). Studenci college'u, po udziale trwających semestr zajęciach pilates, mieli wyższą samoocenę i lepszy obraz własnego ciała. Podobne wyniki uzyskano w grupie zdrowych osób dorosłych w średnim wieku. Dowiedziono, że dzięki regularnym ćwiczeniom fizycznym uczestnicy programu lepiej oceniali swoją sprawność, nie czuli się zestresowani oraz byli bardziej zadowoleni ze swojej figury i wagi.

Chociaż coraz więcej ludzi ćwiczy, ocenia się, że jedynie 15% dorosłych Polaków jest aktywnych fizycznie. W wyniku coraz większej automatyzacji spada ilość wysiłku fizycznego niezbędnego do wykonywania zadań w pracy i w domu.Wielu ludzi zniechęca do ćwiczeń przekonanie, że muszą one być intensywne i długotrwałe. Programy ćwiczeń muszą być dobrze dobrane do typu osobowości. Zalecanie wszystkim ćwiczeń tego samego rodzaju, bez uwzględnienia czynników osobowościowych oraz wyjściowej kondycji fizycznej zmniejsza naszą motywację i prowadzi do rezygnacji z wcześniej podjętych działań.

Autor: Stylnazdrowie.pl

Redakcja poleca
comments powered by Disqus

Powrót ↑